استاندار گیلان

گیلان به احیای صنعت نوغانداری جمهوری آذربایجان کمک می کند/باید از توانمندی‌های دو کشور در بخش‌های متخلف بهره گرفت/ آمادگی گیلان برای صادرات مرغ به کشور آذربایجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،راهکارهای گسترش همکاری های کشاورزی جمهوری آذربایجان و گیلان در دیدار معاون وزیر کشاورزی آذربایجان با استاندار گیلان بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،راهکارهای گسترش همکاری های کشاورزی جمهوری آذربایجان و گیلان در دیدار معاون وزیر کشاورزی آذربایجان با استاندار گیلان بررسی شد.
IMG_7127
محمدعلی نجفی در این نشست با یادآوری دیدارهای متعدد روسای کمبود و کشور ایران و آذربایجان در دولت تدبیر و امید اظهار داشت : در طی ۳ سال اخیر در دولت تدبیر و امید سکونی که در دوران ۱۰ ساله عدم برگزاری کمیسیون مشترک همکاری وجود داشت از بین رفت و دو کشور فعالانه در این بخش عمل کردند.

وی با بیان اینکه اکنون ارتباطات خوبی بین دو کشور ایران و آذربایجان شکل گرفته است افزود: باید از توانمندی‌های دو کشور در بخش‌های متخلف بهره گرفت.

محمد علی نجفی با اشاره به تولید محصولات نظیر برنج، چای و ابریشم در گیلان افزود: گیلان کلکسیونی از محصولات کشاورزی است که زمینه خوبی برای  توسعه صادرات به جمهوری آذربایجان است.

وی  این دیدار را در راستای توافقات بخش کشاورزی و تأمین نیازها دز زمینه دانش فنی و محصولات کشاورزی دانست و گفت : مسئولان کشاورزی آذربایجان می توانند از تجربیات و دانش فنی کارشناسان کشاورزی گیلان بهره بگیرند.

وی با اشاره به درخواست کشور آذربایجان برای کمک به احیای صنعت نوغانداری این کشور  اظهار داشت: الحمدالله شرکت نوغانداری ایران دارای سابقه درخشانی در این بخش بوده و در این زمینه می تواند همکاری های لازم را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از آمادگی گیلان برای صادرات مرغ به کشور آذربایجان خبر داد و افزود : باتوجه به تولید ۲.۵ تا ۳ برای مرغ نسبت به مصرف این آمادگی صادرات در این بخش به سایر کشورها وجود دارد.

معاون وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با بیان اینکه مناسبات بین دو کشور ایران و آذربایجان در حال گسترش است افزود : علاقمندیم از ظرفیت‌های ۲ کشور استفاده شود.

الهام قلی اف  هدف از سفر خود را افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی به خصوص در زمینه های کشاورزی اعلام کرد  گفت: در آِینده ای نزدیک قرار است در زمینه های توتون، چای، واردات مرغ و طیور از گیلان اقدام کنیم.

معاون وزیر کشاورزی جمهوری آذربایجان گفت: برای احیای صنعت نوغانداری در این کشور از دانش فنی کارشناسان ایرانی بهره خواهیم گرفت.

وی با اظهار خوشحالی از رفع تحریم های کشور با توافق برجام خاطرنشان کرد : تا زمانیکه بتوانیم کالا یا خدمتی را از کشور دوست ایران وارد کنیم هیچوقت به سراغ کشوری دیگر نخواهیم رفت.

tel final1

Share