دیداری که شب گذشته صورت گرفت

آیت الله قربانی به دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله قربانی ، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه رشت دیشب با حضور در محل اقامت آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله قربانی ، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه رشت دیشب با حضور در محل اقامت آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار و گفتگو کرد.IMG_1970

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به ظرفیت استان گیلان در برخورداری از مواهب طبیعی مانند دریا، جنگل و خاک حاصل­خیز و همچنین وجود نیروی انسانی تحصیل کرده، گفت: توجه به زیرساخت از ضرورت­های­ ایجاد اشتغال ورونق اقتصادی در این استان است.

آیت­ الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری طرح­های زیربنایی که در زمان دولت سازندگی برای سه استان شمال کشور داشت، گفت: هم­چنان معتقدم که طرح احداث کانال سراسری از گنبد تا آستارا، علاوه بر جلوگیری از غرقاب شدن زمین های حاصل خیز این سه استان، به ویژه استان گیلان، آبی مطمئن در فصول کشاورزی خواهند داشت.

ایشان طرح احداث مترو از تهران به یکی از استان­های شمالی را از مهم­ترین طرح­ها خواند و افزود: مطالعات جامعی نیز در این­باره صورت گرفته است، که در صورت تحقق، تحول گسترده ای در صنعت گردشگری ایرانیان به شمال ایجاد خواهد شد.

آیت ­الله هاشمی رفسنجانی تقویت زیربناها برای جذب توریسم داخلی و خارجی را یکی از کارهای ضروری برای این استان دانست و گفت: حیف است استانی که می تواند به اندازه یک کشور از صنعت توریسم درآمد داشته باشد، به خاطر فراهم نبودن امکانات در حالی که جوانان آن بیکار هستند ، از این موهبت محروم می باشند.

آیت الله قربانی نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان ارائه کرد.

همچنین آقای دکتر ملک اخلاق رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی به همراه یکی از معاونین خویش در محل اقامت آیت الله هاشمی رفسنجانی، با ایشان دیدار و گزارشی از سوابق آموزش مدیریت دولتی در کشور، توسعه کیفی و کمی آن و جایگاه آموزش در توسعه و تعمیق نیروی انسانی ارائه کرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز، آموزش را یکی از ضرورت های همیشگی برای انسانها در مسایل علمی و مدیریتی دانست و گفت: مرکز آموزش مدیریت دولتی می تواند در کنار آموزش کاربردی، کارکنان و مدیران را به فراگیری شیوه های تحقیق و پژوهش ترغیب کند.

 

tel final1

Share