امام جمعه رشت اظهار کرد:

اگر در سوریه حضور نداشته باشیم داعش به کشور ما می‌آید/طاغوت‌ها مانع از پیاده کردن عدالت مطلق توسط انبیا شدند/ عربستان و قطر و اعراب خلیج فارس و منطقه، آمریکا را عبادت می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه رشت گفت: انبیا برای پیاده کردن عدالت مطلق در جهان حضور پیدا کردند اما طاغوت‌ها مانع از آن شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج) اظهار کرد: مسایل مربوط به امام زمان (عج) ابعاد مختلف دارد.

ghorbani_2016-04-30_15-48-24وی با بیان اینکه بشریت در طول تاریخ رنگ عدالت‌مطلق را ندید، افزود: انبیا برای پیاده کردن عدالت مطلق در جهان حضور پیدا کردند اما طاغوت‌ها مانع از آن شدند.

خطیب جمعه رشت تصریح کرد: هر روز بی‌عدالتی در جامعه اضافه می‌شود و زمانی امام زمان (عج) ظهور می‌کند که دنیا پر از ظلم شده باشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند جهان را برای عدالت آفریده است، گفت: عدل یعنی وزن هر چیزی در جای خود، و هر کس باید حق خود را دریافت کند.

قربانی ادامه داد: اگر در زندگی خوشی و آسایش متعلق به عده‌ای خاص باشد و برخی در فقر زندگی کنند انسان نسبت به خداوند بدبین می‌شود و برای اینکه این تهمت از آفرینش دور شود در روایات ما این فکر پدیده آمد که روزی جهان پر از عدل و داد می‌شود و امام زمان (عج) ظهور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند توسط پیامبران راه راست را به مردم نشان داد اما برخی مسیر گمراهی را انتخاب کردند، افزود: پیامبران در مسیر نشان دادن راه راست کشته شدند و گروه خاصی راه راست را پیدا کردند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: در جنگ جهانی دوم ۵۵ میلیون نفر کشته شدند و چهار جنگ بر اعراب و مسلمانان تحمیل شد و میلیون‌ها نفر انسان کشته و آواره شدند و هنوز این جنگ‌ها ادامه دارد.

 تحقق قدرت حاکمیت خداوند در روی زمین توسط مهدی موعود (عج)

وی یادآور شد: در آینده‌ای نه چندان دور قدرت حاکمیت خداوند توسط امام مهدی (عج) در زمین تحقق پیدا می‌کند و صالحان و شایستگان روی زمین حکومت می‌کنند و آن روز زمان حکومت امام مهدی «عج» است.

به گفته قربانی، خداوند بر مستضعفان منت گذاشت و تصمیم گرفت مستضعفان را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهد و دین اسلام روزی در تمام دنیا گسترش پیدا کرده و پیاده می‌شود و انتظار به معنای آماده کردن امکانات و محیط برای ظهور عدل الهی است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از روایت‌های شیعه و سنی به حکومت جهانی امام مهدی (عج) اذعان کردند، خاطرنشان کرد: اگر یک روز از عمر دنیا باقی مانده باشد خداوند آن روز را به قدری طولانی می‌کند تا امام عصر (عج) ظهور پیدا کرده و دنیا را پر از عدل و داد کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند جهان را بیهوده نیافریده بلکه دنیا را برای زندگی عادلانه آفریده است، متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران زمینه‌ساز حکومت عدل الهی است.

وی به برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید در گیلان اشاره کرد و گفت: راه امامان (ع ) را طی و نخستین کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان را برگزار و شهدای مدافع حرم را تشییع کردیم.

لرزه بیداری اسلامی بر حکومت آمریکا و رژیم صهیونیستی

قربانی با بیان اینکه تمام دوران‌ها به کام آمریکا و رژیم صیهونیستی نیست، افزود: بیداری اسلامی لرزه بر حکومت آمریکا و رژیم صیهونیستی انداخته است.

وی به فضیلت نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: شیعه و سنی شب نیمه شعبان را مانند شب‌های قدر می‌دانند و به واسطه وجود امام زمان (عج) زمین و آسمان برپاست زیرا امام عصر (عج) غایت جهان هستی است و در میلاد امام مهدی (عج) تنها به چراغانی کردن محله توجه نکنیم بلکه دل‌های را آماده ظهور کنیم.

خطیب جمعه رشت به آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و متذکر شد: سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر را گرامی‌ می‌داریم، رزمندگان و ولی‌نعمت‌های ما خرمشهر را فتح کردند و پوزه صدام را به خاک مالیدند و حامیان او را ذلیل کردند و ۳۰ هزار نفر اسیر گرفتیم اما شهدای گرانقدری را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه استکبار پس از ۱۰ سال پیگیری ذوالفقار حزب‌الله لبنان را به شهادت رساند، خاطرنشان کرد: حزب‌الله قهرمان است و با شهادت بدرالدین فرمانده حزب‌الله زمین‌گیر نمی‌شود بلکه توانمندتر می‌شود.

قربانی در ادامه به دو سخنرانی مهم مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در جمع قاریان فرمودند قرآن به ما تعلیم داده و مسلمانان وظیفه مهمی دارند.

وی اضافه کرد: امروز عربستان و قطر و اعراب خلیج فارس و منطقه، آمریکا را عبادت می‌کنند و به آدم‌کشی رو آورده‌اند، اینها خداپرست نیستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در زمان ما شیطان بزرگ آمریکا است و از آن پیروی نمی‌کنیم، تصریح کرد: خدا را عبادت می‌کنیم و بر این اساس مرگ بر آمریکا می‌گوییم.

وی تبیین حقایق دین توسط علما و طلاب در جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت باید توطئه دشمنان را خنثی و علما در ماه مبارک رمضان حقایق دین را برای مردم بیان کنند.

قربانی به حضور مدافعان حرم در سوریه اشاره کرد و افزود: اگر در سوریه حضور نداشته باشیم داعش به کشور ما می‌آید و در آن صورت باید در داخل کشور با آنها بجنگیم.

وی با اشاره به اینکه استکبار با نقشه می‌خواهد حزب‌الله که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده  است را تروریست معرفی کند، یادآور شد: استکبار می‌خواهد حزب‌الله را خلع سلاح کند تا رژیم صهیونیستی در منطقه حاکم شود.

خطیب جمعه رشت گفت: در فتنه سال ۸۸ برخی اعلام کردند کاری به فلسطین نداریم اما امروز حمایت از سوریه و حزب‌الله را دنبال می‌کنیم، و آگاهی این موارد به عهده علما است.

بهایی‌ها برای بیان هولوکاست زندان مشخص کردند و در گفتار خود دچار تناقض شدند

وی با تصریح بر اینکه دنیای امروز گرفتار تناقض است، اظهار کرد: می‌گویند تحریم کلی را از ایران بر نمی‌داریم تا آزادی حقوق بشر در کشور انجام شود.

قربانی با بیان اینکه ایران دروغ هولوکاست را بر ملا کرده است، به موضوع بهایی‌ها اشاره کرد و متذکر شد: بهایی‌ها منکر قرآن و خداوند می‌شوند و اگر یک نفر را زندان ببرند صدای آنها بلند می‌شود که در ابران آزادی نیست اما برای بیان هولوکاست زندان مشخص کردند و در گفتار خود دچار تناقض شدند.

tel final1

Share