در جلسه ی فوق العاده کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا

تنها یک درصد بودجه شهرداری رشت برای امور فرهنگی در نظر گرفته شده/بودجه سازمان فرهنگی ورزشی بازنگری کامل شود/تقدیر از تیم فوتسال بانوان احرار رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حاجی پور نیز ضمن تبریک ایام اظهار کرد: این عجیب است که در هنگام بودجه بندی برای هر سازمان ، مسئول ذیربط دخالت نداشته و نظر وی در این رابطه اعمال نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه ی فوق العاده کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بررسی شد. در این جلسه که در تالار شورا  و به ریاست مظفر نیکومنش و با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  امیرحسین علوی برگزار شد، اعضای کمیسیون فرهنگی و کمیسیون بودجه شورا ، همچنین مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی و رئیس کارگروه برنامه ریزی شهرداری رشت حضور داشتند.--۴-۲-۹۵--۱۳
نیکومنش،رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، در رابطه با موضوع جلسه گفت: بنده در مورد بودجه سازمانهای شهرداری با شهردار صحبت کرده ام و بر این نکته تاکید داشته ام که باید مدیران سازمانها در جریان و نظارت مستقیم بودجه بندی سازمانهای خود قرار داشته باشند.

نیکومنش اضافه کرد: بعلاوه در حال حاضر تصور ما این است که  در فعالیتهای فرهنگی که در مناطق صورت می گیرد حضور و نظارت سازمان فرهنگی ورزشی کم رنگ بوده و موازی کاریهایی در این زمینه وجود دارد.

قانع، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی، گفت: متاسفانه اهرمهای نظارتی ما درخصوص نظارت بر امور فرهنگی ضعیف است و خواسته ما در بودجه نیز این است که حقوق پرسنل سازمان نیز با کد مجزا و مستقلا از طریق سازمان پرداخت شده ودر این خصوص متصل و  وابسته به سازمانهای دیگر نباشد.

حاجی پور نیز ضمن تبریک ایام اظهار کرد: این عجیب است که در هنگام بودجه بندی برای هر سازمان ، مسئول ذیربط دخالت نداشته و نظر وی در این رابطه اعمال نشود. وی گفت : پیشنهاد بنده این است که ردیف بودجه بازنگری کامل شده و با نظر و پیشنهاد مدیر عامل سازمان مربوط تعیین گردد و این امر نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست که حقوق و بودجه یک سازمان وابسته به سازمانی دیگر قرار گیرد و این نکته هویت سازمانی یک ارگان را زیر سوال می برد. حاجی پور اعلام کرد بنده به بودجه حاضر رای نمیدهم و خواستار بازنگری کلی در این موضوع هستم.

حق بین، رئیس کارگروه و برنامه ریزی شهری رشت اظهار کرد: این دو مقوله جدای از هم هستند. لازم است وظایف را جدای از مسئولیت ها تلقی کرد وقابل ذکر است که ما در گذشته چندین جلسه در تفکیک وظایف برگزار کرده و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی نیز که خود عضو هیات مدیره شورای سازمان هستند؛ بی تردید در این جلسات و در جریان تصویب رقم بودجه حضور داشته اند.

علوی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا ضمن تایید سخنان حاجی پور گفت: به نظر بنده اهرم اجرایی و نظارتی سازمان دارای قدرت و برش کاری لازم نبوده و آشفتگی هایی در زمینه فرهنگی به وضوح به چشم می خورد.

وی گفت: به طور مثال دیده شده که سازمان اتوبوسرانی برنامه های گردشگری برگزار کرده و سازمان فرهنگی ورزشی را به عنوان متولی امر در جریان قرار نداده است.

