با گذشت دوسال از آغاز فعالیت اجرایی پروژه زیر گذر شهید رجایی

اشتباه محاسباتی در پروژه زیرگذر شهید رجایی رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،زیرگذر شهید رجایی رشت یکی از پروژه‌های عمرانی‌ شهرداری این شهر است که استارت اجرای آن از خرداد ماه سال ۹۳ آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،زیرگذر شهید رجایی رشت یکی از پروژه‌های عمرانی‌ شهرداری این شهر است که استارت اجرای آن از خرداد ماه سال ۹۳ آغاز شد.

قرار بود پروژه زیرگذر شهید رجایی در مدت یک سال و خرداد ماه سال گذشته به بهره‌برداری برسد، اما با گذشت دوسال از آغاز فعالیت اجرایی این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است.

اکنون اجرای پروژه مذکور موجب شده تا در برخی از ساعات شبانه‌روز شاهد ایجاد گره‌های ترافیکی در مسیر اطراف آن باشیم و گفته می‌شود به دلیل اشتباه در محاسبات توسط کارشناسان شهرداری رشت و مواجه شدن با برخی از زیرساخت‌های برق، مخابرات و… زمان مشخصی برای بهره‌برداری آن پیش‌بینی نمی‌شود.

۱۳۹۵۰۲۲۶۰۰۰۱۹۰_PhotoAعدم دقت کارشناسان شهرداری رشت دلیل تأخیر پروژه زیرگذر شهید رجایی

عضو شورای اسلامی شهر رشت درباره وضعیت پروژه مذکور اظهار کرد: عدم دقت کارشناسان شهرداری رشت تأخیر پروژه زیرگذر شهید رجایی را رقم زد.

محمد حسین واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه زیرگذر شهید رجایی رشت در خرداد ماه سال ۹۳ آغاز شد،افزود:قرار بود این پروژه در مدت یک سال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: قبل از اجرای پروژه محاسبات کارشناسی انجام و مسیرهای عبور زیرساخت‌های آب، برق و… مشخص شد و برای جابه‌جایی این تاسیسات به اعتبارات زیادی نیاز بود و تأخیر در تأمین اعتبارات موجب شد تا پروژه به لحاظ زمانی‌ به تعویق‌ بیفتد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه با تأمین اعتبار لازم برای جابه‌جایی زیرساخت‌ها پروژه سرعت گرفت،خاطرنشان کرد: پس از جابه‌جایی زیر ساخت‌ها قرار بود پروژه در سال گذشته به بهره‌برداری برسد، اما در حین اجرای کار دوباره با یکسری جدید از زیرساخت‌ها مواجه شدیم که این موضوع بیانگر اشتباه محاسباتی کارشناسان پروژه بود.

وی با تصریح بر اینکه تاسیسات در بخش عرضی پروژه از طرف میدان یخ‌سازی به خیابان بیستون وجود دارد، یادآور شد:در شرایط فعلی‌ برای برطرف شدن این مشکل نیازمند همراهی سازمان‌های مخابرات، گاز و… به منظور جابه‌جایی تاسیسات زیرساختی هستیم.

واثق‌کارگرنیا با اشاره به اعتبار مصوب پروژه زیرگذر شهید رجایی رشت، تصریح کرد: تمام اعتبار اختصاص یافته ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که تا کنون ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری به پیمانکار پروژه مذکور بدهکار نیست، گفت: از میزان مذکور هزینه‌شده برای پروژه، مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به پیمانکار پرداخت شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت زمان افتتاح پروژه زیرگذر شهید رجایی این شهر را نامشخص خواند و یادآور شد: با شرایط ایجاد شده نمی‌توان زمان دقیقی برای بهره‌برداری از پروژه زیرگذر شهید رجایی رشت اعلام کرد و انجام تغییرات در روند اجرای آن هزینه‌های دوباره به بیت‌المال تحمیل می‌کند.

 گفته وی، قبل از جابه‌جایی دوباره تاسیسات جدیدالوقوع نمی‌توان در انتظار بهره‌برداری زودهنگام پروژه زیرگذر شهید رجایی رشت ماند.
موانع ایجاد شده در مقابل پروژه زیرگذر شهید رجایی رشت نگران‌کننده است

۱۳۹۵۰۲۲۶۰۰۰۱۹۴_PhotoAعضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز اظهار کرد:موانع ایجاد شده بر سر راه پروژه‌ زیرگذر شهید رجایی رشت نگران‌کننده است.

محمود باقری‌خطیبانی افزود: بی‌توجهی و عدم دقت‌ شهردار رشت موجب بروز چنین مشکلاتی در اجرای پروژه زیرگذر شهید رجایی شده است.

وی با بیان اینکه شهردار رشت تنها به اجرای پروژه پیاده راه فرهنگی توجه داشت، تصریح کرد: نسبت به دیگر پروژه‌های عمرانی مصوب شورای شهر بی‌تفاوت است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهردار این شهر پیمانکار پروژه‌ها است،خاطرنشان کرد:شهردار رشت به جای عمل کردن به وظایفش به دنبال پیمانکاری پروژه‌های شهر است.

وی ادامه داد:تاکنون بالغ بر ۴ میلیارد تومان بابت اجرای پروژه شهید رجایی هزینه شده، اما عملاً اقدام موثری دیده نمی‌شود و اشتباه صورت گرفته در محاسبات کارشناسان پروژه موجب تحمیل هزینه مضاعف بر بیت‌المال می‌شود.

باقری‌خطیبانی با ابراز گلایه از روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهر رشت متذکر شد: به غیر از پروژه پیاده راه فرهنگی رشت، بقیه پروژه‌های عمرانی مصوب شورای شهر رشت حرکتی لاک‌پشتی دارند.

وی با بیان اینکه کسبه و ساکنان مسیر اطراف پروژه زیرگذر شهید رجایی رشت از طولانی شدن آن به شدت ناراضی هستند، یادآور شد: در جلسه علنی شورای رشت از واقعیت‌های تلخی‌ در باره شهردار رشت سخن می‌گویم.
عضو شورای اسلامی رشت تصریح کرد: تمام مطالبی که درباره شهردار رشت در جلسه علنی شورا مطرح می‌کنم، براساس مدارک و مستندات است.

tel final1

Share