در خطبه های نماز جمعه

انتقاد علم‌الهدی از بازجویی از کسی که عکس‌های منتسب به مینو خالقی را منتشر کرده بود/ چرا برای یک خانم باید امنیت حفظ شود اما برای علما نه!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه مشهد گفت:‌ چرا برای یک خانم و کاندیدا در یک جریان سیاسی باید امنیت حفظ شود اما برای یک عالم در شهر و کشور و با وابستگی به مقام ولایت و رهبری نباید امنیت حفظ شود؟

۱۶۶۶۷به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا , آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: با بیان به اینکه امروز اروپا و آمریکا که کعبه آمال یک مشت از خدا برگشته است هم امنیت ما را ندارد، افزود: کشتارهایی که می‌شود و حوادث عظیم و تکان دهنده‌ در کانون کشوری که ادعای اقتدار جهانی را دارد اتفاق می‌افتد و زندگی را بر کام مردم این کشور تلخ کرده در حالی که در کشور ما این ناامنی‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: ناامنی‌های منطقه به خاطر ماست و دشمنان این ناامنی‌ها را در منطقه به خاطر عدوات و دشمنی با ما وجود آوردند، از آن روزی که دفاع مقدس ما تمام شد تا به الان آمریکا و استکبار جهانی مثل یک سگ در اطراف ما پارس می کنند و جرات نزدیک شدن به ما را ندارند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امنیت ما ناشی از اراده و لطف پروردگار است اما فعلیت و اجرای آن مرهون دلاوری‌های ایثارگران در ارتش و سپاه است، افزود: کشور ما در همه ابعاد امنیت موفق است اما خود ما نباید در آن ناامنی ایجاد کنیم، مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان انتظامی فرمودند باید ناامنی را ریشه یابی کنید، ریشه ناامنی‌ها و ماجراهایی مانند ستایش، خشونت و زورگیری‌ها در ناامنی اخلاقی و اجتماعی است.

علم الهدی تصریح کرد: آن بخش از امنیت که مربوط به نیروهای نظامی و انتظامی است در بهترین شکل و به طور موفق پیاده می‌شود اما آن بخش از آن که مربوط به ما مردم است با حوادثی روبه‌رو می شود که ملت تکان می‌‍خورد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: امنیت اخلاقی یعنی یک جوان معصوم برای حفظ عفت، عزت و شخصیت خود در عرصه جوانی و فوران غرایض امنیت داشته باشد و منکراتی بروز نکند تا امنیت این جوان که در بوران غرایض و گرایش‌های جنسی قرار دارد بهم بخورد و او را به سمت فساد و فحشا بکشاند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت اخلاقی را باید در سایه امر به معروف و نهی از منکر حفط کنیم، گفت: برخی به من می گویند این حرف‌ها توهین، تند و یا افراطی است در حالی که عین واقعیت است، برخی از عناصر مغرض و بیمار که می خواهند بعضی حرف‌ها را به عنوان کاربرد سیاسی در حوزه جناحی خود قرار دهند می‌آیند سخن منطقی و استدلالی را به یک جمله شعاری که در انتهای آن نتیجه‌گیری شده خلاصه می‌کنند و همان را بزرگ می‌کنند، خب اگر مریض و مغرض نیستید منطق پشت سر این جمله را ارائه دهید.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید از بعضی مسوولین اجرایی کشور گلایه کنم، افزود: عزیزان ما در عرصه امنیت مسوولیت دارند کسی که یک عکس ناهنجار از یک کاندیدا را منتشر کرده شناسایی کنند و از او بازجویی شود، اگر امنیت کشور این اقتضا را می کند – که حتما می‌کند – چرا در مورد کاندیدایی دیگر که نه تنها در فضای مجازی بلکه در واقعیت و در سخنرانی‌ها به او فحش می‌دهند در حالی که خود او حضور نداشته، این کار را نمی‌کنند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: اشکالی که ما به آمریکا و سازمان ملل می‌گیریم این است که چرا برخورد دو گانه می کنند، اما چرا مسوولین خودشان هم این گونه رفتار می‌کنند، برای یک خانم و کاندیدا در یک جریان سیاسی باید این امنیت حفظ شود اما برای یک عالم در شهر و کشور و با وابستگی به مقام ولایت و رهبری نباید امنیت حفظ شود.

tel final1

Share