ششمین جشنواره فرهنگی«توت فرنگی»در صوفیانده برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه‌سرا از برگزاری ششمین جشنواره بومی محلی «توت فرنگی» در صوفیانده این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری شهرستان صومعه‌سرا از برگزاری ششمین جشنواره بومی محلی «توت فرنگی» در صوفیانده این شهرستان خبر داد.

photo234527776281045475علیرضا مهرگان اظهار کرد: ششمین جشنواره بومی محلی «توت فرنگی» روز پنج شنبه  ۲۳/۲/۹۵ ساعت ۱۴ الی ۲۰ در روستای صوفیانده برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه لافند بازی، کشتی گیله مردی، طناب کشی و موسیقی سنتی از جمله برنامه‌های این جشنواره است، افزود: هر ساله مردم استقبال چشمگیری از این جشنواره دارند.

 دبیر برگزاری ششمین جشنواره بومی محلی توت فرنگی گفت: روستای صوفیانده ۲۲ هکتار از باغات توت فرنگی استان را به خود اختصاص داده که در این راستا مقام اول استانی را کسب کرده است.

 مهرگان تصریح کرد: ۴۵سال پیش نهال توت فرنگی توسط یکی از اهالی صوفیانده به این روستا آورده شده و با پیگیری‌های باغداران و رسیدگی به کشت توت فرنگی این محصول یکی از بارزترین محصولات کشاورزی این روستا در سطح استان و کشور مطرح شد.

وی با بیان اینکه در آمد حاصل از جشنواره توت فرنگی می‌تواند نیازهای خانوارهای روستایی را برطرف کند، خاطرنشان کرد: در فضای برگزاری جشنواره‌ها رونق بازارهای محلی همراه با حضور گردشگران را شاهدیم که سبب توسعه روستایی در مناطق مختلف گیلان شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با یان اینکه یکی از اهداف جشنواره جذب گردشگر، اشتغال برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهر است، اظهار کرد: احیای سنت‌های بومی و محلی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

tel final1

Share