لاریجانیی خبرداد

شمخانی، ظریف و سردار سلیمانی در جمع منتخبان مجلس دهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس مجلس شورای اسلامی از حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، فرمانده سپاه قدس و وزیر امور خارجه در نشست روز یکشنبه منتخبان دهم خبر داد و گفت: دریافت مشترک از مسائل کشور می تواند در انتخاب راهبردهای مجلس آینده بسیار موثر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا , علی لاریجانی روز شنبه همایش فرایند «قانون گذاری-الزامات و راهکارها» که در محل ساختمان قدیم مجلس در حال برگزاری است، با اشاره به اهداف این نشست گفت: نخستین هدف آشنایی بیشتر نمایندگان جدید با یکدیگر است چرا که حدود ۷۵ درصد نمایندگان در این دوره تغییر کرده اند.majles3511_thum

وی آشنایی با روند کاری مجلس، برخی نکات مهم آیین نامه داخلی و برخی اصول مهم قانون اساسی را از دیگر اهداف این نشست دانست و تاکید کرد: نکات مهم آیین نامه ای، اصول مهم قانون اساسی که در تدوین قوانین باید مد نظر باشد و همچنین آشنایی با سیاست های کلی نظام که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده اند در این نشست توسط کارشناسان مرکز پژوهش ها، معاونت اجرایی و دیوان محاسبات توضیح داده می شود.

رییس مجلس نهم، ایجاد فهم مشترک از شرایط کشور در ابعاد اقتصادی، امنیتی و شرایط منطقه و بین الملل را سومین هدف برگزاری این نشست دانست.

لاریجانی تاکید کرد: این مساله وجه غالب این نشست است، به ویژه این که از حدود یک ماه دیگر مجلس جدید در مسائل کشور تصمیم گیر است، بنا بر این دریافت مشترک از مسائل کشور می تواند در انتخاب راهبردهای مجلس آینده بسیار موثر باشد.

وی به حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، وزیر اطلاعات، وزیر امور خارجه و وزرای کشاورزی، اقتصاد و نفت در این نشست دو روزه اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز تا ظهر مسائل داخلی مجلس را بررسی خواهیم کرد و سایر مسائل داخلی مجلس نیز در نشست فردا صبح و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی در نشست فردا عصر با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه و دیگر مسئولان مربوطه بررسی می شود.

لاریجانی با بیان این که نمایندگان منتخب در مجلس دهم از تخصص‌های خوبی برخوردارند، گفت: مجلس بر اساس نظریه امام(ره) زمانی می‌تواند در راس امور باشد که بتواند خود را اصلاح کند، لذا فهم درست از شرایط کشور و قضاوت درست در مسیر آینده جهان و اولویت کشور می‌تواند تدبیری نیکو را حاصل کند.

وی با اشاره به این که جهان در چهار دهه آینده ثروتمند، پایدارتر و رشد یافته‌تر خواهد بود، افزود: آسیا نیروی قالب جهان خواهد شد و سهم آمریکای شمالی از جی. دی. پی جهانی ۴۰ درصد و سهم آمریکای شمالی به ۲۰ درصد تغییر می‌یابد.

رییس مجلس شورای اسلایم ادامه داد: دنیا پایداری بیشتری پیدا می‌کند و امید به زندگی ۱۰۰ سال می‌شود اما دولت‌ها با چالش عدم توانایی در مقابل شهروندان برای ارائه خدمات اجتماعی و بازنشستگی مواجه می‌شوند.
لاریجانی تصریح کرد: از استراتژی نفت با استفاده بیشتر از گاز و انرژی نو کاسته شده و سهم محیط زیست و علم زیست در تعامل دانش‌های نو و اطلاعات، محور اصلی گسترش خواهد بود.
عضو عالی شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد: جنگ‌های منطقه‌ای و رقابت‌های نظامی حتی در بعد زراد‌خانه‌های کوچک اتمی می‌تواند محور منازعات باشد و آب در این موضوع بسیار تاثیرگذار است.
لاریجانی با بیان این که ایران از فرصت‌های خوبی در منطقه غرب آسیا برخوردار است، زیرا استوانه حکومتی همچون رهبر معظم انقلاب، جوانان باانگیزه و شرایط ژئوپلتیکی بسیار خوبی دارد، اظهارداشت: تمامی این موارد، شرایط را برای جهش بزرگی برای ملت ایران آماده می کند به شرط آن که استراتژی و روشی روشن داشته و از سیاست‌زدگی پرهیز کنیم.

وی با بیان این که سیاست اقتصاد مقاومتی نقطه اصلی جهش اقتصادی ایران خواهد بود، گفت: باید راهکار و بستر مناسب‌تری برای ارتباط بین تولید و دانشگاه ایجاد کرده، با آسیب‌های اجتماعی مواجهه درستی داشت و برای این کار باید اکثر کارها را به مردم سپرد اما متاسفانه این موضوع در بخش اقتصادی به درستی انجام نشده و شرایط کشور در مسایل اقتصادی مطلوب نیست.
منتخب مردم قم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر می‌رسد باید در سیاست‌ها و قوانین اصل ۴۴ قانون اساسی تجدیدنظر کرد زیرا به درستی و کامل در کشور اجرا نشده است.

tel final1

Share