مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه

داعش به دنبال اشغال تمام سرزمین‌های اسلامی است/پاکسازی ۱۰ استان شیعه‌نشین عراق از لوث وجود تکفیری‌ها/تشکیل قرارگاه عملیاتی مشترک در سوریه/۴۰ درصد خاک سوریه در اشغال تکفیری‌های داعش است

به گزارش پایگاه اططلاع رسانی دیارمیرزا ،مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه از پاکسازی ۱۰ استان شیعه‌نشین عراق از لوث وجود تکفیری‌ها خبر داد و گفت: داعش به دنبال اشغال تمام سرزمین‌های اسلامی است که البته حامیان نیروهای تکفیری‌ باید بدانند که زوال این نیروها در سوریه و عراق نزدیک است.

به گزارش پایگاه اططلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه از پاکسازی ۱۰ استان شیعه‌نشین عراق از لوث وجود تکفیری‌ها خبر داد و گفت: داعش به دنبال اشغال تمام سرزمین‌های اسلامی است که البته حامیان نیروهای تکفیری‌ باید بدانند که زوال این نیروها در سوریه و عراق نزدیک است.

photo_2016-04-28_20-39-18سردار ایرج مسجدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سومین سالروز شهادت مدافع حرم سید امیررضا علیزاده در مسجد امام رضا(ع) این شهر با گرامیداشت یاد شهدا، اظهار کرد: حضور در مجلس شهدا برای بنده توفیق است و امیدوارم شهدا شفاعت کننده ما نزد خداوند باشند.

وی با بیان ابلاغ سلام و ارادت سردار سلیمانی به حاضران در جلسه مذکور افزود: جایگاه شهدا در پیشگاه خداوند رفیع بوده و شهدا با خدای خود معامله کردند.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه در وصف شهدای والامقام باید بزرگان سخن بگویند، تصریح کرد: شهید علیزاده به دنبال شهادت بود و با توجه به حوادث در منطقه، درخواست کرد، به تهران آمد و با اصرار و داوطلبانه به یگان رزم نیروی سپاه قدس اعزام شد.

وی در وصف شهید علیزاده مدافع حرم، گفت: شهید علیزاده داوطلبانه به جبهه مقاومت اعزام شد و مظلومانه به شهادت رسید.

مسجدی به وضعیت جبهه مقاومت در عراق اشاره کرد و افزود: نیروهای داعش و تکفیری تا دروازه حرم‌های زیارتی پیشروی کرده بودند و در آستانه شهرهای کربلا و نجف قرار داشتند و خطر داعش حتی به بغداد پایتخت عراق رسید و شرایط بحرانی و سخت بود.

وی ادامه داد: دولت و ارتش عراق از جمهوری اسلامی ایران استمداد طلبیدند و سپاه پاسداران در سطح محدودی کارشناس برای آموزش نیروها در این کشور حضور پیدا کرد.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عراقی‌ها اعلام کرد جای نگرانی نیست، افزود: سپاه طبق تجربه دوران دفاع مقدس نیروهای مردم عراق را در کنار ارتش این کشور سازماندهی کرد.

وی اضافه کرد: فتوای آیت‌الله سیستانی در کنار حضور سپاه در عراق بسیار تاثیرگذار بود و جمعیت بسیاری از جوانات و مجاهدان عراقی مانند دوران دفاع مقدس برای اعزام به جبهه‌ها به پادگان‌های عراق هجوم بردند.

پاکسازی ۱۰ استان شیعه‌نشین عراق از لوث وجود تکفیری‌ها

مسجدی با بیان اینکه سپاه برای سازماندهی نیروهای مردمی کمک بسیاری به ارتش عراق کرد، افزود: یگان‌های عملیاتی در کنار ارتش عراق تشکیل شد.

به گفته وی، در مرحله نخست جلوی تهاجم داعش علیه شهرها و مکان‌های مذهبی عراق گرفته و در مرحله دوم حمله آفندی نیروهای علیه داعش آغاز شده است.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه با تصریح بر اینکه مناطق اشغالی در عراق یکی پس از دیگری از داعش بازپس‌گیری شده است، خاطرنشان کرد: اکنون ۱۰ استان شیعه‌نشین عراق از لوث وجود تکفیری‌ها پاکسازی شده است.

وی گفت: رهبران اهل سنت عراق به دولت این کشور اعلام کردند اهل سنت باید این مناطق را از داعش پاکسازی کنند و به همین دلیل ادامه نبرد کند شده است.

مسجدی، با اشاره به اینکه دولت و ارتش عراق در حال برنامه‌ریزی برای کمک به اهل سنت این کشور برای آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش هستند، خاطرنشان کرد: به عنوان کارشناس به آنها اعلام کردیم جنگ با داعش سخت است و اگر نیاز به حضور سپاه و مجاهدان باشد، آماده هستیم.

تشکیل قرارگاه عملیاتی مشترک در سوریه

وی به وضعیت سوریه اشاره کرد و یادآور شد: در سوریه پس از ورود نیروهای روسیه اوضاع متحول شده و آنها همکاری خوبی با نیروهای دولت و ارتش این کشور دارند.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه شرایط نبرد در سوریه متفاوت‌تر با عراق دانست و تصریح کرد: حضور روسیه در سوریه را بسیار خوب و تاثیرگذار بود.

