از گوشه و کنار سیاست در گیلان

در جنگ جهانی اول مردم گیلان از شدت گرسنگی علف می خوردند!/روایت ندیمی از ناکام گذاشتن طرح انتقال آب دریای کاسپین/عارف به رشت می آید/رقابت کاندیداهای مجلس برای پیاده روی/هزینه کاروان راهیان نور در لنگرود جنجال ساز شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

روایت ندیمی از ناکام گذاشتن طرح انتقال آب دریای کاسپین

در حالی که هر از چندگاهی طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان و مناطق مرکزی ایران مطرح می شود ابوذر ندیمی در بخشی از یادداشت های روزانه خود به این نکته اشاره می کند و می گوید:
« در دوره نهم از فیوضات حضور در کمیسیون تلفیق بودجه همه این سال ها نافرجام گذاشتن طرح و پیشنهادات دولت قبلى و نمایندگان استانهاى مرکزى مخصوصاً سمنان و بالخصوص نماینده گرمسار در باب انتقال آب این دریاچه به تعهدات داده شده بود.
از نقطه نظر کارشناسى و ازدیدگاه مصلحت مردم وگردشگران وصیادان و… دلایل لازم را براى طرح مکرر ( با روش هاى گوناگون دولت ها ونمایندگان ان مناطق بود ولى به حمدالهى از مسیر پارلمان وتلفیق اجازه ان داده نشد) »

در جنگ جهانی اول مردم گیلان از شدت گرسنگی علف می خوردند!

khankeshipoor-1-500x281خانکشی پور در گفتگو با ۸ دی گفته است: ماحصل و عصاره ی کشاورزی را ما میتوانیم در غالب تامین غذا تعریف کنیم و خیلی ها معتقدند جنگی که در آینده بین کشورها اتفاق می افتد جنگ غذا یا همان جنگ سبز خواهد بود. در واقع برخی از کارشناسان معتقدند که در آینده هر کشوری که بتواند مردم خودش را سیر نگه دارد، و بر تکانه های مختلف اقتصادی و مشکلات اقتصادی بین المللی مقاومت کند و پایدار بماند.

یقینا احیا و اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی، بدون حمایت دولت از کشاورزان و جهت دهی و هدایت بخش خصوصی برای ترغیب شدن به ورود در این حوزه امکان پذیر نخواهد بود.

الحمدلله  کشورما درتولید بسیاری از محصولات کشاورزی مستعد است و با یک برنامه بلند مدت چندساله در بسیاری از عرصه های کشاورزی میتوانیم به خودکفایی برسید. البته در کنار این موهبت الهی، کشورما در یک منطقه استراتژیک قرار دارد که هر لحظه  احتمال بروز بحرانهای مختلف امنیتی و سیاسی و نظامی در آن دوراز انتظار نیست.

یادمان نرفته که در تاریخ ایران و در جنگ جهانی اول، کشور ما به خاطر بحران غذا و گرسنگی به اندازه کل کشته های جنگ جهانی اول، کشته داد و این به خاطر آن بود که انگلیسی ها برای تامین غذای نظامیان خود و متحدینشان در جنگ، قوت لایموت مردم ایران مانند گندم، برنج و… را با فشارهای سیاسی میخرند و بابت آن پول میدهند و بلافاصله به دلیل قحطی غذا در کشور، حدود ۱۵ میلیون ایرانی از گرسنگی کشته و نابود شدند و تصاویری از آن زمان موجود است که در همین گیلان ما مردم  گرسنگی علف می خوردند و این به خاطر بی تدبیری زمامداران و بی رحمی کشورهای مختلف است که در زمان بحران به هیچ کس غیر خود رحم نمی کنند.

عارف به رشت می آید

محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در رشت سخنرانی می‌کند.

عارف در گردهمایی حامیان لیست امید گیلان که در ورزشگاه عضدی رشت برگزار می شود حضور خواهد یافت و در حمایت از محمدصادق حسنی نامزد مورد حماین اصلاح طلبان سخنرانی خواهد کرد.

این مراسم ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه برگزار می شود.

photo_2016-04-23_10-25-08

رقابت کاندیداهای مجلس برای پیاده روی

۰۲۶۸۲شعاع مشرق نوشت: همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی به مناسبت میلاد خجسته حضرت علی (ع) و هفته سلامت در مسکن مهر رشت برگزار شد.

