آیت الله هاشمی رفسنجانی

تا بحال خطرها را از دانشگاه آزاد دور کردیم/ همکاری با ۹ کشور دنیا در طرح «گداخت هسته‌ای»

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله هاشمی با بیان اینکه « ما حسود ,مخالف و دشمن سیاسی بسیار داریم» یادآور شد:توطئه ها همچنان برای یه زمین زدن دانشگاه آزاد ادامه دارد مانند مصوبه اخیری که شورای انقلاب فرهنگی مصوب کرده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله هاشمی رفسنجانی،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست اعضای هیئت امنا و روسای دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه آلودگی تالاب انزلی یکی از مشکلات پیش روی ماست اظهار کرد:باید مشکل تالاب انزلی را حل کنیم و دانشگاه آزاد باید با محیط زیست همکاری بالایی داشته باشد تا مشکل حل شود.photo_2016-05-12_21-47-34 - Copy

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی , آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تحولات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی در دولت یازدهم اظهار کرد: با آمدن دکتر میرزاده دانشگاه آزاد اسلامی وضع جدیدی پیدا کرده  است.قرار است بر کیفیت توجه شود و بر پژوهش دانشگاهی تمرکز کنیم.

رئیس هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت:با آماده شدن ساها و سایر زیرساختها تحول عمده پژوهشی در دانشگاه آزاد صورت گرفته است خاطرنشان کرد:حالت بین المللی دانشگاه دور از انجام نیست و این امر مطمئنا محقق می شود.

آیت الله هاشمی با بیان اینکه « ما حسود ,مخالف و دشمن سیاسی بسیار داریم» یادآور شد:توطئه ها همچنان برای یه زمین زدن دانشگاه آزاد ادامه دارد مانند مصوبه اخیری که شورای انقلاب فرهنگی مصوب کرده است.ما تا بحال خطرها را از دانشگاه آزاد دور کردیم اگرچه مزاحمت ها خواهد بود اما خداوند کمک کرد و در موقع مناسبی به سمت تحصیلات عالی رفتیم.

رئیس هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ما اجازه کنکور مجزا را طبق شورای انقلاب فرهنگی و مجلس داریم و از تصمیمات لازم الاجراست .اگرچه در وزارت علوم شیاطینی هستند اما جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: هنوز در مرحله آزمایشی زباله سوز هستیم و بعد از آزمایشگاه ۱ مگاواتی پلاسما در تهران کارخانه ۱۰۰ مگاواتی را تاسیس می‌کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از زبالله به عنوان مشکل روز مخیط زیست نام برد و گفت:در شمال با توجه به محدودیت زمین و تردد مسافر مشکل زباله بیشتر است و اگر نخستین آزمایش امحای زباله به روش پلاسما موفق باشد در گیلان آن را اجرا می کنیم.

آیت الله هاشمی از همکاری ۹ کشور بزرگ دنیا برای طرح «گداخت هسته‌ای» با دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: از طریق گداخت هسته‌ای، استفاده از نور و حرارت جایگزین مصرف مواد فسیلی و اتمی می‌شود که این نوع از انرژی اوج تحول است.

وی افزود: اولین تیروگاه در فرانسه تاسیس شده و دانشگاه آزاد نماینده ایران در این طرح است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت:حرکت به سمت دانش بنیان حرکتی عمیق است تا گره های صنعت کشور را برطرف کند.

tel final1

Share