اخبار نیروی انتظامی گیلان‎

از فوت ۵ نفر در تصادفات تا دستگیری پسر ۱۲ ساله عامل هک شهروند گیلانی در تلگرام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در پی برخورد یک دستگاه وانت نیسان با یک دستگاه سواری پراید در محور لاهیجان به لنگرود ۴ تن کشته و مجروح شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در پی برخورد یک دستگاه وانت نیسان با یک دستگاه سواری پراید در محور لاهیجان به لنگرود ۴ تن کشته و مجروح شدند.

police-najaسرهنگ “مهیار رستگار” رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان در تشریح این خبر گفت: شب گذشته یک دستگاه خودرو وانت نیسان که در محور لاهیجان به لنگرود در حال تردد بود، به علت عدم توجه به جلو با یک دستگاه سواری پراید به شدت برخورد کرد که در پی این برخورد ۴ سرنشین خودرو پراید به شدت مجروح و بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ رستگار با بیان اینکه متأسفانه ۲ سرنشین پراید به علت شدت جراحات وارد جان خود را از دست دادند، افزود:۲ سرنشین دیگر این خودرو تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفته و خوشبختانه از وضعیت سلامتی مساعدی برخوردار است.

رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان ضمن ابراز تأسف و همدردی در خصوص وقوع این سانحه دلخراش از تمامی رانندگان وسایل نقلیه خواست، علاوه بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی همواره با سرعت مطمئنه اقدام به تردد در جاده ها نمایند.

فوت عابر پیاده در سانحه تصادف “لنگرود”

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از فوت یک عابر پیاده ۵۲ ساله بر اثر سانحه دلخراش تصادف در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ “حسین نیک فرد” در تشریح این خبر گفت: ماموران در پی اعلام مرکز فوریت ها پلیسی ۱۱۰  مبنی بر وقوع یک مورد تصادف شدید واقع در شلمان این شهرستان، بلافاصله در این محل حاضر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود افزود: با حضور ماموران مشخص شد که یکدستگاه خودروی پراید به رانندگی فردی ۲۶ ساله با خانمی ۵۲ ساله برخورد کرده که متاسفانه عابر پیاده به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست می دهد.

این مقام انتظامی یادآور شد: پس از انتقال جسد به سردخانه بیمارستان توسط اورژانس کارشناس تصادفات پلیس راه چابکسر با بررسی صحنه تصادف علت این حادثه دلخراش را سرعت بالای راننده و ناتوانی وی در کنترل خودرو اعلام کرد.

نوجوان ۱۲ ساله ، عامل هک شهروند گیلانی در تلگرام

سرهنگ “محمدخانی” رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان  با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم  ۳۴  ساله  گیلانی مبنی بر اینکه پروفایل شخصی وی در تلگرام هک شده و فرد هکر تهدید کرده اگر درخواست دوستی او را نپذیرد، تصاویر خصوصی و خانوادگی وی را در تلگرام منتشر خواهد کرد، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عامل هک پروفایل شخصی شاکیه در تلگرام شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد .

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهم ۱۲ ساله، اهل و ساکن رشت به بزه انتسابی خود و اینکه با سوء استفاده از غفلت شاکیه، پروفایل شخصی او را در تلگرام هک کرده سپس وی را تهدید کرده، اگر درخواست دوستی اش را نپذیرد تصاویر خصوصی و خانوادگی او را منتشر خواهد کرد، اعتراف و انگیزه خود را از این کار اثبات توانائی های فنی و عدم آگاهی از قانون جرایم رایانه ای عنوان نمود که جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد .

رئیس پلیس فتای استان گیلان در پایان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irیا ایمیل این پلیس به آدرسGfata@police.irگزارش نمایند .

Share