به مناسبت آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم

تجلیل از ۲۱ معلم نمونه گیلان/استاندار: ماندگار شدن در شغل معلمی برای یک عمر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با دوازدهم فروردین سالروز شهادت علامه مطهری و روز معلم استاندار از ۲۱ نفر از معلمان نمونه گیلان قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی با تبریک آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم و تقارن این روز با شهادت استاد متفکر مرتضی مطهری افزود : اندیشه، افکار، قلم و رویه‌ی انقلابی شهید مطهری برای همیشه‌ی تاریخ ماندگار است.IMG_1101

وی شغل معلمی را شغل انبیا دانست و خاطر نشان کرد : ممتاز و نمونه شدن، محدود به یک سال است اما ماندگار شدن در شغل معلمی برای یک عمر است و معلمان باید به این جایگاه رفیع و ویژه اشراف داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت ایجاد آرامش در بین معلمان در بخش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و میعشتی تأکید و تصریح کرد : معلمان باید در کمال آرامش دغدغه‌ای جز تعلیم و رشد صحیح دانش آموزان نداشته باشند.

وی با تأکید بر ارج گذاشتن به مقام معلمان و احترام به آنان افزود : حفظ فرهنگ اصیل و ارزشمند احترام به معلمان باید در جامعه نهادینه شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در شرایطی که دولت با کمترین درآمد مواجه بود در بخش‌های مختلف رشد داشته است خاطر نشان کرد : در ۲ سال اخیر بیش از ۱۰۰ مدرسه در خور شأن و شخصیت دانش آموزان ساخته شد و در استاندارسازی گرمایش مدارس از رتبه ۳۰ به سوم ارتقا یافتیم.

وی مدرسه را محل زندگی دانش آموزان دانست و گفت : باید امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای پیشرفت آینده سازان جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته دانش آموزان در شرایط سختی تحصیل می‌کردند افزود : نهادینه شدن درک کردن معلمان از وضعیت و شرایط زندگی دانش آموزان منجر به کاهش فاصله‌ی ارتباطی بین معلم و دانش آموز می‌شود.

استاندار گیلان گفت : معلمان دارای اندیشه و تفکر، می‌توانند دانش آموزان خلاق، جسور و آینده ساز تربیت کنند.

وی افزود : دستگاه‌های اجرائی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش به این نهاد کمک کنند.

در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با قدردانی از استاندار به واسطه‌ی نگاه عمیق و اعتقادی وی به دستگاه فرهنگی آموزش و پرورش گفت : تجلیل از معلم نماد ترویج فرهنگ اسلامی و تجلیل از علم، دانش و سازندگی ایران اسلامی است.

در پایان دیدار از ۲۱ نفر از معلمان نمونه استانی با اهدای لوح توسط استاندار گیلان تقدیر بعمل آمد.

Share