در آخرین روزهای تبلیغات

از عدم مدیریت فعالیت‌های انتخاباتی تا فرستادن فرد دیگری برای مناظره; بیم و امید عملکرد تنها نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان در دور دوم انتخابات رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا توجیه عدم حضور حسنی در چنین برنامه حساسی که می توانست «دکمه شروع راه افتادن موج انتخابات» در ساعات پایانی باشد، یا بی توجهی و فقدان تحلیل درست ستاد انتخاباتی این نامزد یا بنا به آن چه برخی منابع غیررسمی می گویند، احتمال نتیجه معکوس و ضدتبلیغ شدن این مناظره به دلیل عدم مهارت در مدیریت چنین برنامه ها و جلساتی توسط محمد صادق حسنی بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیل نگاه , چهارشنبه (اول اردیبهشت) گردهمایی اعضای ستاد شورای جوانان اصلاح طلب گیلان که با حضور فعالان جوان این جریان و شماری از چهره‌های قدیمی اصلاح طلب استان به همراه سخنرانی غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس دهم و نفر اول لیست اصلاح طلبان گیلان برگزار شد. غیبت محمدصادق حسنی، تنها گزینه اصلاح طلبان در دور دوم انتخابات در این برنامه حاشیه ساز و باعث اعتراضات زیادی در میان حامیان اصلاح طلب او شد.مناظره-دانشگاه-فرهنگیان-۲-۶۶۴x498 (1)

حالا در اتفاق عجیب دیگری، امروز (سه شنبه ۸ اردیبهشت) و کمتر از دو روز مانده به پابان مهلت تبلیغات انتخابات، برنامه مناظره انتخاباتی با هماهنگی و توافق میان چهار نامزد حوزه انتخابیه رشت در دانشگاه فرهنگیان گیلان برگزار شد.

در این مناظره جبار کوچکی نژاد و سید علی آقازاده دو نامزد لیست ائتلاف اصولگرایان گیلان حضور داشتند (جبار کوچکی نژاد قبل از پایان مراسم از سالن خارج شد) و ولی الله عظمتی فرماندار دولت احمدی نژاد در رشت و نامزد خط خورده اصولگرایان برای دور دوم غایب بود.
اما عجیب‌ترین بخش ماجرا آن جا بود که به جای محمدصادق حسنی، هرمز ربانی، فعال سیاسی و عضو هیات موسس بنیاد اندیشه و توسعه گیلان (یکی از تشکل‌های حامی لیست امید که در دور دوم انتخابات از حسنی حمایت می‌کند) به عنوان یک طرف مناظره شرکت کرد.
اتفاقی که در محل برگزاری با اعتراض برخی حاضرین و بیرون از سالن نیز با اعتراض و انتقاد حامیان لیست امید و اصلاح طلبان مواجه شد.
مشخص نیست در آخرین روز فرصت تبلیغات دور دوم انتخابات، حسنی که این روزها عملکرد چندان موفقی نداشته و ستاد انتخاباتی و رسانه‌های حامی او نتوانسته‌اند موج مورد نیاز برای افزایش مشارکت مردمی و پر کردن سبد آرای او در انتخابات را ایجاد کنند چگونه بتواند اختلاف آرای خود در دور اول با سه نامزد دیگر را جبران کند.

از طرف دیگر ساز و کار حمایت اصلاح طلبان گیلان از این نامزد انتخاباتی که پیش از تنظیم «لیست امید» برای جامعه و حتی فعالین سیاسی چندان شناخته شده نبود به چه صورت است که تمام تلاش خود را برای او می کنند(نظیر گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان با حضور عارف) اما در بزنگاه های حساس و سرنوشت ساز نمی تواند او را مدیریت یا حداقل راهنمایی کنند.

اتفاقی که حتی به فرض موفقیت حسنی در انتخابات می تواند یادآور تجربه حمایت اصلاح طلبان رشت در انتخابات دور گذشته شورای شهر رشت از کسانی باشد که بعد از پیروزی معتقد بودند «از نردبان اصلاح طلبان بالا نرفته اند».

توجیه عدم حضور حسنی در چنین برنامه حساسی که می توانست «دکمه شروع راه افتادن موج انتخابات» در ساعات پایانی باشد، یا بی توجهی و فقدان تحلیل درست ستاد انتخاباتی این نامزد یا بنا به آن چه برخی منابع غیررسمی می گویند، احتمال نتیجه معکوس و ضدتبلیغ شدن این مناظره به دلیل عدم مهارت در مدیریت چنین برنامه ها و جلساتی توسط محمد صادق حسنی بوده است، مردی که در گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان با حضور محمدرضا عارف، رئیس جمهور را «حُسین روحانی» خواند…

tel final1

Share