به گفته مسجدی، جریان قدرتمند ولایت‌مدار و عاشق شهادت از نیروهای افغانستانی، لبنانی و مجاهدان عراقی در قالب «حیدریون» و «زینبیون» در سوریه تشکیل شده است.

وی یادآور شد: اگر امروز در ایران شهدای مدافع حرم داریم، حزب‌الله لبنان بیش از تمام نبردها علیه رژیم صهیونیستی شهید تقدیم جبهه مقاومت کرده است.

۴۰ درصد خاک سوریه در اشغال تکفیری‌های داعش است/ داعش به دنبال اشغال تمام سرزمین‌های اسلامی است

وی با تصریح بر اینکه امروز جنگ با داعش از دمشق به حلب منتقل شده است، بیان کرد: جنگ شهری به بیابان‌ها کشانده شده اما هنوز ۴۰ درصد از خاک سوریه در دست تکفیری‌های داعش است.

مسجدی یادآور شد: به لطف خداوند اعلام می‌کنیم که پرونده تکفیری‌ها و داعش در زمان کوتاهی در سوریه پیچیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکا، اروپا و اعراب متوجه شدند جبهه سوریه و مجاهدان عراقی شکست‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: اگر فرزندان ما در حلب، دمشق و … با تکفیری‌ها مقابله نمی‌کردند امروز مجبور بودیم در مرز مهران، شلمچه و حاج عمران با آنها نبرد کنیم.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم دشمن وارد سرزمین ما شود، اظهار کرد: داعش به دنبال اشغال تمام سرزمین‌های اسلامی و تشکیل خلافت اسلامی به خلیفه‌گری ابوبکر بغدادی است.

داعش در ترسیم راهبرد خود به دنبال نابودی جمهوری اسلامی و ولایت است/ زوال نیروهای تکفیری در سوریه و عراق

وی گفت: داعش در ترسیم راهبرد خود به دنبال نابودی جمهوری اسلامی ایران و ولایت بوده و امروز سوریه خط دفاعی جمهوری اسلامی ایران است و به نبرد خود عمق استراتژیک دادیم.

مسجدی با بیان اینکه اکنون قدرت بالنده مجاهدان عراقی و ارتش سوریه برای دفاع از حرم‌های شریف را در کنار نیروهای خود داریم، یادآور شد: شهدا با درک عمیق وارد میدان دفاع از مظلوم شده‌اند.

وی متذکر شد: فرماندهان دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان حضور دارند و شرایط به طور کامل تحت کنترل است و نیروهای تکفیری در حالت ضعف بوده و نیروهای خودی رو به قدرت هستند و روحیه پیدا کردند.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار نفر نیروی رزمنده عراقی آماده ورود به جبهه برای جنگ با داعش هستند، افزود: حضور این نیروها جان تازه‌ای به نیروهای عراقی و سوریه برای مقابله با داعش بخشیده است.

وی با بیان اینکه مردم عراق می‌گویند ایران ناجی عراق شد، گفت: آمریکا، اروپا و اعراب به یک نتیجه رسیدند و آن اینکه دوران کمک به داعش و گروه‌های تکفیری به اتمام رسیده و نتیجه ندارد و بغداد و سوریه سقوط نمی‌کند.

مسجدی با اشاره به اینکه پرونده عراق، سوریه و یمن از این به بعد بیشتر به محافل سیاسی کشانده می‌شود، یادآور شد: اکنون دولت جمهوری اسلامی ایران خط مشی در منطقه را ترسیم می‌کند.

وی اضافه کرد: کشورهایی در عرصه سیاسی موفق عمل می‌کنند که در میدان موفق باشند و اگر در میدان عمل موفق باشیم می‌توانیم در عرصه سیاسی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران حرف نخست را در جبهه سیاسی می‌زند و خط مشی ما تعیین‌کننده است.

به گفته وی، عربستان پس از یک سال بمباران وحشتناک و بی‌رحمانه علیه مردم مظلوم یمن اکنون دست خود را به نشانه تسلیم بالا برده است.

سردار مسجدی، اظهار کرد: اکنون انصارالله یمن اطاعت و تبعیت از مقام معظم رهبری را مانند اطاعت از امام علی(ع) و امام سجاد(ع) واجب می‌دانند و در منطقه راهبردی یمن ارتش قدرتمند انصارالله تشکیل شده و محکم در مقابل عربستان ایستاده است.

وی با تصریح بر اینکه اکنون انصارالله با قدرت در صنعا تصمیم می‌گیرد، متذکر شد: تا دیروز انصارالله را در مذاکرات راه نمی‌دادند اما اکنون انصارالله یک طرف میز مذاکره قرار دارد و دیگران در طرف مقابل هستند و سخن انصارالله پیش است.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: دفاع از مجاهدان راه خدا و مظلومان خط مشی جمهوری اسلامی ایران بوده و به مظلومان کمک می‌کنیم و در راه کمک به مظلومان خون‌های پاکی را تقدیم کردیم و شهدای مدافع حرم موجب عزت اسلام شدند.

tel final1

Share