در جلسه شورای شهر رشت

از مخالفت شورا با ماموریت ایتالیایی شهردار رشت تا واقعی شدن عوارض خدمات شهری

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در یکصد و سی ونهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت چند لایحه و طرح مورد بررسی قرار گرفت که بررسی یکی از لوایح سبب مجادلات بسیاری بین اعضا شد ؛ لایحه حضور شهردار ، مدیر روابط عمومی شهرداری و مدیر کارگروه پیوستن شهر رشت به شهر خلاق در نمایشگاه یونسکو در ایتالیا .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شورای اسلامی شهر رشت با سفر کاری شهردار و جمعی از مدیران شهرداری به ایتالیا مخالفت کرد.

shora-CCCCبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,در یکصد و سی ونهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت چند لایحه و طرح مورد بررسی قرار گرفت که بررسی یکی از لوایح سبب مجادلات بسیاری بین اعضا شد ؛ لایحه حضور شهردار ، مدیر روابط عمومی شهرداری و مدیر کارگروه پیوستن شهر رشت به شهر خلاق در نمایشگاه یونسکو در ایتالیا .

این لایحه از سوی هیات رییسه شورا رد شد و مجال طرح در صحن علنی را پیدا نکرد که این امر موجب اعتراض علوی شد این عضو شورای شهر رشت گفت : برای این کار ۳ سال تلاش شده است و نمی‌توانیم کل موضوع را کنار بگذاریم و نادیده بگیریم که رفیعی رییس شورای اسلامی شهر رشت در پاسخ گفت شهردار برای ماموریت هایی که تاکنون رفته هیچ گزارشی به شورا ارائه نکرده و هیات رییسه به همین علت با این سفر کاری مخالفت کرد.

لایحه اصلاح نرخ مینی بوس و لایحه قرارداد با جهاددانشگاهی برای ارائه خدمات چاپ و نشر هم جهت بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد اما لایحه تفویض اختیارات انجام معاملات سرمایه گذاری و مشارکتی به شهرداری هم تصویب  نشد.

عوارض بهای خدمات شهرداری بسیار کم است

شهردار رشت در خصوص بهای خدمات سازمان‌های شهرداری از واقعی شدن نرخ این خدمات طی ۴ سال آینده خبر داد.

ثابت قدم در جلسه شب گذشته شورا با بیان اینکه مبنای عمل شهرداری نگهداری از شهر و حفظ وضع موجود و توسعه است گفت : نگاه شهرداری در تعرفه بر مبنای مشارکت مردم درحوزه نگهداری شهر و افزایش عوارض بهای خدمات در قبال بهبود کیفیت است.

شهردار افزود: فیش‌های عوارضی که صادر می‌کنیم ۱۲۰ هزار فیش است که امید داریم با اتمام ممیزی‌های درحال انجام این تعداد به ۲۰۰ هزارافزایش پیداکند هر چند مبلغ وصولی فیش‌ها که صادر می‌شود بسیارکم است که بنا داریم نرخ خدمات تا ۴ سال آینده به نرخ واقعی برسد.

شهردار رشت با ذکر این نکته که به نوع نگاه مشاور طرح در مورد طرح تفضیلی شهر رشت اعتراض کرده است گفت : عملکرد آنها باعث شدکه بسیاری از حوزه‌های سرمایه گذاری با مشکل مواجه شود لذا باید جلسه‌ای باحضور مشاور طرح تشکیل شود و نگرانی‌های شورا و شهرداری به وی منتقل شود.

tel final1

Share