شهرداد روحانی در جمع خبرنگاران

با سفر به سرزمین مادری خود برنامه های زیادی دارم/علاقه زیادی به ساختن آهنگ دارم تا رهبری ارکستر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهرداد روحانی گفت : با سفر به سرزمین مادری خود برنامه های زیادی دارم . همیشه از این مساله رنج می بردم که تمام برنامه ها در پایتخت انجام می‌شود اما شهرهای دیگر محروم هستند در حالی که جوانان کشور ما در عرصه موسیقی دارای پتانسیل بالایی هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تالار رحمدل مجتمع خاتم الانبیای رشت میزبان شهرداد روحانی پیانیست معروف جهان بود.(گزارش تصویری)

photo_2016-05-10_16-11-08به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , در این نشست شهرداد روحانی با ابراز خوشحالی از اینکه در جمع خبرنگاران دیار مادری خود حضور دارد گفت:تمام قطعاتی که در رسیتال پیانو نواخته خواهد شد از ساخته های خودم است که به صورت تک نوازی با پیانو اجرا می شود.

شهرداد روحانی گفت : با سفر به سرزمین مادری خود برنامه های زیادی دارم . همیشه از این مساله رنج می بردم که تمام برنامه ها در پایتخت انجام می‌شود اما شهرهای دیگر محروم هستند در حالی که جوانان کشور ما در عرصه موسیقی دارای پتانسیل بالایی هستند.

وی در ادامه افزود : در نظر داریم به تمام ایران سفر کنیم.

در این جلسه فخر موسوی معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از شهرداد روحانی در مورد شورایی شدن ارکسترسمفونیک تهران پرسید که روجانی در پاسخ به این سوال گفت : رهبری ارکستر ها به دو نوع شورایی و روش دیگر مدیریت فردی است که روش مدیریت فردی جواب گو نبوده و برای رشد و توسعه ارکستر سمفونیک ملی کشور تصمیم به شورایی بودن آن گرفته شده است که امید داریم به نتایج خوبی برسیم .

وی با بیان اینکه علاقه زیادی به ساختن آهنگ دارم تا رهبری ارکستر اظهار کرد: چون یک اثر را خود خلق می‌کنیم اما در رهبری ارکستر اثر خلق شده هنرمند دیگری را مدیریت می‌کنیم.

همچنین در این نشست حسن پور رییس ارشاد سلامی با تشکر از حضور گرم و صمیمی استاد در زادگاه مادری گفت :خدمتی که جناب شهرداد روحانی به ایران کرد ه کمتر  از خدمت چندین دولت یا چندین دانشگاه نبوده و نیست .
حسن پور مهمترین افتخارات شهرداد روحانی را اینگونه بیان کرد : ایشان تنظیم آهنگ محمد رسول الله که ساخته مصطفی عقاد بود را برعهده داشتند و همچنین ساخت قطعه خلیج فارس که در شهرهای لندن ، لس آنجلس و با حضور نوازندگان عربی و اروپایی نواخت شده از جمله کارهای ایشان بوده تا خلیج فارس با زبان و ساز آنها گفته شود و این اصرها در تاریخ ماندگار شد.

tel final1

Share