مدیرکل ورزش و جوانان گیلان

به خاطر سقوط داماش و ملوان در غم به‌سر نمی‌برم/هیچ رشته ورزشی نسبت به دیگری ارجحیت ندارد/با «لمپنیزم» در ورزش مبارزه می‌کنم/ورزش حرفه‌ای باید مالیات پرداخت کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رهنما با بیان اینکه نه از پیروزی تیم فوتبال سپیدرود سرمست می‌شوم و نه از سقوط تیم‌های فوتبال داماش و ملوان که به یک رده پایین‌تر سقوط کردند در غم به‌سر می‌برم، تصریح کرد: اعتقاد دارم ورزش حرفه‌ای باید حرفه‌ای باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , مسعود رهنما با اشاره به اینکه در ورزش قهرمانی به تمام آرمان‌های خود دست پیدا کردم اظهار کرد: آرمان‌های بنده در حوزه ورزش مقدس است.rahnama_0089_1

وی ادامه داد: واقعیت‌های ورزش را می‌شناسم و می‌دانم برای رسیدن به آرمان خود باید از واقعیت‌ها بگذرم تا در عالم واقعیت موفق شوم اما با «لمپنیزم» در ورزش مبارزه می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به سقوط تیم‌های فوتبال ملوان و داماش اشاره کرد و افزود: آنها که می‌خواستند باخت تیم‌های فوتبال ملوان و داماش را به اداره کل مذکور نسبت دهند، انسان‌های بسیار بی‌انصافی هستند ضمن اینکه اگر بنده برد تیم فوتبال سپیدرود را تنها مربوط به اداره کل ورزش و جوانان استان بدانم انسان فرصت‌طلبی هستم.

رهنما با بیان اینکه نه از پیروزی تیم فوتبال سپیدرود سرمست می‌شوم و نه از سقوط تیم‌های فوتبال داماش و ملوان که به یک رده پایین‌تر سقوط کردند در غم به‌سر می‌برم، تصریح کرد: اعتقاد دارم ورزش حرفه‌ای باید حرفه‌ای باشد و همانگونه که در تمام مشاغل مالیات پرداخت می‌شود، ورزش حرفه‌ای باید مالیات پرداخت کند نه اینکه از بیت‌المال به آن کمک شود.

وی بر مخالفت با حرکت‌های «پوپولیستی» در ورزش گیلان تأکید کرد و گفت: مقابل افرادی که می‌خواهند با حرکت‌های «پوپولیستی» و «لومپنیزم» از ورزش حرفه‌ای گیلان سوء استفاده سیاسی کنند، می‌ایستم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه می‌دانم ایستادگی مقابل افراد مذکور برای بنده آسیب‌هایی دارد، بیان کرد: کمتر از یک‌درصد از افراد در ورزش حرفه‌ای فعالیت می‌کنند اما بیش از یک‌هزار درصد پول در ورزش حرفه‌ای می‌چرخد و افراد مذکور صاحب پول هستند.

رهنما، مردم را علاقمند به نخبگان ورزشی دانست و خاطرنشان کرد: نخبگان و قهرمانان ورزشی در جامعه اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه بنده متولی ورزش گیلان تا حد قهرمانی هستم، یادآور شد: فضایی به وجود آوردند که مسئولان گیلان به ورزش استان کمک نکردند اما در هیچ استانی توسط مسئولان به اندازه گیلان از سیستم دولتی به ورزش حرفه‌ای کمک نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان متذکر شد: پیروزی تیم فوتبال سپیدرود به بنده کمک کرد تا بتوانم بسیاری از واقعیت‌های تلخ ورزش استان را عنوان کنم.

رهنما به حضور ۲۰ هزار نفر جمعیت در بازی تیم فوتبال سپیدرود در ورزشگاه شهید عضدی رشت اشاره کرد و افزود: ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر جمعیت به دلیل نبود جا برگشتند.

وی ادامه داد: وظیفه متولیان این است که شرایط را طوری فراهم کنند تا مردم به ورزش رغبت پیدا کنند اما ورزش باید هدف‌دار و در راستای رشد اخلاق و فرهنگ جامعه باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با تأکید براینکه جلوی پلشتی‌ها در عرصه ورزش استان می‌ایستم، بیان کرد: اگر حرکت مذکور به بهای کاهش محبوبیت بنده اتفاق بیفتد، آن را انجام می‌دهم.

رهنما با قدردانی از حمایت‌های محمدعلی نجفی استاندار گیلان از ورزش استان، تصریح کرد: هر جا تعهد و تخصص در کنار همدیگر باشند نتیجه می‌گیریم ضمن اینکه اگر تیمی دارای مدیریتی محکم باشد به موفقیت می‌رسد.

وی با تأکید براینکه تیم فوتبال ملوان قوی‌تر از گذشته و در مدت یک سال آینده باید به لیگ برتر برگردد، اظهار کرد: جلسه‌هایی با مسئولان محلی برگزار کرده و موضوع مذکور را پیگیری می‌کنم ضمن اینکه هیئت فوتبال گیلان مکلف به پیگیری عملیاتی موضوع مذکور است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به وجود ۴۷ هیئت ورزشی در استان اشاره کرد و یادآور شد: تمام هیئت‌های مذکور برای بنده مهم هستند و هیچ رشته ورزشی نسبت به دیگری ارجحیت ندارد.

رهنما خواستار ارتقای شاخص کمیت و کیفیت در رشته‌های ورزشی گیلان شد و بیان کرد: رشته‌های ورزشی طبق دو شاخص مذکور رتبه‌بندی شده و براساس قوانین و مقررات تا سطح قهرمانی حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ورزش حرفه‌ای بالاتر از حوزه قهرمانی است، خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد برای موفقیت در ورزش حرفه‌ای باید دنبال راهکارهای قانونی دیگری باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به ایجاد موج در راستای جذب سرمایه‌های غیردولتی برای ورزش حرفه‌ای استان به‌ویژه رشته فوتبال با دستور استاندار اشاره کرد و گفت: امیدوارم مسیر مذکور ادامه پیدا کند.

tel final1

Share