مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد:

رشد ۱۴/۵ درصدی اشتغال بخش گردشگری استان گیلان در دولت تدبیر و امید/با اتمام پروژه های نیمه تمام ۳ هزار شغل به صورت مستقیم در بخش گردشگری ایجاد خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بیش از ۶۰۳۲ نفر در تاسیسات گردشگری استان گیلان اشتغال دارندکه این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۲ رشد ۱۴.۵ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ،رضا علیزاده با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت های شغلی در بخش گردشگری استان اظهار داشت: : با وجود محدودیت و تنگناهای اقتصادی که در کشور حاکم بوده ، در سال ۱۳۹۲ بیش از ۱۲۰۲ واحد گردشگری با ظرفیت ۶ هزار و ۱۰۹ تخت و ۱۷ هزار ۹۶۲ تخت فعالیت داشته اند که این رقم در سال ۱۳۹۵ با یک رشد ۳۲ درصدی به تعداد ۱۸۲۹ واحد گردشگری با ظرفیت ۷ هزار و ۸۳۰ اتاق و با ظرفیت ۲۴ هزار و ۵۸۷ تخت رسیده است.

palizade_2016-02-17_19-18-05وی با اشاره به اینکه شرایط کشور در زمینه اقتصادی و روابط خارجی اذعان نمود: گردشگری صنعتی بسیار حساس و شکننده در برابر  شرایط سخت است که پیش از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، مقطع پر اضطراب و پر تب و تابی را پشت سر نهاده اما هم اکنون بعد از توافقات بین المللی افق روشنی برای آن متصور می باشد..

علیزاده در خصوص وضعیت اشتغال در بخش گردشگری گیلان اظهار داشت: بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران بر می آید و استناد به گزارشی که استاندار محترم گیلان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان از وضعیت کسب و کار برپایه ی مستندات مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و مرکز آمار ایران  ارایه نمودند، جهش بسیار خوبی در سالهای اخیر در این زمینه حاصل شده است که بخشی از آن در بخش گردشگری متمرکز است.

وی گردشگری را بهترین فرصت برای اشتغال دانست و گفت: در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان ۶۰۳۲ نفر شاغل هستند که این تعداد را ۴۹۲۶ نفر از آقایان و ۱۱۰۶ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح نمود: از مجموع فعالان حوزه گردشگری ۱۳۳۲ نفر در هتلها، ۱۳۶ نفر هتل آپارتمانها، ۸۱۸ نفر در مجتمع های گردشگری ،۲۷۱ در مهمانپذیرها، ۱۲۱۰ نفر در واحدهای پذیرایی بین راهی و سفرخانه های سنتی، ۲۰۲۰ نفر در خانه مسافرها، ۲۴۵ نفر در دفاتر خدمات مسافرتی استان به صورت مستقیم اشتغال دارند و این وضعیت در مقام مقایسه با سال ۱۳۹۲ یک رشد ۱۴/۵ درصدی را نشان می دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بر این است که ضمن اشتغالزایی در تاسیسات گردشگری، نسبت به به آموزش و توسعه منابع انسانی نیز برنامه ریزی ویژه ای صورت گیرد تا بهبود خدمات توام با آموزش و نیز نظارت و بازرسی صورت گیرد، چنانکه ۵۱ دوره آموزشی در زمینه آموزش های تخصصی هتلداری، پذیرایی، مدیران فنی و راهنمایان گردشگری و دوره های توانمندسازی سایر گروه های وابسته با حضور ۱۸۷۷ نفر  برگزار شده است.

وی حوزه صنایع دستی استان گیلان را یکی دیگر از بخش های تعیین کننده در بخش اشتغالزایی استان خواند که در حال حاضر در حدود ۱۸ هزار ۶۵۰ نفر دارای پروانه تولید می باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ابراز امیدواری کرد: با اتمام پروژه های نیمه تمام استان گیلان ۳ هزار شغل به صورت مستقیم در بخش گردشگری ایجاد خواهد شد و این مهم ضرورت حمایت تسهیلاتی بانکها را دارد.

tel final1

Share