استاندار گیلان

کم‌کاری مدیران در اجرای اقتصاد مقاومتی به جهانگیری گزارش می‌شود/مدیر کم کار را تحمل نمی کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ استاندار گیلان گفت: گزارش جلسات اقتصاد مقاومتی به صورت هفتگی به معاون اول رئیس جمهور اعلام می‌شود و اگر مدیری در گیلان بخواهد همراهی نداشته باشد محفوظ نیست و به جهانگیری گزارش می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ دکتر محمدعلی نجفی در جلسه‌ی کارگروه رفع موانع تولید با تبریک میلاد حضرت جواد الائمه (ع) با اشاره به اینکه تشکیل ستاد تسهیل سرمایه گذاری و کارگروه رفع موانع تولید به منظور رفع مشکلات تولید کنندگان است افزود : علیرغم گامهای خوبی که در سال‌های قبل برداشته شد امسال نیز باید با راهکارهای کاربردی به صورت اجرائی و عملیاتی اقدام شود.najafi_2016-04-11_13-39-34

وی با بیان اینکه این جلسات در راستای مباحث اقتصاد مقاومتی است خاطر نشان کرد : باتوجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تمامی تلاش‌ها و اقدامات باید متفاوت‌تر از سال گذشته باشد و در این میان انتظار ما از بانک‌ها بیش از پیش است.

وی افزایش نرخ ارز در سال‌های گذشته را یکی از علل مشکلات صنعت عنوان کرد و افزود : در این شرایط یکی از موفقیت‌های این دولت تثبیت قیمت ارز است که می‌توان کمک شایانی به واحدهای تولیدی نماید.

استاندار گیلان با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور از استانداران خواسته است  تا مصوباتی که مانع از پیشرفت مباحث اقتصاد مقاومتی می‌شود را اعلام کنند گفت : مدیران عامل بانک‌های استان تکلیفشان را در مواردی که با مشکل مواجه هستند مشخص کنند.

وی افزود : برای رفع برخی از مشکلات بانکی در جلسات استانداران خواستار تفویض اختیار از مرکز شدیم.

استاندار گیلان به ارسال گزارش اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی به معاون اول رئیس جمهور به صورت هفتگی اشاره و تصریح کرد : اگر مدیری در این مسیر بخواهد همراهی نداشته باشد تحمل نخواهیم کرد و در گزارشات به آن اشاره می‌کنم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در ۲ بخش کوتاه مدت و بلند مدت تعریف می‌شود خاطر نشان کرد : نظر رهبر معظم انقلاب در این خصوص دستیابی به اقتصادی پایدار و ماندگار است تا با مقاوم سازی در جنگ‌ها، تحریم‌ها و سیاست‌های ناهمگون دنیا کشور ما آسیب نبیند.

وی افزود : باتوجه به مقاومت و ایستادگی کشور در بخش‌های سیاسی و نظامی دشمنان به بخش اقتصاد فشار آوردند.

نجفی خاطرنشان کرد :راهبرد اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را همسو با سند چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه دنبال می کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در برخی از بخش‌ها برای تولید مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع آن هستیم افزود : در این مسیر سرمایه‌گذار وتولید کنندگانی هستند که سرمایه واملاک دارند اما با وجود کمبود نقدیندگی با مشکل مواجه هستند که نیازمند مساعدت مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها هستند که باید دست آنها را به گرمی بفشاریم.

وی بر ضرورت رعایت مسائل زیست محیطی در استان تأکید و خاطر نشان کرد : مدیران زیست محیطی شاخص‌های لازم را بیان کنند تا واحدهای تولیدی نسبت به رعایت دقیق آن اقدام کنند.

دکتر نجفی بر رعایت شاخص های زیست محیطی در سال اقتصاد مقاومتی تاکید و بیان کرد: شاخص های زیست محیطی باید رعایت شود و این موضوع مورد تاکید دولت نیز بوده و بنا نیست تا به بهانه اقتصاد مقاومتی، مسائل زیست محیطی نادیده گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ۲۶ جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان برگزار شده که ۴۵۲ مصوبه ، به تصویب رسیده است.

علی منتظری تعداد جلسات فرعی کارگروه رفع موانع تولید را ۱۹۵ جلسه عنوان و اضافه کرد: از نظر برگزاری تعداد جلسات، در رتبه بیستم کشور و تعداد مصوبات، ششم و مصوبات اجرایی شده در کشور چهارم هستیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان قبل از قانون رفع موانع تولید در کشور اظهار کرد: رتبه اجرایی شدن مصوبات در کشور بدلیل تجربه ما در پیشتاز بودن برگزاری این کارگروه است.

منتظری با اشاره به عملکردی از برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید تصریح کرد: ۴۱ درصد از مصوبات اجرایی شده و ۱۰ درصد بدلیل وجود مشکلاتی، اجرایی نشده است.
وی بیان کرد: شش درصد از مشکلات نیز بدلیل عدم پیگیری مدیران بخش خصوصی اجرایی نشده و ۴۳ درصد از مصوبات نیز در دست اقدام است.

Share