آزادی خواه گیلانی همچنان مظلوم است

اقدام خودجوش مردم برای حفظ حرمت مزار دکتر حشمت در سایه غفلت مسوولان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهرداری رشت در لایحه پیشنهادی بودجه امسال خود، اعتباری را برای ساماندهی مزار دکتر حشمت در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهرداری رشت در لایحه پیشنهادی بودجه امسال خود، اعتباری را برای ساماندهی مزار دکتر حشمت در نظر گرفته است. دکتر-حشمت-۰۲۳

همشهری گیلان نوشت:«احمد رضا حق بین» مدیر گروه برنامه ریزی و درآمد شهرداری رشت در این باره می‌گوید: برای ساماندهی و بهسازی مزار دکتر حشمت در چله خانه، مبلغ ۲۰۰میلیون تومان در بودجه امسال در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که دقیقا شهرداری چه طرحی در این راستا دارد، می‌افزاید: هنوز طرح مشخصی برای آرامگاه دکتر حشمت آماده نشده است. حق بین یادآوری می‌کند: باتوجه به این‌که مزار دکتر حشمت در حیاط مسجد چله خانه است، ابتدا شهرداری باید با هیات امنای این مسجد وارد مذاکره شود تا بتوان فضای آرامگاه را به گونه ای طراحی کرد تا منفک از حیاط مسجد شود و بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی به این مکان تردد کنند.

مدیر گروه برنامه ریزی شهرداری عنوان می‌کند: با توجه به ابعاد کم مزار آن آزادیخواه، امیدواریم بتوانیم نظر مساعد هیات امنای مسجد چله خانه را جلب کنیم.

قفل مزار دکتر حشمت

با این‌که ساختمان اداری شهرداری منطقه‌ ۲ پشت مسجد چله‌خانه است، اما به نظر می‌رسد، مدیران شهرداری اطلاع ندارند که ۲‌سال است اهالی محله چله‌خانه، خودجوش مزار دکتر حشمت را از حیاط مسجد جدا کرده و دری آهنی بر آن نهاده‌اند. اکنون اگر بازدید‌کننده‌ای به مزار دکتر حشمت برود، با قفل آهنی مواجه می‌شود؛ قفلی که اهالی به این در زده‌اند تا بیش از این به مزار این آزادیخواه بی‌حرمتی نشود. کلید این در تنها به دستان «پرویز مویدی» از اهالی چله خانه گشوده می‌شود.

وی درباره این اقدام اهالی چله خانه می‌گوید: حرمت بزرگان نگه داشته نمی‌شود. مدت‌ها بود مزار دکتر حشمت محل تجمع معتادان و اوباش شده بود و اهالی به منظور رفع رفتارهای غیر اخلاقی و احترام به دکتر حشمت، چنین اقدامی را به طور خودجوش انجام دادند.

لزوم تعویض سنگ مزار دکتر حشمت

امید است با تصویب بودجه شهرداری رشت برای ساماندهی مزار دکتر حشمت -که البته بررسی آن تا سال جدید هم به درازا کشیده- امسال شاهد اتمام آن باشیم. مضاف بر آن به استناد تاریخ‌های یاد شده، ضروری است سنگ مزار دکتر حشمت نیز تعویض و تاریخ دقیق شهادت وی (۲۱ اردیبهشت ماه ۱۲۹۸ شمسی) برآن حک شود.

tel final1

Share