جایی برای آموختن، هرچند کوتاه

ابتکار راننده تاکسی رشتی برای ترویج فرهنگ مطالعه+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ساحل فیلسوف روزانه مسیر پر رفت آمد میان میدان صیقلان و گلسار رشت را بارها و بارها طی کرده و پای درد دلها و دغدغه های مسافرین نشسته بود و باورداشت راه حل بسیاری از مشکلات در خواندن کتاب و مطالعه مطالب جذاب آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان ،ساحل فیلسوف روزانه مسیر پر رفت آمد میان میدان صیقلان و گلسار رشت را بارها و بارها طی کرده و پای درد دلها و دغدغه های مسافرین نشسته بود و باورداشت راه حل بسیاری از مشکلات در خواندن کتاب و مطالعه مطالب جذاب آن است.

photo_2016-04-18_15-49-38این راننده تاکسی همچنین مدتها بود به فکر ایجاد یک کتابخانه کوچک در درون تاکسی پراید زرد رنگ خود بود تا بتواند شاید بخشی از نیاز های مسافرانش را هرچند اندک اما به سهم خود رفع کند و آنها را جذب این یارمهربان فراموش شده کند.

ساحل فیلسوف بالاخره پس از مدتی این کتابخانه کوچک را در درون تاکسی خود ایجاد کرد و کتابهایی با موضوعات مختلف از کودک گرفته تا آشپزی و رمان و روانشناسی در آن تعبیه کرد. مسافران حالا دیگر مسیر خط میدان صیقلان به گلسار را به نام این راننده خوش ذوق یعنی ساحل فیلسوف می شناسند و منتظر می مانند تا تاکسی پراید زرد رنگ او از راه برسد آنها را سوار کند.

خود ساحل می گوید: از اینکه توانسته ام با راه اندازی یک کتابخانه ای هرچند کوچک در تاکسی ام دقایقی کوتاه از لحظات مسافرینم را با کتاب مانوس کنم احساس بسیار خوبی دارم. وقتی مسافری برای بار چندم در تاکسی من می نشیند و ادامه مطلب کتابی که دفعه قبلی آن را خوانده بود از من می خواهد پی می برم کاری که می کنم برای مردم شهرم مفید بوده است.

او در مراجعه به اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان خواستار حمایت مسئولین این حوزه برای کیفیت بخشی هرچه بیشتر این اقدام خود شد که با حمایت این اداره کل ده ها جلد کتاب بدین منظور به وی اهدا شد.

اگر مسیرتان به شهر رشت و میدان صیقلان خورد سراغی از ساحل فیلسوف بگیرید و سوار تاکسی پراید زردش شوید. به گمانم مطالعه کتاب در تاکسی تجربه جالبی باشد…

tel final1

Share