تنهایی:نمي شود انتظارات همه مراجعان را براورده كرد

بیمارستان انزلی شش ماه در انتظار دستگاه سی تی اسکن/گلایه های مردم و پاسخ مسوولین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , بیمارستان شهید بهشتی انزلی مرکز درمانی غرب گیلان با آمار بالای مراجعه کننده ، از شش ماه پیش در انتظار دستگاه سی تی اسکن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا , بیمارستان شهید بهشتی انزلی مرکز درمانی غرب گیلان با آمار بالای مراجعه کننده ، از شش ماه پیش در انتظار دستگاه سی تی اسکن است.

index این بیمارستان بر اساس آمار ارائه شده به طور میانگین ماهانه ۹ تا ۱۵ هزار بیمار و مصدوم مراجعه کننده دارد که بسیاری از آنها نیازمند سی تی اسکن فوری هستند.
این در حالی است که در شرایط کنونی همراهان بیمار مجبورند حتی بیماری که ضربه مغزی دیده را برای سی تی اسکن به رشت ببرند که با توجه به بعد مسافت ، ترافیک و زمان مورد نیاز برای پذیرش و بقیه کارها گاه به قیمت جان بیمار تمام می شود.
در عین قدردانی مردم از نیروهای تلاشگر ، با وجدان و زحمتکش شاغل در بیمارستان اعم از کادر درمانی ، اداری و خدماتی عدم توجه و رسیدگی برخی نیروهای درمانی و غیره از مواردی است که مردم از آن گله مند هستند .
مراجعان می گویند گرچه افراد با وجدان و مسئول در بین کادر درمانی ، اداری و غیره کم نیستند اما بعضی از انجام صحیح وظایفشان سر باز می زنند .
مراجعان می گویند : بی شک نیروهای بیمارستان اعم از درمانی و خدماتی نیز مشکلاتی دارند که باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد اما مساله این است که نباید تاوانش را بیماران رنجور بدهند.
مستهلک بودن دستگاه رادیولوژی و بی کیفیتی عکسهای گرفته شده بنا به گفته پزشکان معالج ، کمبود متخصص رادیولوژی ، سونوگرافی و ارتوپدی از دیگر مشکلات عنوان شده از سوی بعضی افراد است .
یکی از بیماران در این باره گفت : پزشکان عکس رادیولوژی بیمارستان را بدون وضوح و نامناسب عنوان می کنند .
در شرایطی که به گفته افراد آگاه یک دستگاه رادیولوژی نو از مدتها پیش در بیمارستان موجود و در انتظار نصب است.
کمبود ارتوپد و عدم رسیدگی مناسب از دیگر مشکلاتی است که بسیاری از مراجعان از آن گله مند هستند.
فقدان نظافت کافی ، کمبود برخی وسایل و تجهیزات ، فرسودگی برخی لوازم نظیر تشک و ملحفه از موارد دیگر مطرح شده از سوی بعضی مراجعان است .
از سویی خود کارکنان بیمارستان نیز به مشکلاتی اشاره می کنند که قطعا بر دوش آنها سنگینی کرده و بر نحوه عملکرد انها تاثیر منفی می گذارد برخورد خشن برخی پزشکان گوش به زنگ ( on call ) ، کمبود نیروی خدماتی ، عدم فعالیت بخش سونوگرافی و پاراکلینیکی و نیاز بیماران اورژانس ، فرسوده بودن برخی تجهیزات و کمبود بعضی داروها در کنار حقوق و مزایای ناکافی از جمله موارد مطرح شده است.

مهمترین مشکل بیمارستان

رییس بیمارستان شهید بهشتی انزلی در این باره گفت :مهمترین مشکل بیمارستان خرابی دستگاه سی تی اسکن ، کمبود رادیولوژیست و نیروی خدماتی است .
دکتر کامبیز تنهایی اظهار کرد : بارها در مکاتبات با دانشگاه علوم پزشکی این مسئله مطرح و پی گیری شده است .
وی اذعان کرد : دستگاه رادیولوژی جدید نیز موجود است که باید از مرکز استان برای نصب آن بیایند.
وی خاطرنشان کرد: امسال قرار است بیمارستان به یک دستگاه ام آر آی نیز مجهز شود.
دکتر تنهایی با نادرست خواندن برخی انتقادات تصریح کرد : کار باید به صورت اصولی انجام شود و ما نیز بر عملکرد کارکنان هر چهار بخش موجود در بیمارستان نظارت داریم .
وی افزود: چهار ارتوپد ، دو جراح مغز و اعصاب ، ۱۲ پزشک عمومی ، چهار متخصص طب اورژانس و شش متخصص قلب در بیمارستان داریم.
وی متذکر شد: چهار پزشک مقیم نیز در بیمارستان داریم و از این بابت وضعیت مناسب است.
دکتر تنهایی با اشاره به مراجعه ۱۲ هزار بیمار سرپایی و بستری در ماه به این بیمارستان اظهار کرد : قطعا نمی شود انتظارات همه مراجعان را براورده کرد چرا که برخی انتظارات غیرواقعی و یا بیش از حد دارند.
رییس بیمارستان شهید بهشتی انزلی تاکید کرد : در صورت عدم انجام وظیفه نیروهای شاغل در بیمارستان قطعا با آنها برخورد خواهد شد.
رفع مشکلات زیست محیطی بیمارستان ، بهداشتی نمودن سیستم فاضلاب و بهسازی دستگاه دفع زباله های بیمارستانی نیز از خواسته های مردم به ویژه کنشگران محیط زیست است.
بی شک در سالهای اخیر تلاشهای بسیاری برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان صورت گرفته که از آن جمله می توان به اجرای طرح تحول سلامت و بهسازی بخش اورژانس بیمارستان انزلی اشاره کرد .
اما گاهی بعضی بی توجهی ها موجب انباشه شدن مشکلات و نارضایتی ها می شود.مشکلاتی که وقتی پای سلامت و جان افراد در میان است دیگر نمی شود به راحتی از آن گذشت .
امید که با تدبیر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشکلات موجود مرتفع و روز بروز به کارایی بهداشت و درمان افزوده و از شمار بیماران کاسته شود.
بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی از سال ۸۲ تاسیس شده است. این بیمارستان هم اکنون با ۱۰۰ تخت فعال دارای ۵۳ تا ۶۵ درصد میانگین اشغال تخت است و علاوه بر بیماران شهرستان به بیماران غرب استان نیز خدمات درمانی ارائه می دهد.
بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی دارای ۳۵ پزشک متخصص رسمی، پیمانی و قراردادی و ۲۱۶ پرستار و مامای رسمی ، پیمانی و طرحی است .
این بیمارستان دارای بخش جراحی مردان ، زنان ، آی سی یو، سی سی یو ، زایشگاه ، اطفال ، داخلی ، اورژانس ، رادیولوژی ، دیالیز ، اندوسکپی و کولونوسکپی است .

tel final1

Share