حضور انبوه جمعیت در مراسم ختم همسر شهید افتخاری نشان دهنده عظمت یک مادر و یک زن مومنه است

حجت الاسلام عادلی بانو سیده فاطمه میر عبدالعظیمی را فرزند حجت الاسلام والمسلمین حاج حجت میر عبد العظیمی که از مبارزان قبل انقلاب و از همرزمان شهید نواب صفوی بود خواند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سومین روز در گذشت بانوی مومنه حاجیه خانم سیده فاطمه میر عبد العظیمی همسر گرامی روحانی مبارز شهید حجت الاسلام محمد حسین افتخاری  و والده حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری نماینده منتخب مردم فومن و شفت در مجلس با حضور مدیران استانی و حسنی منتخب مردم رشت در مسجد بالامحله برگزار شد.(گزارش تصویری)adeli_0056
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,حجت الاسلام عادلی در این مراسم ضمن تقدیر از حضور مردم ولایتمدار استان و شهرستانهای فومن و شفت گفت: این همه جمعیت برای ادای تسلیت آمدند و این نشانه عظمت یک مادر و یک زن مومنه است.

 وی این مادر را از همراهان شهید افتخاری در دوران مبارزات این شهید بزرگوار خواند و گفت: این مادر چه در دوران مبارزات شهید افتخاری و چه بعد از شهادتش به عنوان یک همسر وظایف زیادی را عهده دار و زحمات زیادی کشید.

 حجت الاسلام عادلی بانو سیده فاطمه میر عبدالعظیمی را فرزند حجت الاسلام والمسلمین حاج حجت میر عبد العظیمی که از مبارزان قبل انقلاب و از همرزمان  شهید نواب صفوی بود خواند.

 وی نقش زن را در سازندگی و در تداوم انقلاب ارزشمند خواند و افزود: این نقش  و شخصیت در سایه ایمان و عمل صالح و در پرتو ارادت به اهل بیت  بروز و ظهور می کند و زن و مادر ممتاز می شود.

 مدیر کل اوقاف استان گیلان به شهادت شهید افتخاری اشاره و افزود: زمانی که این شهید بزرگوار را در تازه آباد رشت برای غسل دادن اوردند مردم زیادی فرزندان این شهید را به هم نشان می دادند زیرا این شهید ۶ فرزند داشت که بسیار کوچک بودند  و این مادر برای بزرگ کردن فرزندان کوچکش نقش خود را قشنگ ایفا کرد که امروز این حضور مردمی نشان از شخصیت اجتماعی مادر است. .

 مدیر کل اوقاف استان گیلان ارزش و کرامت انسان را از نگاه قران و اسلام بررسی و اظهار کرد: در قرآن و اسلام ارزش و کرامت انسان در گرو ایمان و اعتقاد و عمل صالح است  و این جهت در بین زن و مرد فرقی ندارد. وی افزود: هر کس طالب ایمان و عمل صالح باشد  چه زن و چه مرد  در نزد خدا مقرب است. و انان که عمل صالح انجام دهند و مومن باشند پروردگار به انها حیات طیبه می دهد.

وی به فتح قله های عظمت  توسط زنان اشاره کرد و افزود: بسیار بودند و هستند زنانی که در سایه  ایمان و عمل  به مراتب بالای شرافت و ایمان انسانی دست پیدا نمودند  و قوی سبقت را از زنان ربودند و در ایمان و عمل الگوی مردان شدند.

 وی تصریح کرد ؛زن مسلمان شیعی می تواند شخصیت خود را به جایی برساند که برای زنان و مردان عصر خود و عصر بعد از خود الگو باشد. .

 ایشان به شخصیتهای بزرگ تاریخ اسلام چون حضرت فاطمه زهرا(ص) , زینب(س) و حضرت مریم و حضرت خدیجه اشاره و گفت: زن می تواند هر انسانی را به کمال و قله شرف و انسانیت معنوی و اخلاقی برساند و مادر حجت الاسلام افتخاری و همسر شهید افتخاری در این راستا بود.

 عادلی به شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره و افزود: این معلم در مورد زنان نوشته که زن می تواند در مقام زن بودن و جایگاه خود نقش ایفا و اثر گذار باشد و این اثر گذاری می تواند چند برابر بیشتر از اثر گذاری مردان باشد  و می فرماید نیاز نیست زن وقتی نقش ایفا می کند از او تعبیر به مرد کنیم زیرا زن در جایگاه زن نقش ایفا می کند.

مدیر کل اوقاف به زنان مومنه حاضر در دربار اشاره و افزود: به برکت وجود زنان مومنه  در این مکانها دامنه جنایات جنایتکاران محدودتر می شد  و این اثر گذاری همیشه در تاریخ بوده و هست.

 وی به حضور و نقش زن در انقلاب اسلامی نیز اشاره و اظهار کرد؛زنان ایران درپیروزی و تداوم  انقلاب اسلامی به همان اندازه نقش داشتند که مردان نقش داشتند  زیرا دوشادوش مردان در تمام کارها و شغل و حرفه موفق بودند.

حجت الاسلام عادلی به ۸ هزار شهید زن در کشور اشاره و گفت: این زنان شهیده دوشادوش مردان مبارزه کردند.

tel final1

Share