در هجدهمین همایش خیران مدرسه‌ساز عنوان شد

ساخت ۲۴۷ مدرسه توسط خیران در گیلان/لزوم ساخت سالن‌های ورزشی توسط خیران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزارئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز گیلان گفت: سال گذشته توسط خیران مدرسه‌ساز ۲۴۷ مدرسه در گیلان ساخته شد و ۲۲ پروژه مدرسه نیز در دست احداث است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , محمد میرمسعودی مسروری صبح امروز در هجدهمین همایش خیران مدرسه‌ساز با حضور مسؤولان استانی و کشوری با بیان اینکه برگزاری این همایش تجلیل از خیران مدرسه‌ساز است، اظهار کرد: برگزاری این همایش کمک می‌کند تا دیگر خیران به مجمع خیران مدرسه‌ساز بپیوندند.poster 18 ok

وی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز در گیلان خوش درخشیدند، افزود: بسیاری از خیران از دیگر استان‌های کشور هستند که در گیلان اقدام به ساخت مدرسه کرده‌اند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز گیلان از وجود ۵۳۲ خیر مدرسه‌ساز در این استان خبر داد و گفت: ۴۴۱ نفر از خیران مدرسه‌ساز آقا و ۹۱ نفر خانم هستند.

وی با اشاره به ساخت مدرسه توسط خیران در گیلان، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۴۷ مدرسه توسط خیران در گیلان احداث شد و امسال نیز تاکنون ۲۲ پروژه را در دست ساخت دارند.

میرمسعودی‌ مسروری، نقش خیران مدرسه‌ساز در ساخت مدارس را بسیار با اهمیت خواند و یادآور شد: از «خشت تا بهشت» شعار مجمع خیران مدرسه‌ساز است و بر اساس این شعار همه می‌توانند به خیران مدرسه‌ساز بپیوندند و با مبلغ کم در امر ساخت مدرسه شریک شوند.

وی تصریح کرد: ۱۵۰ نفر با کمک همدیگر توانستند یک مدرسه در گیلان بسازند و این اقدام بسیار ارزشمند است، بنابراین همه می‌توانند در کنار هم اقدام به ساخت مدرسه کنند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز گیلان استقرار دفاتر این مجمع را در آموزش و پرورش شهرستان‌ها و در رشت اداره کل نوسازی مدارس گیلان عنوان کرد.

در حاشیه همایش مذکور نمایشگاهی از عکس‌های مدرسه‌های ساخته شده توسط خیران مدرسه‌ساز گیلان در طول سال‌های گذشته به نمایش عموم گذاشته شد.

لزوم ساخت سالن‌های ورزشی توسط خیران در گیلان

حجت شعبانپور در هجدهمین همایش خیران مدرسه‌ساز گیلان با قدردانی از حضور خیران مدرسه‌ساز کشور و استان در این همایش اظهار کرد: مدرسه‌سازی در تاریخ ملت ایران دارای سابقه طولانی است.

وی به ساماندهی مجامع خیران مدرسه‌ساز از ۱۸ سال گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها عملکرد موفقی در عرصه مذکور داشتند و با کمک اصحاب رسانه لایحه بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس تخریبی سال ۸۴ در مجلس به تصویب رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از برطرف کردن مشکل گرمایشی ۲۲۲ مدرسه در قالب یک‌هزار و ۴۷۰ کلاس درس در سال ۹۴ در استان خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته ۷۱ مدرسه با ۳۹۶ کلاس درس در گیلان تعمیر و نوسازی شده است.

شعبانپور با بیان اینکه ۹۶ پروژه تجهیز و نوسازی مدارس در قالب ۴۷۰ کلاس درس در سال ۹۵ در گیلان برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: بسیاری از مدارس مذکور توسط خیران نوسازی می‌شود.

وی خواستار تهیه طرح جامع آمایشی برای فضاهای آموزشی در گیلان شد و گفت: اکنون طرح مذکور در استان وجود ندارد و تنها اختصاص اعتبارات مشکل ساخت‌وساز مدارس را برطرف نمی‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها خاطرنشان کرد: روند مذکور در روستاها مدارس را خالی از دانش‌آموز می‌کند، بنابراین نیازمند طرح جامع فضاهای آموزشی در استان هستیم.

شعبانپور بر توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی در مدارس گیلان تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه ۹ ماه از سال شاهد بارندگی در استان هستیم، پیشنهاد می‌کنم سالن‌های ورزشی به‌ ویژه فضاهای ویژه بانوان در کنار مدارس گیلان ساخته شود که این امر نیازمند توجه ویژه خیران مدرسه‌ساز است.

وی با تأکید بر ارتقای کیفیت تجهیزات آموزشی به‌ ویژه در مدارس شبانه‌روزی گیلان گفت: راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت برای دانش‌آموزان می‌تواند گزینه خوبی در راستای برنامه‌های خیران مدرسه‌ساز در استان باشد.

tel final1

Share