علوی افزود: باید ابتدا سیاست ها مشخص گردند تا بتوان بر این آشفتگی و موازی کاری فاِئق آمد. علوی خاطر نشان کرد: نگرانی دیگر صفر بودن بسیاری از کدهایی است که در موضوعات فرهنگی  سازمان فرهنگی ورزشی در نظر گرفته شده و در نتیجه به عنوان مثال با این مسئله روبرو هستیم که چنانچه بخواهند یک برنامه بزرگ فرهنگی اجرا کنند کد و ردیف بودجه ای برای این کار در اختیار نخواهند داشت.

نیکومنش گفت: لازم است نظر مدیران سازمان در تنظیم بودجه اعمال گردد و این مدیران در جریان صفر تا صد بودجه بندی سازمان تحت مسئولیت خود باشند.

وی گفت: در کلانشهر تهران چیزی حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد بودجه کل شهرداری به اهداف و هزینه های فرهنگی اختصاص یافته و این رقم دراستان همسایه ما ، مازندران شش درصد بودجه شهرداری است؛ حال آنکه درشهرداری رشت این رقم تنها یک درصد بودجه شهرداری در نظر گرفته شده است و مشخص است که این رقم نازل در خور اهداف بزرگ  فرهنگی شهروندان ما نیست.

نیکومنش تاکید کرد: لازم است رسما و نه اسما نظارت، سیاستگذاری و اهرمهای مشخصی برای این منظور در نظر گرفته شود و در صدد آن هستیم تا برای سال جاری شاهد بسته شدن بودجه ای بهبود یافته ، نظام مند با کدگذاریهای مشخص تر در این زمینه باشیم .

تقدیر از تیم فوتسال بانوان احرار رشت

در این جلسه، از تیم بانوان احرار رشت که اخیرا در مسابقات کشوری و برخی مسابقات آسیایی موفق به کسب عنوان و رتبه شده و دارای چند بازیکن مدال آور در سطح آسیا می باشند؛ تقدیر شد. سید امیر حسین علوی در این جلسه ضمن بیان سخنانی پیرامون لزوم رسیدگی و سامان بخشی به ورزش استان و ایجاد انگیزه در کسب مقامهای ورزشی گفت: حمایت از ورزشکاران دغدغه همیشگی بحثهای جاری ورزشی در جلسات  شورا بوده و امیدواریم به نقطه ای آرمانی دست یابیم و با حمایت همه جانبه و حتی خرید و پوشش دهی به برخی تیمهای ورزشی حداکثر حمایتهای لازم از تیم های با استعداد را انجام دهیم .

حاجی پور و رسولی دیگر اعضای کمیسیون نیز طی سخنانی از استعدادها و پتانسیل های ورزشی و جوانان گیلانی تقدیر کرده و بر این نکته اشاره داشتند که متاسفانه ورزش کشور هم در سطح شهر و استان و هم در سطح کشوری از امکانات و توجهات لازم و در خور، برخوردار نبوده و در حال حاضر جمع حاضر تمام نیرو و توجهی که می توان در این شرایط در اختیار ورزش شهر گذاشت را بالسویه در بین تمامی رشته های ورزشی هزینه خواهند کرد و تا حد توان حامی مادی و معنوی جوانان ورزشکار شهر خواهند بود.

نیکومنش رئیس جلسه نیز با اعلام این مطلب که اعضای شورا در بودجه بندی جاری به جدیت به بحث ورزش خواهند پرداخت گفت: در نظر است تا مبلغ قابل توجه ای برای بخش ورزش در کلیه رشته ها اختصاص یابد و دغدغه های جامعه ورزشکار شهرمورد توجه ویژه مجموعه شورای شهر و شهرداری خواهد بود .

وی گفت : امیدواریم سایر مسئولان استانی ذیربط نیز با اعتماد بر استعدادهای نهفته جوانان ورزشکار گیلان ، حمایتهای تاثیر گذارخود را در این راستا را با برنامه ریزی مدون و هماهنگ به انجام رسانند. در پایان جلسه ، به اعضای تیم فوتسال احرار بانوان هدایایی تقدیم شد.

--۴-۲-۹۵--۱۹ --۴-۲-۹۵--۲۱

tel final1

Share