امام جمعه رشت

تا ۲۵ سال آینده اثری از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند/یأس از رحمت خدا بدتر از روزه‌خواری است/مسئولان به جای خرید خودروهای لوکس میلیاردی کارخانه‌های نیمه‌تعطیل را احیا کنند/گلایه از کاهش تولید چای و پیله ابریشم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه رشت گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند مقاومت را در سوریه از بین ببرند اما بدانند تا ۲۵ سال آینده اثری از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، اظهار کرد: رجب ماه دعا و نیایش به درگاه خداوند است.

ghorbani_1216وی داشتن اخلاق فاضل و انسانیت را از موضوع‌های مهم دانست و افزود: خداوند انسان را آفرید که مظهر خدا روی زمین باشد.

خطیب جمعه رشت یأس از امید به رحمت خداوند را گناه کبیره دانست و تصریح کرد: امید به نعمت‌های معنوی و معرفت به اولیای خدا و امید به داشتن به دوستانی مانند محمد رسول‌الله (ص) نعمت بزرگی است.

وی یأس از رحمت خدا را بدتر از روزه‌خواری دانست و گفت: انسان‌ها معصوم نیستند و باید از خداوند طلب مغفرت کنند و نباید مأیوس از رحمت خدا باشیم و خداوند هر گناهی به غیر از شرک را می‌بخشد و در ماه رجب باید از خدا طلب آمرزش کنیم.

قربانی با بیان اینکه تمام خواسته‌های انسان با پارتی‌های معمولی عملی نمی‌شود، یادآور شد: مومن برای رسیدن به خواسته‌ها باید خداوند را واسطه قرار دهد.

وی در ادامه به حادثه طبس اشاره کرد و ادامه داد: استکبار جهانی برای نجات گروگان‌های خود وارد طبس و گرفتار طوفان شدند و آمریکا تصور نمی‌کرد طوفان، نیروهای این کشور را زمین‌گیر کند و امام (ره) فرمود طوفان در واقع لشکر خداوند برای حفظ نظام اسلامی بود.

امام جمعه رشت با اشاره به تشکیل جلسه کنفرانس اسلامی، افزود: این کنفرانس علیه ایران، حزب‌الله و مردم یمن قطعنامه صادر کردند اما علیه رژیم صهیونیستی اقدامی انجام ندادند و رئیس جمهور کشور ما این کنفرانس اسلامی را سبب شرم دنیای اسلام دانست.

وی با تصریح بر اینکه مشکل ما استکبار جهانی و عدم وحدت کشورهای اسلامی است، اضافه کرد: دشمن بداند ما به خداوند امید داریم و مطیع دستورات اسلام، قرآن و رهبری هستیم و خداوند ما را حمایت می‌کند و دنیا بداند که شعار ملت ایران این است «ای رهبر آزاده آماده‌ایم، آماده‌ایم».

وی با بیان اینکه هفته آینده شهادت سرلشکر قرنی و شهید شیرودی است، خاطرنشان کرد: یاد شهدا به‌ویژه این دو شهید را گرامی نگه‌ می‌داریم.

سوریه پایگاه جهان اسلام است/ تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای از بین بردن مقاومت در سوریه

قربانی زینب (س) را پرچمدار قیام امام حسین (ع) در سوریه دانست و تصریح کرد: باید زینبی زندگی کنیم و رزمندگان ما راه زینب (س) را ادامه می‌دهند و شهدای مدافع حرم نمونه‌ای از این امر است.

وی با اشاره به اینکه اکنون دمشق پایگاه جهان اسلام شده است، خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند مقاومت را در سوریه از بین ببرند اما بدانند تا ۲۵ سال آینده اثری از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند.

خطیب جمعه رشت درباره ایام اعتکاف گفت: شیرینی ایام اعتکاف از کام بنده خارج نشده و اعتکاف ایام سازندگی است.

وی با تاکید بر اینکه آغاز هفته سلامت در پیش است، یادآور شد: هیچ دینی مانند اسلام طرفدار سلامت انسان‌ها نیست و اسلام تلاش می‌کند به سلامت انسان خدشه وارد نشود و اگر مردم رعایت اصول اسلامی را می‌کردند این همه گرفتاری ایجاد نمی‌شد.

قربانی با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی موجب سلامتی انسان می‌شود، متذکر شد: مردم باید با خوردن غذای سالم و رعایت بهداشت سلامت خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای پرداختن به تولید داخلی بوده و در گیلان برنج، چای و نوغان از جمله تولیدات این استان است.

امام جمعه رشت به کاهش محصول چای در کشور اشاره کرد و افزود: در گذشته سالانه ۷۲ هزار تن چای خشک در کشور تولید می‌شد و اکنون به ۲۰ هزار تن کاهش پیدا کرده و تولید هشت تن پیله ابریشم به ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است.

مسئولان به جای خرید خودروهای لوکس میلیاردی کارخانه‌های نیمه‌تعطیل را احیا کنند

وی احیای کارخانه‌های تعطیل‌ شده و محصولات کشاورزی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و متذکر شد: مسئولان تلاش کنند کارخانه‌های نیمه‌تعطیل را احیا کنند و رونق دهند و به فکر خرید خودروهای لوکس میلیاردی نباشند.

tel final1

Share