مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان

وزیر آموزش و پرورش سخنران ویژه اجلاسیه شهدای فرهنگی/پرداخت ۹۰ درصدی مطالبات سال ۹۳ فرهنگیان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حاجتی با بیان اینکه کنگره هشت هزار شهید استان گیلان همزمان با هفته گرامی داشت مقام معلم برگزار می گردد گفت: اولین اجلاسیه کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در یازدهم اردیبهشت ماه مربوط به شهدای فرهنگی می باشد که سخنران ویژه این مراسم وزیر آموزش و پرورش می باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان پیش از ظهر امروز در دفتر وی برگزار شد.

photo_2016-04-18_14-04-47به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ،حاجتی با بیان اینکه کنگره هشت هزار شهید استان گیلان همزمان با هفته گرامی داشت مقام معلم برگزار می گردد گفت:اولین اجلاسیه کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در یازدهم اردیبهشت ماه مربوط به شهدای فرهنگی می باشد که سخنران ویژه این مراسم وزیر آموزش و پرورش می باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان گیلان از مدت ها قبل با ایجاد کمیته های مختلف خود را برای این اجلاسیه آماده می کند تصریح کرد:در این اجلاسیه از کتاب های چلچراغ (در زمینه وصیت نامه شهدا)، راه عاشقی (دلنوشته دانش آموزان در راهیان نور)، زندگی نامه کوچکترین شهید دانش آموز استان گیلان بهرامعلی ساغری و نرم افزار قبل نصب بر روی تلفن همراه رونمایی می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه حدود پانصد یادواره شهدای دانش آموزی در مدارس استان گیلان برگزار می گردد اظهار کرد:مسابقه کتابخوانی،دیدار با خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان گیلان می باشد.

حاجتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای تثبیت انقلاب اسلامی و آشنایی دانش آموزان با سیره شهدا را از اهداف اصلی این برنامه ها دانست و افزود:ارزشگذاری به شهدا علاوه بر تأکید در قرآن، احادیث و سخنان بزرگان ما در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان حیات طیبه آمده است که از خانواده و مدرسه صالح شکل می گیرد و منجر به جامعه صالح می گردد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموز، معلم و خانواده سه ضلع آموزش و پرورش می باشند افزود: در سند تحول به این سه ضلع اشاره شده تا فرزندانی تربیت گردند که دارای کرامت نفس باشند و به فرهنگ ایثار و شهادت احترام قائل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه یک هشتم شهدای استان گیلان فرهنگی می باشند گفت:خودمان را موظف می دانیم همیشه به یاد شهدا باشیم و با آنها تجدید مثاق نماییم.

حاجتی با اشاره به اینکه باید اسوه های مقاومت را به دانش آموزان معرفی کنیم و گرامیداشت شهدا چیزی کمتر از شهادت نیست اظهار کرد:اجرای کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در دوران مدیریتی بنده شانس بزرگ زندگیم می باشد.

هر روز را روز معلم است/پرداخت ۹۰ درصدی مطالبات سال ۹۳ فرهنگیان استان

photo_2016-04-18_14-04-37این مقام مسئول گفت: به تبع کل کشور مراسم بزرگداشت مقام معلم در استان گیلان برگزار می گردد و هدف آن اعتلای فزهنگ عمومی در تکریم مقام و منزلت معلم در استان می باشد و باعث ارتقاء معلم در جامعه می گردد.

وی به بیان اینکه در برگزاری گرامیداشت معلم از ظرفیت معنوی سایر دستگاه های استان گیلان استفاده می کنیم گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان، ارائه گزارش عملکرد در نماز جمعه رشت توسط مدیرکل آموزش و پرورش، نواختن زنگ سپاس معلم در روز ۱۲ اردیبهشت در سراسر مدارس استان گیلان، غبارروبی مزار شهدا فرهنگی، دیدار با خانواده های جانباز و شهید فرهنگی و برگزاری همایش «پیامبر رحمت و مهربانی الگو راستین معلمی» در ورز ۱۶ اردیبهشت را از برنامه های هفته گرامیداشت می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه کار معلم سازندگی است گفت:جهت رفع مشکلات جامعه و تحقق حیات طیبه باید به جایگاه معلمی بها داد.

حاجتی عنوان کرد: هر روز را روز معلم است زیرا تجلیل از معلم، تجلیل از علم و سازندگی می باشد و این دو موضوع به زمان و مکان محدود نمی گردند.

وی با بیان اینکه انتخاب معلم نمونه امسال متفاوت با سال های گذشته می باشد گفت: در گذشته برای انتخاب معلم نمونه فقط به کمیت ها توجه می شد اما امسال به شاخص های کیفی نیز توجه ویژه ای می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از پرداخت ۹۰ درصدی مطالبات سال ۹۳ فرهنگیان خبر داد و گفت: تلاش ها جهت پرداخت ده درصد باقی مانده در هفته معلم ادامه دارد.

وی در پایان گفت: استخدام در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد اما اگر مناطقی نیاز داشته باشند اعلام نیاز می کنند تا در صورت لزوم برخی استخدام گردند.
photo_2016-04-18_14-04-30

tel final1

Share