رییس ستاد انتخابات استان خبرداد

پیش بینی ۶۴۳ شعبه اخذ رأی در رشت و رودبار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمدی پور با بیان اینکه در ۲ حوزه انتخابیه رشت و رودبار تعداد ۶۴۳ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۲۴ شعبه در شهرستان رشت و ۱۱۹ شعبه در رودبار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: ۶۴۳ شعبه اخذ رأی در مرحله ی دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در  رشت و رودبار آماده شده است.ahmadipoor_2016-02-18_17-19-08

محمد احمدی پور با اشاره به اینکه در مرحله اول از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان که در هفتم اسفند سال گذشته برگزار شد از ۱۱ حوزه ی انتخابیه ی گیلان، ۱۰ نماینده، منتخب مردم شدند افزود: انتخابات  در ۲ حوزه ی رشت و رودبار نیز به مرحله ی دوم کشیده شد.

وی با بیان اینکه در حوزه ی انتخابیه ی رشت در دور اول یک نماینده از ۳ نماینده ی این شهرستان با کسب حد نصاب آرا به مجلس راه یافت خاطرنشان کرد: در رشت، ۴ نامزد که در دور اول بیشترین تعداد آرا را کسب نمودند برای کسب ۲ کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی در این حوزه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افزود: در حوزه ی انتخابیه ی رودبار ۲ نامزد راه یافته به مرحله ی دوم انتخابات نیز برای کسب یک کرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره اینکه براساس قانون یک ماه پس از تأیید مرحله ی اول انتخابات باید مرحله دوم برگزار شود تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته بین شورای نگهبان و وزارت کشور، دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز برگزاری مرحله ی دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه در ۲ حوزه انتخابیه رشت و رودبار تعداد ۶۴۳ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۲۴ شعبه در شهرستان رشت و ۱۱۹ شعبه در رودبار است.

محمد احمدی پور گفت: تمهید مقدمات و پیش بینی های لازم برای اخذ رأی از قبیل تحویل تعرفه ها و صندوق های انتخابات و آموزش اعضای شعب انجام گرفته است.

رییس ستاد انتخابات استان به مهلت یک هفته ای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای راه یافته به دور دوم طبق قانون اشاره کرد و گفت: نامزدهای این دور از انتخابات می توانند از دوم تا پایان هشتم اردیبهشت ماه به فعالیت های تبلیغاتی خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه قوانین تبلیغات انتخاباتی همانند مرحله ی اول است افزود: طبق قانون، ۲۴ ساعت قبل از برگزاری فرآیند انتخابات انجام تبلیغات ممنوع است.

گفتنی است گیلان ۱۳ کرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی دارد.

tel final1

Share