بعد از برگزاری جلسه

استیضاح شهردار آستارا رأی نیاورد/کوهی:فصل جدیدی در رابطه بین شورا و شهرداری آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , جلسه استیضاح علی کوهی شهردار این شهر عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر آستارا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , جلسه استیضاح علی کوهی شهردار این شهر عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر آستارا برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر آستارا از همکاران خود خواست تا ضمن حفظ احترام متقابل، از حاشیه و تنش پرهیز کنند.۱۳۹۵۰۲۲۰۰۰۰۹۲۲_PhotoA

سید سجاد موسوی از شهردار آستارا خواست با حوصله به پرسش‌های اعضای شورا پاسخ دهد و گفت: انتظار می‌رود که پاسخ‌ها بدون حاشیه و تنش و از اظهار نظر شخصی دور باشد.

وی تصریح کرد: اعضای شورا به نتیجه آرا و رأی‌گیری در پایان جلسه تمکین کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا نیز در جلسه مذکور گفت: نسبت به شیوه مدیریت شهردار معترض هستیم و به شخصیت وی کاری نداریم.

فرشاد پورافقی با بیان اینکه قرار است شهردار بر اساس زمان‌بندی به سئوالات پاسخ دهد، گفت: بارها درباره مسایل مادی به شهردار تذکرات لازم را داده شده اما در برخی موارد رعایت نشده است.

وی با اشاره به اینکه از شهردار گزارش ماهانه خواسته شده بود، تصریح کرد: گزارش شهردار ناقص ارائه شده است.

سخنگوی شورا نگاه شهردار وقت را نگاه به ماده ۱۰۰ کمیسیون عنوان کرد و افزود: بیمه پیمانکاران از آنها کسر اما به حساب بیمه واریز نشده است.

وی در زمینه واگذاری‌ها، اظهار کرد: در این زمینه امتیازی که به افراد در سطح شهر داده شده بدون مجوز بوده و این امر سد معبر ایجاد کرده است.

پورافقی با بیان اینکه ماده ۷۱ بند ۱۷ رسیدگی به بحث‌های حقوقی از طرف شورا هیچ‌کدام به ثمر نرسیده است، ادامه داد: این امر نشان از مشکل‌دار بودن قراردادها دارد.

وی گفت: شاهد هستیم که در سطح شهر با توجه به نبود ساخت ساختمان بیس از سه طبقه شاهد ساخت آپارتمان‌های پنج و شش طبقه هستیم.

سخنگوی شورای شهر آستارا تغییر کاربری بدون عقب‌نشینی برخی مغازه‌ها را از دیگر دلایل استیضاح شهردار برشمرد و افزود:شاهد هستیم که شهردار به مصوبات شورا تمکین نمی‌کند.

وی درباره جذب نیرو در شهرداری یادآور شد: شهردار آستارا در سه سال اخیر بدون مجوز اقدام به استخدام کرده است.

روند استیضاح بنده قانونی نیست و آن را قبول ندارم

۱۳۹۵۰۲۲۰۰۰۰۸۹۸_PhotoAعلی کوهی عصر امروز در جلسه استیضاح خود در صحن شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: روند استیضاح خود را قبول ندارم.

وی خطاب به اعضای شورا افزود: طبق قانون عمل نکرده‌اید و تذکر شفاهی نداده‌اید و بنده به تذکرات کتبی شورا کتباً پاسخ داده‌ام.

شهردار آستارا ادامه داد: رئیس شورا طی نامه‌ای محرمانه بنده را دعوت می‌کند اما دستور جلسه را با نامه عادی می‌فرستد و موضوع سئوالات قبل از اینکه من بدانم، به رسانه‌ها می‌کشاند.

وی با بیان اینکه جلسه امروز را به عنوان جلسه استیضاح قبول ندارم، تصریح کرد: صرفاً برای پاسخگویی به اعضای شورا و شهروندان به برخی سئوالات و ابهامات حاضر شده‌ام.

کوهی گفت: رأی ممتنع دو نفر از اعضای شورا و دو نفر نیز کاملاً مخالف در جلسه پیش شورا به معنای مخالفت با استیضاح بود بنابراین جلسه امروز رسمیت ندارد.

سجاد موسوی رئیس شورای اسلامی شهر آستارا با یادآوری ماده ۷۳ که در آن آمده، با یک‌سوم اعضا استیضاح قانونی است، تصریح کرد: شورا مراحل سئوالات را به صورت قانونی طی کرده و جلسه امروز کاملاً قانونی است.

فرهاد محسنی عضو شورای شهر آستارا از مخالفان استیضاح شهردار نیز در جلسه مذکور با قطع سخنان رئیس شورا و دیگر به صورت مداوم تذکرات آیین‌نامه‌ای می‌دهد.

سیاوش کریمی‌نژاد عضو دیگر شورا نیز قبل از ادامه سخنان دفاعیات شهردار به اعضای شورا پیشنهاد داد تا به شهردار یک فرصت ۱۰۰ روزه داده شود و امروز برای استیضاح وی رأی‌گیری انجام نشود، چراکه برخی از کارهای عمرانی آغاز شده و بهتر است پس از مهلت ۱۰۰ روزه بار دیگر جلسه استیضاح را برگزار کنند.

استیضاح شهردار آستارا رأی نیاورد

اعضای شورا که در قالب مخالف و موافق سخن گفتند پس از دفاعیات شهردار، موضوع استیضاح وی را به رأی گذاشتند.

پس از پایان رأی‌گیری، شهردار آستارا با چهار رأی موافق، سه رأی مخالف و نرسیدن مخالفان به دوسوم، در سمت خود باقی ماند.

شهردار آستارا با قدردانی از اعضای شورا اظهار کرد: امیدوارم بتوانم بیش از پیش در خدمت مردم آستارا باشم.

علی کوهی تصریح کرد: فصل جدیدی در رابطه بین شورا و شهرداری آغاز می‌شود.

tel final1

Share