محمد باقری خطیبانی

شهرداری یا منارجنبان…

مقام معظم رهبری در دیدار با شورای چهارم و شهردار تهران: در اداره ی کلانشهر ها و همچنین در اداره ی کشور باید روحیه خدمت به مردم با نیت خدایی و با تکیه بر علم و درایت یا همان روحیه ی مدیریت جهادی حاکم باشد تا بتوان از مشکلات عبور کرد و به پیش رفت.

مقام معظم رهبری در دیدار با شورای چهارم و شهردار تهران:« در اداره ی کلانشهر ها و همچنین در اداره ی کشور باید روحیه خدمت به مردم با نیت خدایی و با تکیه بر علم و درایت یا همان روحیه ی مدیریت جهادی حاکم باشد تا بتوان از مشکلات عبور کرد و به پیش رفت.»۲۰۱۵۰۳۲۸۲۰۰۲۳۸_shahrdai53

دلیل انتخاب چنین عنوانی برای نوشته ی خود بی ارزش و کوچک شمردن منصب شهردار در شهر از جانب برخی از اعضای حاضر در مجموعه ای بنام شورای شهر است. هنوز برخی از اقدامات منتخبین شهر خودم را با رسالت واقعی شان نمی توانم بپذیرم اگر دید روشنی داشته باشیم کلمه ی شورا واژه ای ارزشمند و مقدس است که جایگاه ویژه ای در شرع مقدس و جمهوریت دارد که بسیاری از خدمات را می توان با وحدت و انسجام در چنین مجوعه ای به مردم عزیزمان عرضه داشت.

اما نکته ای که غیر قابل انکار است اهتمام ورزیدن و دقت داشتن برای فعالیت در هر وادی به غیر از انجام شرح وظایف معمول به عبارتی همان نماینده مردم بودن از سوی برخی از اعضاء است. بجای اینکه فکر و عملشان را در راستای پیشرفت شهر و در نهایت رضایت مردم معطوف کنند به فکر تایید طلبی و تثبیت فردی خود هستند.

مصداق این مساله را در عزل و نصب کردن پیاپی شهردار ها و عدم دادن فرصت به هر مسئول در منصب شهردار می توان دید بطوری که که در همین دوره ی چهارم شاهد سعی و تلاش شدید برای نشاندن شخصی غیر بومی برای این منصب بودیم که در کوتاه ترین زمان عزم خود را مبنی بر عزل ان فرد جذب نموندند.

شهردار فعلی خیلی ها اعتقاد به ورودشان در این عرصه را نداشتند ولی با استقبال قابل توجه ایشان انتخاب شدند و از بدو ورودشان به عمارت شهرداری روزی نیست که حداقل همین افراد رای داده با بهره گیری از رسانه، به حق و یا به ناحق ایشان را وارد حواشی نکرده باشند بلکه حمایت نسبی هم از ایشان نداشتند.

ما چطور می توانیم انتظار پیشرفت شهرمان در قرار دادن فردی در چنین هجمه ای را داشته باشیم.

اگر ما هیچ خروجی هم از طرح های ایشان نگیریم مشکل از شخص شهردار نیست.از ایشان متخصص تر و متعهدتر هم قادر به مدیریت با وجود چنین هجمه هایی نیست. چون این جایگاه تبدیل به محلی برای ازمون خطا شده است ولو اینکه ایشان با تدبیر های قابل تامل و صبر جهادی اقدامات ارزنده و غیر قابل انکاری عرضه داشته اند.

در شهر ما شهرداری محل کار، خدمت و مسوولیت پذیری شخص شهردار نیست، مکانی است همانند بنای تاریخی منار جنبان و اخر منار جنبان راهم که دیدیم…

تخریب…تخریب…تخریب

به امیدی پیروزی و موفقیت شهر محبوبم رشت.

و من الله التوفیق

سرباز کوچک شهر محبوبم رشت / محمد باقری خطیبانی

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

tel final1

Share