استاندار گیلان اظهار کرد:

خواستار درج روز بزرگداشت آیت الله بهجت در تقویم ملی کشور هستیم/وظیفه داریم سیره آیت الله بهجت را اشاعه دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان با بیان اینکه بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) یک مبحث ملی و فراملی است، افزود: مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت می‌تواند به‌صورت یک کنگره بزرگ ملی برگزار شود و تجربه کنگره ۸ هزار شهید می‌تواند برای برپایی آن کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ،استاندار گیلان با بیان اینکه بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) یک مبحث ملی و فراملی است، افزود: مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت می‌تواند به‌صورت یک کنگره بزرگ ملی  برگزار شود و تجربه کنگره ۸ هزار شهید می‌تواند برای برپایی آن کمک کند.

IMG_2106محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت آیت الله  العظمی بهجت فومنی (ره) که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد این عالم عامل را انسانی وارسته , عارف , پرهیز گار , متقی و عبد خاص خدا توصیف کرد و افزود : هفتمین سالگرد انسان عالیقدر جهان تشیع باید با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود

وی ضمن قدردانی از  اعضای ستاد که با  عشق و علاقه و نیت پاک در این برنامه حاضر شدند افزود : مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت باید ملی و فرا ملی شود.

وی گفت: وظیفه خودم می‌دانیم تا با تلاش همه نهادها سیره آیت الله بهجت را اشاعه دهیم و آن را به معرض دید جوانان قراردهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان با دعای خیر شهدا به خوبی برگزار شد، اظهار کرد: مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت نیزمی‌تواند در قالب یک کنگره ملی برگزار شود.

وی افزود:  امروز حکومت اسلامی به برکت خون شهدا و اندیشه پاک علما و بزرگان و امام(ره)، پابرجاست.

نجفی با اشاره به اینکه دانشگاهیان هم می‌توانند در قالب مقاله و رساله به بزرگداشت آیت الله بهجت بپردازند، بر ضرورت برگزاری مردمی مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت تاکید کرد.

وی ضمن برشمردن خصوصیات والا و عارفانه این مرجع عالیقدر گفت: آیت الله بهجت از شهرت و غرور دوری و بیزاری می جست و همواره فروتنی پیشه می کرد.

استاندار گیلان همچنین خواستار درج روز بزرگداشت آیت الله بهجت در تقویم ملی کشور شد و افزود: در شورای فرهنگی استان مصوب خواهیم کرد که روز رحلت آیت الله بهجت در تقویم گنجاده شود و این مسئله را نیز در شورای فرهنگی کشور نیز پیگیری خواهیم کرد.

نجفی با یادآوری خاطره ای از دیدار خود با آیت الله العظمی بهجت این دیدار را فراموش نشدنی توصیف کرد.

tel final1

Share