رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

گیلان باید به قطب تولید گیاهان دارویی تبدیل شود/هیچ ثروتی مهم تر از منابع خدادادی و طبیعی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اولین نشست شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال جدید دوشنبه در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،اولین نشست شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال جدید دوشنبه در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد.

usefi_2016-03-10_13-30-06در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین امامی مسئول نهاد رهبری دانشگاه طی سخنان کوتاهی با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب این ماه را مایه برکات بی شمار دانسته و اظهار امیدواری کرد همگان با بهره گیری از فیوضات این ماه، توفیق خدمتگزاری صادقانه به مردم شریف را بیش از پیش کسب نمایند.

شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تبریک سال نو گفت سال ۱۳۹۴ علیرغم محدودیت اعتبارات و بودجه طرح عظیم تحول نظام سلامت در کشور و متعاقب آن در استان اجرایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری با نام سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، افزود: بایستی با برنامه ریزی منسجم و ارائه طرح و برنامه و عملیاتی نمودن این برنامه ها علاوه بر افزایش بهره وری نسبت به کاهش هزینه ها و بهبود ارائه خدمات اقدام نمود.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه بایستی در تمامی حوزه ها نسبت به افزایش منابع درآمدی دانشگاه اقدام نمود، گفت: یکی از منابع درآمدی بسیار مهم تولید گیاهان دارویی در استان است و استان گیلان پتانسیل تبدیل شدن به قطب تولید کننده گیاهان دارویی و تبدیل فرآورده های مربوطه را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه  خاصیت علم تولید ثروت است، اذعان کرد: در تمامی دنیا، علم در خدمت تولید ثروت قرار گرفته است و تولید ثروت با تولید درآمد متفاوت است. وی افزود: اگر کیفیت ارائه خدمات بالا برود و امید به زندگی سالم افزایش یابد، به تولید ثروت کمک نموده ایم.

یوسف زاده چابک گفت: بایستی از طرح هایی که منجر به فناوری های جدید می شود حمایت نمائیم.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص لزوم جبران مواد تغذیه ای توسط مکمل های غذایی، استان گیلان را برای سرمایه گذاری در فناوری های نانو و سایر بخش های دارویی بسیار مستعد دانسته و اظهار امیدواری کرد بتوانیم گامهای موثری در این زمینه برداریم.

یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه هیچ ثروتی مهم تر از منابع خدادادی و طبیعی نیست،خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری این نعمت خدادادی فقط مختص به سازمان محیط زیست نیست و لازم است همه دستگاهها در حفظ و حراست از محیط زیست تلاش نمایند و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز دارای وظیفه خطیر و مهمی می باشد و همه حوزه ها موظفند در کمک به شاخصهای زیست محیطی تلاش نمایند.

tel final1

Share