با حضور در انزلی

اعضای شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی از بندر انزلی بازدید کردند+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اعضای شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی، طی نشستی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به بررسی موضوعات مربوطه از جمله پروژه های این اداره کل پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اعضای شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی، طی نشستی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به بررسی موضوعات مربوطه از جمله پروژه های این اداره کل پرداختند.۵۱۶۶۳_orig

در این نشست ابتدا حسین چراغی ضمن بیان مطالبی در خصوص قدمت بندر انزلی در امر بندری و دریایی، این بندر را یکی از مهمترین بندر شمالی کشور دانست و افزود: در کنار بندر انزلی به عنوان اصلی ترین بندر در استان گیلان، بندر آستارا هم بندر است که توسط سازمان بنادر به بخش خصوصی واگذار شده و بنادر کیاشهر و چمخاله را که در حال ساخت و ساز می باشد، از دیگر بنادر در استان گیلان معرفی کرد.

چراغی خاطر نشان کرد: کشورهای روسیه، قزاقستان و آذربایجان را عمده ترین طرفعای تجاری بندر انزلی دانست و افزود: حجم و ترافیک کالا در خزر چیزی حدود ۲۵ میلیون تن در شرایط موجود می باشد که البته این الگو در حال تغییر می باشد و پیامی را به ما می دهد که با توجه به تغییر الگوی بازار، ما هم زیر ساختهای خود را آماده نماییم.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان همچنین گفت: در بندر انزلی ۱۴۲ هکتار زمین پس از استحصال فراهم شده و دارای ۹ پست اسکله تجاری و کالاهای عمومی، ۱ پست اسکله نفتی و ۱ پست اسکله مسافری که در طرح و توسعه بندر انزلی به ۲۰ پست اسکله افزایش می یابد و ظرفیت تخلیه و بارگیری به ۱۱ میلیون تن افزایش می یابد.

وی در خصوص حوضچه آرامش بندر انزلی هم گفت: حوضچه آرامش قدیم ما ۵۸ هکتار می باشد و حوضچه جدید هم ۷۸ هکتار که در کل مجموعا ۱۳۶ هکتار حوضچه آرامش داریم.

 چراغی به فرصتهای ترانزیتی اشاره کرد و افزود: از مسیر بنادر گیلان می توان با بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر و امام خمینی (ره) و بندر چابهار بتوانیم ارتباط تجاری داشته باشیم و در بحث ترانزیت بتوانیم این مسیر را پشتیبانی نموده و ارتباط بندری و دریایی داشته باشیم.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان خاطر نشان کرد: بندر انزلی در کریدور شمال – جنوب از جایگاه خوب و ویژه ای برخوردار است و اگر بتوانیم زیرساختها در بخش دریایی و ریلی و جاده ای را بصورت یکسان و متوازن انجام دهیم، این فرصت برای کشور ما بوجود می آید که یک حجم وسیعی از ترانزیت را از مسیر بنادر جنوب به بنادر شمال ارتباط بدهیم و چیزی حدود ۶ میلیون TEU کانتینر می تواند ظرفیت این کریدور باشد که به لحاظ هزینه ها و زمان ۳۰ درصد در اقتصاد حمل و نقل تاثیر گذار باشد.


tel final1

Share