آغاز رسمی فعالیت ستاد بازآفرینی پایدار شهری لاهیجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ادامه در : دیارمیرزا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه احیاء، بهسازی و نوسازی شهری شهرستان لاهیجان آغاز به کار کرد.

IMG_6218سعیدآگشته شهردار لاهیجان و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهر لاهیجان در جلسه آغاز به کار این ستاد گفت: این ستاد که یکی از سیاست های برنامه چشم انداز دراز مدت است، به ریاست فرماندار و دبیری شهردار متشکل از ۵ کمیته به منظور برنامه ریزی و بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف برنامه احیاء، بهسازی و نوسازی شهری تشکیل شده است.

دبیرستاد بازآفرینی پایدار شهری لاهیجان افزود: کمیته های تخصصی و فنی ستاد شامل کمیته ساماندهی کالبدی، زیر ساختی و میراث فرهنگی، کمیته ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و سلامت، کمیته ارتقاء اقتصادی، مشارکت های مردمی و تسهیلات، کمیته حقوقی و پیش نگری و پیشگیری از گسترش محله های نا کارآمد شهری، کمیته تأمین منابع مالی، درآمدها و تجهیز منابع، و سایر کمیته ها به تناسب ضرورت می باشند.

سعید آگشته گفت: باید بین دستگاههای خدمات رسان و دستگاههای اجتماعی و امنیتی و حفاظتی تقسیم کار شود.

وی افزود: شهر لاهیجان جزو محدود شهرهایی است که نظام محله محوری در آن حاکم بوده است که امروز سلسله مراتب شهری و محله محوری مورد کم توجهی قرار گرفته است. در طرحی به نام هشت محل، هشت بهشت،که با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر ارائه کردیم، هشت محل قدیمی شهر را به عنوان محرک های کالبدی و اقتصادی در نظر گرفته ایم.

IMG_6264فرماندار لاهیجان در ادامه این جلسه گفت: کارآیی و اثربخشی در بافتهای فرسوده فعلی مورد رضایت شهروندان نیست. این ستاد با نگاه عالمانه به همه بافتها و بخش های شهری اعم از بافت قدیم و جدید، امکانات را برای همگان می برد.

کاظم کسرایی با تقدیر از زحمات شهردار و اعضای شورا در ارائه طرح هشت محل، هشت بهشت افزود: انتظار داریم همه دستگاههای دولتی و بخش خصوصی که متولی شهر و عمران شهری هستند به کمک شهرداری بیایند و در راستای سند چشم انداز ۲۰ساله که تا سال ۱۴۰۴باید به تحقق برسد، گام مؤثر برداریم.

خدایگانی، رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در ادامه این جلسه ضمن تشکر از شهردار لاهیجان که اولین نفری بود که طرح بازآفرینی و هشت محل، هشت بهشت را در سطح شهرستان مطرح کرد، گفت: در همه ابعاد با کار دقیق و کارشناسی شده این طرح انجام شود.

tel final1

Share