شهردار رشت در جمع اصحاب رسانه

پرونده پروژه های زیرساختی رشت امسال بسته می شود/تا این لحظه پاداش مدیران پرداخت نشده است/ایجاد مسیرهای سلامت در رشت/از تغییرات صورت گرفته دفاع می کنم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم به تغییرات ایجاد شده در سطح مدیران و جابه جایی های صورت گرفته در شهرداری رشت اشاره کرد و افزود :بنده به صورت تمام قد از تغییرات ایجاد شده دفاع می کنم و چون به شرایط مطلوب فکر می کنم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت با اصحاب رسانه استان گیلان ظهر امروز در ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.(گزارش تصویری)

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,سید محمدعلی ثابت‌قدم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سال جدید با بیان اینکه در سال جاری به پشتوانه همدیگر می‌توانیم برای توسعه شهر رشت موثر باشیم اظهار کرد: با توجه به نزدیکی با روز جمهوری اسلامی امیدوارم که بتوانیم ارزش های آنان را پاس بداریم و در رفتار های مسئولانه خودمان تاثیر گذار باشد.IMG_0862

شهردار رشت شفاف‌سازی موضوع‌ها برای شهروندان و رسانه ها مهم برشمرد و افزود: بسیاری از عقب‌ماندگی سال‌های گذشته را به دوش می‌کشیم و امیدوارم این دوره زمانی مبدایی برای ایجاد احساس تحولی خواهی و تغییر برای شهروندان شده باشد تا به استناد به اسناد بالا دستی بتوانیم به شعار های خود در بسیاری از پروژه هایی که در مقیاس چهار ساله تعیین شده اند عمل نماییم.

ثابت‌قدم، مدیریت شهری موفق را یک مدیریت غیر متمرکز خواند و بیان کرد: مدیریت غیر متمرکز موجب مشارکت مردم در فرآیندها می‌شود و برنامه یک شهر برنامه ای است که علم و عقل و تجربه در آن نقش اصلی دارد و سلایق شخصی افراد نمی تواند آن را دستخوش تغییرات کند و خوشبختانه امروزه در شهر رشت چنین موضوعی به خوبی استقرار یافته است.

افتتاح پروژه ملی بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی شهر رشت با حضور وزیر راه و شهرسازی

وی به بهره‌برداری از تعدادی از پروژه‌های شهر رشت در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: برخی از پروژه‌ها به امسال موکول شده که پروژه ملی بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی شهر رشت از آن جمله است.

IMG_0874ثابت قدم همچنین از بهره برداری ۸۹ پروژه در ۱۲ شاخه عمران و زیر ساختها و آب های سطحی، بهسازی و روکش آسفالت، عمران و سلامت، حمل و نقل عمومی و هوشمند سازی، حمل و نقل و عمران ،فضای سبط، باز آفرینی، عمران و ایمنی بحران، عمران و خدمات شهری، عمران فرهنگی، عمران اجتماعی و عمران اداری در سال ۹۵ خبر داد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین پیاده‌راه به طول هشت کیلومتر در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: پروژه ملی بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی شهر رشت با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد و در  پروژه پیاده راه فرهنگی زیر ساخت ها به صورت اساسی مورد ترمیم و اصلاح قرار گرفته است تا دغدغه ای که برای مردم در ادوار گذشته مبنی برا این که شهرداری پس از اتمام پروژه ای اثدام به ایجاد تغییر در زیر ساخت ها می کند رفع شود.

ثابت‌قدم در ادامه بازارچه شهید چمران با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر، ساختمان شهرداری رشت، پایانه غرب و … را از جمله پروژه‌های افتتاحی در سال ۹۵ عنوان کرد.

پرونده پروژه های زیرساختی رشت امسال بسته می شود

وی با اشاره به اجرای ۱۲ پروژه عمران شهری و ۲۵ پروژه زیرساختی شهر رشت در سال ۹۵ یادآور شد: پرونده پروژه های زیرساختی برای همیشه در شهر رشت امسال بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ پروژه در حوزه حمل و نقل شهر رشت  امسال اجرایی می‌شوند، تصریح کرد: احداث خیابان سرگل، کمربندی میدان گیل و پایانه شرق رشت ،تعریض خیابان سرچشمه ،احداث خیابان امام علی ،احداث خیابان انساندوست و….انجام می‌شود.

ایجاد مسیرهای سلامت در رشت

IMG_0863ثابت قدم اجرای ۱۵ پروژه سلامت را از دیگر اقدام‌های شهرداری رشت در سال ۹۵ دانست و افزود: در حوزه سلامت  نگاه شهرداری «ورزش همگانی و عمومی» است و در این راستا پروژه های گیل تا شهر صنعتی ،دو طرف بلوار افتخاری ،بلوار نماز تا میدان قلی پور ،میدان ولیعصر تا امام حسین(ع) و… که عمدتا به شکل پیاده راه و ایجاد مسیر های سلامت است ایجاد خواهد شد.

ثابت‌قدم، افتتاح پارک‌های شهری را در راستای توسعه فضای سبز رشت ذکر کرد و افزود: راه‌اندازی ساختمان شهرداری رشت در میدان گیل، بازارچه با رویکرد جدید، پیاده‌رو سبزه میدان رشت، ایستگاه آتش‌نشانی مسکن مهر این شهر، تکمیل ساخت خانه سالمندان، پروژه عمران و مجتمع همایش‌ها، توسعه مرکز کنترل ترافیک و …  را از دیگر پروژه‌های شهر رشت خواهند بود.

شهردار رشت در ادامه بیان کرد: امسال امیدواریم بتوانیم پروژه‌ها را در بازه زمانی از پیش‌تعیین شده به بهره‌برداری برسانیم.

از تغییرات صورت گرفته دفاع می کنم/حضور دو روزه با کیفیت را به حضور ده ساله بی کیفیت ترجیح می دهم

ثابت قدم در ادامه نشست خبری خود به تغییرات ایجاد شده در سطح مدیران و جابه جایی های صورت گرفته در شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: بنده به صورت تمام قد از تغییرات ایجاد شده دفاع می کنم و چون به شرایط مطلوب فکر می کنم و یقین دارم که نتیجه ایجاد شده باید باعث برد برای شهروندان باشد و قطعا این مساله ایجاد نخواهد شد مگر این که افرادی که بخواهند کار کنند بدون رابطه و بدون اعمال هر گونه فشاری نصب شوند و تا روزی که بنده بر سر کار هستم قطعا نخواهم گذاشت این گونه فشار ها اعمال شو د و حضور دو روزه با کیفیت را به حضور ده ساله بی کیفیت ترجیح می دهم.

تا این لحظه پاداش مدیران پرداخت نشده است

ثابت قدم از عدم پرداخت پاداش ها و عیدی ها برای مدیران شهرداری رشت تا این لحظه خبر داد و گفت :بنده به پرداخت این گونه مساعدت ها و بلکه شدید تر از آن هم قائل هستم چون معتقدم باید براساس کارایی پاداش ها پرداخت شود و در مدیریت شهری بسیاری از کلانشهر ها نیز همین گونه است  و اگر می بیند منطقه ای کارا می شود باید بدانید که چگونه کارا شده است.

خبرنگار:محمد جعفرزاده

 خ

Share