پس از 10 سال فعالیت شهردار آستارا بر لبه تیغ استیضاح قرار گرفت

شهردار آستارا به لحاظ مالی و اخلاقی هیچ مشکلی ندارد و عملکرد وی قابل قبول است/تعدادی از اعضای معترض شورا خود را نامزد منصب شهرداری آستارا کرده‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شهردار آستارا پس از ۱۰ سال فعالیت در نهاد شهرداری این شهر با طرح سوال توسط تعدادی از اعضای شورا در آستانه استیضاح قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،عضو شورای اسلامی شهر آستارا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر با انتقاد از طرح سئوال به منظور استیضاح شهردار آستارا، اظهار کرد: تعدادی از اعضای شورای شهر آستارا تنها به منافع شخصی خود فکر می‌کنند و سوال‌های مطرح شده هیچ ارتباطی به عملکرد شهردار ندارد.

estizahبهمن پریان، با بیان اینکه رئیس شورای شهر نباید موضوع استیضاح شهردار را به رسانه‌ها می‌کشاند، تصریح کرد: شهردار آستارا به لحاظ مالی و اخلاقی هیچ مشکلی ندارد و عملکرد وی قابل قبول است.

وی طرح چهار سئوال برای استیضاح شهردار توسط تعدادی از اعضای شورا را بی‌اساس خواند و گفت: تعدادی از اعضای معترض شورا خود را نامزد منصب شهرداری آستارا کرده‌اند و قصد تکیه زدن بر مسند شهرداری این شهر را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر آستارا افزود: تنها کسی که با کمبود بودجه و امکانات موجود می‌تواند شهرداری آستارا را هدایت کند، شهردار فعلی آستارا است.

اخیراً سه نفر از مجموع هفت عضو شورای اسلامی شهر آستارا اقدام به طرح چند سوال از شهردار کردند که از پاسخ‌ شهردار قانع نشدند و قرار است در مدت زمانی که توسط رئیس شورای شهر به شهردار آستارا ابلاغ می‌شود، جلسه استیضاح وی برگزار شود.

طبق ماده ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، اگر اعضای شورا دو بار از پاسخ شهردار قانع نشوند در صورت درخواست یک‌سوم اعضای شورا،‌ استیضاح شهردار در دستور کار قرار می‌گیرد.

بر اساس ماده مذکور، برای برکناری شهردار آستارا موافقت دوسوم اعضای شورای اسلامی این شهر الزامی است.

علی کوهی شهردار فعلی آستارا از ۱۰ سال پیش تاکنون شهردار آستارا است و در صورت تحقق استیضاح، برای نخستین بار در این سال‌ها آن را تجربه می‌کند.

tel final1

Share