مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان

گیلان پنجمین استان پرتردد کشور تا دهمین روز بهار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان گفت: طبق آمارها، این استان از بیست و پنجم اسفندماه گذشته تا پایان دهم فروردین ماه جاری، پنجمین استان پر تردد کشور بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،ناصر آل محمدی اظهار کرد: طی مدت یادشده؛ ۸۷۸ هزار و ۳۴۰ وسیله نقلیه از شش محور وارد گیلان شده اند که این میزان ورودی نسبت به مدت مشابه گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

almohamadi_3285وی بیشترین میزان ورودی به استان را از طریق محور آزادراه قزوین به لوشان با ۴۳۲ هزار و ۹۰۷ خودرو عنوان و بیان کرد: پس از آن، محور رامسر با چابکسر با ۲۴۶ هزار و ۹۳۸ دستگاه وسیله نقلیه بیشترین تردد را داشته است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان تصریح کرد: همچنین طی همین مدت، ۷۳۹ هزار و ۱۲ دستگاه خودرو از استان خارج شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک درصد کاهش داشته است.
وی بیشترین میزان خروجی از استان را از طریق محور چابکسر – رامسر با ۲۶۷ هزار و ۴۳۶ وسیله نقلیه ذکر کرد.
به گفته آل محمدی، بیشترین ترافیک ورودی مربوط به دوم فروردین ماه با تردد ۶۸ هزار و ۳۰۳ دستگاه وسیله نقلیه و بیشترین میزان خروجی جمعه ششم فروردین ماه به میزان ۶۹هزار و ۱۴۶ دستگاه خودرو بوده است.
وی اضافه کرد: در مجموع پنج روز پایانی سال ۹۴ و ۱۰ روز ابتدایی سال ۹۵ از ۷۴ محور رفت و برگشت در راه های استان محور آستانه – لاهیجان با ۵۱۳ هزار و ۹۷۵خودرو بیشترین تردد را داشته است.
محورهای ورودی و خروجی گیلان شامل شش محور اصلی آزادراه لوشان – قزوین، جاده قدیم لوشان – قزوین، منجیل – طارم ، چابکسر – رامسر ، آستارا – اردبیل و خلخال – اسالم می شود.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، یک هزار و ۴۳ خانه مسافر، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
۳۹۹ مدرسه با سه هزار و ۸۳ کلاس نیز در این استان برای اسکان مسافران فرهنگی کشور در نوروز ۹۵ تجهیز شده است.

tel final1

Share