بازدید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از آزادراه رشت – قزوین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) از ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،در ادامه سفر رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام به استان گیلان، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین بازدید کرد.

۸۲۰۷۱۵۹۰-۷۰۷۱۸۹۳۷فرامرز فراحی مدیر این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۳.۲ کیلومتر از این پروژه اجرایی شده و ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون، یک هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده، میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل را نیز یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی ادامه داد: در مجموع، این پروژه، سه کیلومتر تونل رفت و برگشت دارد و تا اواخر آبان ماه امسال، تکمیل خواهد شد.
فراحی با یادآوری ۸.۱ کیلومتر باقیمانده از مجموع ۱۱ کیلومتر گفت: تکمیل این هشت کیلومتر هنوز اجرایی نشده و مبلغ مورد نیاز برای آن، چهار هزار میلیارد ریال است.
آزادراه رشت – قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال – جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.
۱۱ کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است.
اجرای عملیات آسفالت ۹۰۰ متر از ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین – رشت بر عهده اداره کل راه و شهرسازی گیلان است، انجام حدود سه کیلومتر آن نیز به پیمانکار واگذار شده است.
در آخرین روز سال گذشته (۱۳۹۴) و به منظور کاهش بار ترافیکی این مسیر در ایام تعطیلات نوروزی، سه هزار و ۶۰۰ متر از آزادراه رشت – قزوین در محدوده منجیل به صورت موقت گشایش یافت.
این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان است که اواخر فروردین ماه سال گذشته، در پانزدهمین سفر استانی به گیلان آمدند.
۱۰هزار و ۶۸۳ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، یک هزار و ۸۴۳ راه شهری و هشت هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه روستایی است.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز گذشته (چهارشنبه) به منظور انجام سفری دو روزه به گیلان آمد و از منطقه آزاد انزلی، تالاب بین المللی انزلی و پارک ملی بوجاق کیاشهر بازدید کرد.
همچنین با حضور آیت الله هاشمی، کلنگ ساخت چهار پست اسکله جدید در بندر کاسپین به زمین زده شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین چهارشنبه شب نیز در جمع اعضای هیأت امنا و رئیسان دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان سخنرانی کرد.

tel final1

Share