در بازديد مهندس مسرور از پارك علم و فناوري استان گيلان مطرح شد

ایجاد درگاه صادرات محصولات شرکتهای دانش بنیان به کشورهای cis و برگزاری نمایشگاه فن بازار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل سازمان در دیدار از پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به راهبرد تعیین شده در سیاستهای اقتصاد مقاومتی مناطق آزاد به منظور ایجاد مراکز فناوری های پیشرفته،بر همراهی و حمایت سازمان متبوع خود از شرکتهای دانش بنیان تصریح کرد و اظهار داشت: برای موفقیت پارک علم و فناوری در دست یابی به اهداف می بایست از شرکتهای فعال در حوزه انتقال دانش و تکنولوژی حمایت نمود.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در دیدار از پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به راهبرد تعیین شده در سیاستهای اقتصاد مقاومتی مناطق آزاد به منظور ایجاد مراکز فناوری های پیشرفته،بر همراهی و حمایت سازمان متبوع خود از شرکتهای دانش بنیان تصریح کرد و اظهار داشت: برای موفقیت پارک علم و فناوری در دست یابی به اهداف می بایست از شرکتهای فعال در حوزه انتقال دانش و تکنولوژی حمایت نمود.

۲۰ (۱)مهندس مسرور با تشکر از اقدامات صورت گرفته در پارک علم و فناوری استان گفت: با عنایت به موقعیت ویژه استان گیلان در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز و ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی می توان نسبت به بالفعل سازی توانمندیهای موجود در حوزه فن آوریهای پیشرفته و صادرات محصولات دانش بنیاناقدام کرد.

رییس هیات مدیره سازمان خواستار در نظر گرفتن نیازهای بازار و تولید فناوری براساس تفکر فروشاز سوی شرکتهای دانش بنیان شد و اظهار داشت: عامل موفقیت یک صنعت در تفکر آن است. صنعت و حوزه تولید باید تفکر فروش داشته باشد و رویکرد تولید محصولات، بازار محور باشند. در تفکر بازار محور ضروری است شرکت های تولید کننده در خصوص سلیقه مشتری، شناخت رقبا، تحلیل بازار و آینده پژوهی برای موفقیت، تحلیل مستمر داشته باشند و این مورد در بخش‌ فناوری‌های پیشرفته بسیار مهم و حساس‌تر است .

مدیرعامل سازمان با بیان اینکه کنسرسیوم دانش محور کاسپین به عنوان مجموعه شرکتهای دانش بنیان منطقه آزاد انزلی می توانند در نمایشگاههایکشورهای CIS در کنار سازمان مشارکت داشته باشند اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی پتانسیل ها و تسهیلات لازم را در حوزه انتقال تکنولوژی های پیشرفته به کشورهای حاشیه خزر فراهم مینماید.

مسرور در خصوص برگزاری نمایشگاه فن بازار در این منطقه اظهار داشت: یکی از نیازهای استان، فضای مناسب نمایشگاهی برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی بود که خوشبختانه این فضای مناسب در منطقه آزاد انزلی با احداث مرکز نمایشگاه های بین المللی ایجاد شده و در همین راستا از پیشنهاد برگزاری نمایشگاه فناوری های پیشرفته در این منطقه حمایت می کنیم.

دکتر مجید متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه پارکهای علمی فناوری پل های ارتباطی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی با مراکز تولید هستند از وجود دبیرخانه فن بازار کشور در این مرکز خبر داد و افزود: با عنایت به حضور ۲۳۰ شرکت دانش بنیان در این پارک، پارک علم و فناوری گیلان از پارکهای برتر کشور است که می تواند قطب علمی تولید و فعالیت اقتصادی شرکتهای دانش بنیان در سطح استان و دریای خزر باشد.

دکتر متقی طلب با قدردانی از حمایتهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در سالهای اخیر از شرکت‌های دانش بنیان، با بیان اینکه در نظر داریم درگاه صادرات محصولات دانش بنیان را از منطقه آزاد انزلی راه اندازی کنیم اظهار داشت: این مرکز درگاه صادرات خدمات شرکتهای دانش بنیان به کشورهای cisاست و هدف ما تمرکز این فعالیت با تکیه بر ظرفیتهای منطقه آزاد انزلی است که با توجه به استقرار دبیرخانه پارکهای کشورهای اسلامی در این مرکز، می توان ظرفیت شبکه پارکهای علم و فناوری کشورهای عضو را به سمت ایران و منطقه آزاد انزلی هدایت نمود.

وی به توانمندیها و برنامه های پارک علم و فناوری گیلان اشاره کرد و در خصوص برگزاری نمایشگاه فن بازار در منطقه آزاد انزلی در شهریورماه امسال گفت: در نظر داریم با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی و مساعدت جناب آقای مهندس مسرور،نمایشگاه فن بازار را با حضور ۵۰۰ طرح از کل کشور در این منطقه برگزار کنیم تا بتوانیم یک اقدام عملی در راستای تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان کشور انجام دهیم.

در ادامه اصغر امانی رییس هیات مدیره کنسرسیوم دانش محور کاسپین منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این شرکت از ۲۵ شرکت دانش بنیان فعال در منطقه و گیلان تشکیل شده، اقدامات صورت گرفته در خصوص فعالیت سه دفتر این کنسرسیوم در کشورهای آذربایجان، قزاقستان و روسیه را تشریح کرد و افزود: باید از ظرفیت و مزیت های منطقه و توانمندیهای ارتقاء یافته در منطقه آزاد انزلی در طی سالهای اخیر، برای توسعه استان گیلان به ویژه رشد شرکتهای دانش بنیان بهره برد.

در این بازدید که علاوه بر معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، معاونین و مدیران پارک علم و فناوری استان و مدیران شرکتهای دانش بنیان گیلان نیز حضور داشتند، مهندس مسرور و هیأت همراه از آزمایشگاه ها و شرکتهای مستقر دراین مرکز و همچنین مجتمع های تحقیقاتی، تولیدی و مجتمع نیمه صنعتی پارک بازدید و از نزدیک با نحوه تولید محصولات دانش بنیان و فعالیت شرکت‌های فناور آشنا شدند و با مدیران آنها به بحث و تبادل نظر پرداختند.
tel final1

Share