نکته قابل توجه این برنامه صبحگاهی حضور چهار کاندیدای راهیافته به دور دوم مجلس دهم شورای اسلامی بود که اینروزها برای راهیابی به مجلس رقابت تنگاتنگی باهم دارند.

امیدواریم این عزیزان پس از انتخاب شدن بعنوان نماینده مردم در مجلس، این شهروندان را فراموش نکنند و نگاه ویژه ای به مشکلات آنها داشته باشند و برای خدمتگزاری نیز با هم به رقابت بپردازند.

هزینه کاروان راهیان نور در لنگرود جنجال ساز شد

لنگرخبر نوشت:هر ساله مبالغی از سوی ارگاه ها و نهادها و سازمان ها برای اعزام کاروان های راهیان نور جمع آوری می شود.

در سال جاری نیز فرمانداری مبلغی را برای پرداخت توسط شورای شهر لنگرود به شورا اعلام کردند که رئیس شورای شهر لنگرود در این خصوص جواب نامه فرماندار را به صورت مکتوب اعلام کرده است.

رحیم شیخ طاهر، رئیس شورای شهر لنگرود پیرامون پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریالی در راستای کمک به کاروان فرهنگی، معنوی راهیان نور گفت: ابتدا باید عرض کنم که نامه ای به صورت سرگشاده نبوده و اینکه رسانه ها چنین تیتری را برای مطالب خود انتخاب می کنند بسیار عجیب است، نامه به صورت رسمی در پاسخ به نامه ی فرمانداری لنگرودارسال شده است و هیچ مسئله ای در خصوص انتشار نامه ی سرگشاده مطرح نبوده و یک مکاتبه ی اداری ساده بود.

وی در خصوص پرداختی های شهرداری ها به ادارات گفت: پرداخت هر مبلغی از شهرداری ها به هر اداره ای طبق بخشنامه ی وزارت کشور غیر قانونی است و در این بخشنامه مطرح شده که نباید هدیه و یا حبه ای به نهاد ها و ادارات از سوی شهرداری ها پرداخت شود تا تمام بودجه صرف عمران و آبادانی در نظر گرفته شود.

رئیس شورای شهر لنگرود اضافه کرد: صورت جلسه ای که در فرمانداری تصویب شد خارج از توان شهرداری لنگرود بوده و با توجه به شرایط بحرانی فعلی شهرداری تکلیف کردن پرداخت چنین مبلغی چندان درست نیست، وی اضافه کرد: گاهی شهرداری مشکل مالی ندارد و از درآمد به اصطلاح لبریز است، می آید و مبلغی را به امور فرهنگی مانند راهیان نور کمک می کند اما حقیقت این است که امروز و در شرایط فعلی شهرداری لنگرودپرداخت چنین مبلغی به هیچ عنوان برای شهرداری مقدور نیست.

شیخ طاهر اذعان کرد: بنده خود سالها رئیس آموزش و پرورش لنگرود بودم و بارها کاروان های راهیان نور را به مناطق معطر و مطهرعملیاتی انتقال می دادم، بر این اساس در این شرایط بحرانی و در این مقطع به این شکل بوده که پرداخت چنین مبلغی از توان شهرداری لنگرود خارج است.

وی در پایان با اشاره به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریالی به کاروان راهیان نور گفت: جلسه ای در فرمانداری برگزار می شود که تمامی ادارات کمک هایی را برای این کاروان فرهنگی، معنوی در نظر می گیرند اما بحث امروز ما این است که بنده با وجود تمام علاقه ام به مباحث فرهنگی این چنینی میگویم پرداخت چنین مبلغی از توان شهرداری لنگرود خارج است. نکته ی مهم در اینجاست که ما پیش از این ۲۰۰ میلیون ریال به این کاروان کمک کردیم اما فرمانداری نامه ای زده که شما میباست طبق صورت جلسه باید عمل کنید، در حالی که درخواست ما این بوده که حداقل قبل از صورت جلسه مبلغ پیشنهادی خود را به ما اطلاع دهید تا ما شرایط خود را نیز در نظر بگیریم.

photo_2016-04-18_10-55-35-400x666 photo_2016-04-18_10-55-48-400x666

Share