دو گاف در قسمت جدید سریال «شهرزاد»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،هر چند از شماری از اشتباهات تاریخی در سریال «شهرزاد» باید صرف نظر کرد چون در فیلمنامه و درام نمی‌توان همه جزئیات را رعایت کرد اما در قسمت بیست و ششم شهرزاد در اصطلاح مطبوعاتی‌ها دو «گاف» واضح دیده می‌شود؛ گاف یا اشتباهی که نسل امروز در محاوره‌ها از آن با لفظ «سوتی» یاد می‌کند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصر ایران ،سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی و با بازی‌های درخشان علی نصیریان و ترانه علیدوستی و شماری از ستارگان سینما همچنان دیدنی است و بیست و ششمین قسمت آن هم مورد استقبال قرار گرفته است.

shahrzad1هر چند از شماری از اشتباهات تاریخی در این سریال باید صرف نظر کرد چون در فیلمنامه و درام نمی‌توان همه جزئیات را رعایت کرد اما در قسمت بیست و ششم شهرزاد در اصطلاح مطبوعاتی‌ها دو «گاف» واضح دیده می‌شود؛ گاف یا اشتباهی که نسل امروز در محاوره‌ها از آن با لفظ «سوتی» یاد می‌کند!

یکی هنگامی که مادر شهرزاد از داماد سابق خود – قباد – فاصله می‌گیرد و از او می‌خواهد محرم و نامحرم را رعایت کند؛ حال آنکه داماد بعد از جدایی از زن نیز باز به مادر او محرم است. عین فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی: «مادر زن در همه حال محرم است و عروس هم در هر حال به پدر شوهر محرم است.»

گاف دوم مربوط به تاریخ اعدام دکتر فاطمی است. در اعلامیه ترحیم بابک که بر دیوار دانشکده نصب شده تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۳۳ آمده در حالی که سردبیر نشریه زمانه در آرامگاه و بر سر خاک، خبر از اعدام دکتر فاطمی می‌دهد. وزیر خارجه دولت دکتر مصدق و مدیر روزنامه باختر امروز در ۱۹ آبان ۱۳۳۳ اعدام شد و از آبان ۳ ماه تا بهمن فاصله است و یک روزنامه‌نگار طبعا در این فاصله بی‌اطلاع نبوده است.

tel final1

Share