رئیس دفترعقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا:

آمریکا می‌خواست به ایران حمله کند/نیروهای سپاه درسواحل سوریه‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکا پس از حمله به عراق در نظر داشت تا به ایران حمله کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،تسنیم نوشت: رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکا پس از حمله به عراق در نظر داشت تا به ایران حمله کند.

۱۹۳۶۱۴۸جلسه تفسیر قرآن ویژه فرماندهان و مسئولین ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در سالن شهید مطهری ستاد این قرارگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت اعیاد ماه شعبان و روز پاسدار اظهار داشت: قبل از انقلاب، ایران عضو پیمان نظامی سنتو بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از این پیمان خارج شد و جز کشورهای غیرمتعهد قرارگرفت و در این زمان عده‌ای به حضرت امام(ره) می‌گفتند که ارتش باید منحل شود و نیازی به وجود ارتش نیست، که ایشان فرمودند ارتش باید بماند و بعد از آن دستور به تشکیل سپاه پاسداران فرمودند.

وی گفت: بعد از دستور تشکیل سپاه پاسداران نیز عده‌ای خدمت امام(ره) می‌رسیدند و می‌گفتند با وجود ارتش چه نیازی به تشکیل سپاه است که حضرت امام به آیات قرآن اشاره داشتند و می‌گفتند وقتی می‌توانیم دو بازوی توانمند برای دفاع از کشور داشته باشیم چرا این کار را نکنیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه تصریح کرد: آمریکا پس از حمله به عراق در نظر داشت تا به ایران حمله کند اما پس از بررسی‌هایی که کردند متوجه شدند که ایران از نظر مساحت و جمعیت و روحیه مردم، با عراق و افغانستان متفاوت است و چند میلیون نیروی نظامی از ارتشی و سپاهی و بسیجی در تمام کشور آموزش نظامی دیده‌اند و در مقابل آنها خواهند ایستاد و ممکن است شروع کننده جنگ باشند، اما پایان دهنده آن نخواهند بود و در آن زمان بود که همه به حکمت تدابیر امام بزرگوار پی بردند.

حجت الاسلام صفایی در پایان تاکید کرد: امروز سپاه یک بازوی تاثیرگذار برای دفاع از کشور است و نقش سپاه در دفاع از کشور انکار ناپذیر است و ارتش و سپاه مانند دو برادر هستند و هر دو برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند.

tel final1

Share