رئیس شورای شهر آستارا خبرداد

ابلاغ نامه استیضاح به شهردار آستارا/آقای شهردار در آستانه برکناری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به گفته رئیس شورای اسلامی شهر آستارا، طبق ماده مذکور، نامه استیضاح به شهردار آستارا ابلاغ شده و وی تا روز دوشنبه «۲۰ اردیبهشت» فرصت دارد با حضور در صحن شورای اسلامی شهر آستارا به ابهامات مطروحه پاسخ دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , سید سجاد موسوی با اشاره به اینکه اخیراً سه نفر از اعضای شورای شهر سئوالی درباره روند کاری شهرداری آستارا داشتند، اظهار کرد: علی کوهی شهردار در جلسه شورا حاضر شد و از آنجا که نتوانست پاسخ قانع کننده‌ای به سئوالات دهد، طبق قانون این سئوالات در قالب طرح استیضاح و با امضای یک‌سوم اعضای شورای شهر برای وی ارسال شد.۱۳۹۵۰۲۱۶۰۰۰۰۶۹_PhotoA

وی افزود: بر اساس ماده ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، ‌مراحل تذکر و سئوال از شهردار آستارا طی شده که پاسخ وی برای یک‌سوم اعضای شورا قانع کننده نبود.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر آستارا، طبق ماده مذکور، نامه استیضاح به شهردار آستارا ابلاغ شده و وی تا روز دوشنبه «۲۰ اردیبهشت» فرصت دارد با حضور در صحن شورای اسلامی شهر آستارا به ابهامات مطروحه پاسخ دهد.

وی ادامه داد: در روز استیضاح پس از سئوال و جواب شهردار، در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل‌ اعضا رأی مخالف دهد، شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از طرف شورا انتخاب می‌شود.

موسوی گفت: بر اساس تبصره ذیل ماده مذکور، در فاصله بین صدور رأی عدم اعتماد و برکناری شهردار و تا انتخاب فرد جدید که نباید بیش از سه ماه به طول‌انجامد، یکی از کارکنان شهرداری با انتخاب شورای شهر عهده‌دار اداره امور شهرداری خواهد بود.

وی درباره متن نامه استیضاح تصریح کرد: سئوالات در این نامه پیرامون روند کاری شهرداری در فعالیت‌های عمرانی، مالی و اداری شهر و شهرداری بوده و برخلاف شایعات موجود در سطح شهر، هیچ‌کدام از اعضای شورا قصد تکیه زدن بر مسند شهرداری آستارا را ندارند و در صورت برکناری شهردار فعلی، ‌درباره انتخاب شهردار آینده تبادل نظر می‌شود.

 علی کوهی شهردار فعلی آستارا  طی دو مرحله به مدت ۱۰ سال شهردار آستارا بوده است.

tel final1

Share