باهنر در یادواره شهدای ورزشکار گیلان در آستانه اشرفیه

وضعیت قدرت خرید مردم بسیار بد است/همه دولت‌ها خدمت کردند اما هر کدام اشتباهاتی نیز داشتند/گاهی لازم است از ملت عذرخواهی کنیم/مرزهای دفاعی ایران ۴۰۰ کیلومتر عقب رانده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا باهنر به وضعیت اقتصادی مردم ایران و کاهش قدرت خرید آنها اشاره کرد و افزود: از نظر شاخص‌های کلان در قدرت خرید متوسط جامعه جهانی رتبه بیست و پنجم را داریم که نشان‌دهنده وضعیت بسیار بد است.

۱۳۹۴۰۶۰۸۰۰۰۵۸۴_PhotoAبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , محمدرضا باهنر در یادواره ۲۳۰ شهید ورزشکار گیلان در این شهرستان برگزاری محفل یاد شهدا را یکی از ارجمندترین و بهترین تمهیدات دانست و اظهار کرد: به بهانه یاد شهدا مروری بر دستاوردهای این عزیزان و وصیتنامه‌های شهدا می‌کنیم که چراغ راه ماست.

وی افزود: دنیا قبل از انقلاب به دو بلوک قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود یکی از این بلوک‌ها مکتب مادی‌گرایی بر آن حاصل شد که مدعی بود هیچ‌چیزی پشت حواس پنجگانه وجود ندارد و خون‌های زیادی به جرم خداخواهی و اعتقاد به معاد ریخته شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آدم‌های پاک محکوم بودند، ادامه کرد: در آن زمان هر کس یادی از اخلاق می‌کرد محکوم به مرگ بود.

وی بخش دیگری از قدرت گذشته را بلوک غرب که مدعی بود انسان محور جهان خلقت است، خواند و اظهار کرد: آنها مدعی بودند انسان آزاد است و در ذهن خود خدایی را خلق و آن را پرستش می‌کردند و انسان را بهانه کرده بودند.

باهنر با اشاره به اینکه امام راحل در دنیای استکبار و زورگویی کامل‌ترین مکتب یعنی اسلام ناب را معرفی کرد، گفت: امام راحل با یک دنیا اخلاص و باور و ایمان انقلاب را به وجود دارد.

وی به خاطراتی از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: صدام در جنگ تحمیلی از حمایت کشورهای استکباری در تمام زمینه‌ها بهره‌مند بود اما رزمندگان ما حتی سلاح نداشتند و در این جنگ نابرابر در مقابل همه دنیا ایستادند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هشت سال جنگیدیم و در این سال‌ها حتی یک وجب از خاک وطن جدا نشد، ادامه داد: با مرور دوران دفاع مقدس متوجه اتفاق‌ها می‌شویم و اینکه چه خون‌هایی ریخته شد.

وی با تصریح بر اینکه بر اساس آرمان و اهداف مقدس شهدا و امام شهدا، بینش و دوراندیشی و رهبر معظم انقلاب هشت سال جنگ تحمیلی به پایان رسید، افزود: پیشرفت‌های مختلف کشور همچنان ادامه دارد.

اجازه تجاوز به هیچ دشمنی علیه ایران داده نمی‌شود

باهنر با اشاره به اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس هر روز یک دستاورد داشتیم، گفت: در مدت ۳۶ سال پس از پیروزی انقلاب بسیجیان یک روز آرام نبودند و گام‌های قدرتمندی برداشته شد.

وی به شهادت دانشمندان هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: سن متوسط دانشمندان هسته‌ای در ایران ۳۰ سال و در اروپا ۶۰ سال بوده و بسیاری از فناوری‌های نو حاصل تلاش بی‌فقه دانشمندان ماست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تحلیلگر اندیشکده آمریکایی درباره جنگ عربستان با ایران اشاره کرد و گفت: این تحلیل‌گر به خوبی نشان داده که در صورت جنگ عربستان با ایران چه اتفاقی می‌افتد و امروز توانمندی‌های سپاه انقلاب اسلامی در حدی است که اجازه تجاوز به دشمن داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما اهل جنگ و تجاوز و لشکرکشی نیستیم، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران نشان دادند که می‌خواهیم خودمان تصمیم بگیریم و آینده را بسازیم.

رتبه بیست و پنجم شاخص قدرت خرید متوسط ایران در دنیا

باهنر به وضعیت اقتصادی مردم ایران و کاهش قدرت خرید آنها اشاره کرد و افزود: از نظر شاخص‌های کلان در قدرت خرید متوسط جامعه جهانی رتبه بیست و پنجم را داریم که نشان‌دهنده وضعیت بسیار بد است.

وی افزایش بیکاری را از دلایل مشکلات اقتصادی مردم دانست و خاطرنشان کرد: همه دولت‌ها خدمت کردند اما هر کدام اشتباهاتی نیز داشتند و حتی خودمان نیز غلط املایی زیاد داریم و گاهی لازم است از ملت عذرخواهی کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی چند شاخص کشور را حساس خواند و خاطرنشان کرد: شاخص توسعه انسانی بسیار رشد دارد و سطح بهداشت، آموزش، توزیع ثروت و… خوب است اما تورم و رکود مشکل ایجاد می‌کند و حق ملت بزرگ ایران این نیست.

وی با ابراز رضایت از تحولات ایجاد شده در سطح بهداشت کشور، تصریح کرد: برخی پزشکان ما مشهورتر از پزشک‌های خارجی هستند و امروز هیچ مریضی نیاز ندارد برای درمان به اروپا برود.

باهنر به وضعیت فعلی منطقه اشاره کرد و گفت: شهدای بسیار بزرگواری را از دست دادیم اما رویش‌ها بسیار از ریزش‌هاست و اکنون در برخی نقاط درگیر هستیم.

مرزهای دفاعی ایران ۴۰۰ کیلومتر عقب رانده شد

وی پیشرفت در فنون نظامی کشور را دستاورد بزرگی به برکت خون شهدا خواند و اظهار کرد: امروز بیش از ۴۰۰ کیلومتر مرزهای دفاعی ایران را به عقب راندیم و این به خاطر شجاعت شهدای مدافع حرم است در غیر این صورت باید در خوزستان و کرمانشاه با داعش می‌جنگندیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز دشمن به این نتیجه رسیده که اسلام با شدت گسترش یافته و در دنیا محبوب شده است، خاطرنشان کرد: امروز با همت مخلصان شیعه، دامنه بسیج پایه‌گذاری‌شده توسط امام (ره) در سوریه و لبنان و… تولید شده که فرزندان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب هستند.

وی مدافعان حرم را آبروی نظام و افتخار انقلاب اسلامی دانست و متذکر شد: شهدای مدافع حرم فرزندان امام راحل هستند و امام راحل فرموده بودند که حتی در دوران پیامبر نیز چنین امت با وفایی وجود نداشت.

tel final1

Share