سردار حسین دهقان مطرح کرد

هر کشور متجاوز به ایران را پشیمان می‌کنیم/هر ماه،ارائه یک دستاورد بزرگ دفاعی نیروهای مسلح ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سردار حسین دهقان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح، اظهار کرد: ملت بزرگ و عزیز و نیروهای مسلح مقتدر ایران برای تأمین امنیت ملی همواره در راستای اقتدار خود اقدام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،سردار حسین دهقان دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح، اظهار کرد: ملت بزرگ و عزیز و نیروهای مسلح مقتدر ایران برای تأمین امنیت ملی همواره در راستای اقتدار خود اقدام کرده است.

DSC_0099دهقان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح، اظهار کرد: ملت بزرگ و عزیز و نیروهای مسلح مقتدر ایران برای تأمین امنیت ملی همواره در راستای اقتدار خود اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه امروز شرایط منطقه و دنیا دوران‌ گذار را طی می‌کند،افزود:مناسبات جهانی متاثر از این موضوع است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ به دنبال جابه‌جایی مرزهای ژئوپلیتیکی در جهان هستند و در این زمینه قدرت‌هایی موفقیت دارند که بتوانند از خود دفاع کنند.

وی یادآور شد: قدرت‌هایی موفق هستند که بتوانند به مناسبات حوزه دفاعی با الهام‌گیری از شعار اقتصاد مقاومتی نیازهای خود را تأمین کنند.

دهقان با بیان اینکه تلاش‌ها در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوایی و هوافضا در حال انجام است، خاطرنشان کرد: امسال در ماه یک کار بزرگ که شایسته و مورد علاقه مقام معظم رهبری و ملت ایران است را ارائه می‌کنیم.

وی با تصریح بر اینکه سیاست دفاعی ما متکی بر دکترین دفاعی است، یادآور شد: طمع و تهاجمی به سرزمین دیگران نداریم اما تجربه نشان داده کشورهای منطقه تلاش می‌کنند علیه نظام اسلامی انجام دهند و در رأس آن عربستان سعی دارد علیه ما اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی و حفظ صلح تلاش و اقتدار خود را حفظ می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این مسیر پایدار است و تلاش می‌کنیم اقتدار خود را در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی به نقطه‌ای برسانیم که هیچ کشوری به خود اجازه ندهد علیه ما اقدامی انجام دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به حفظ سواحل ایران اشاره کرد و یادآور شد: پنج هزار کیلومتر ساحل داریم و نیروی دریایی در این زمینه مسئولیت سنگینی به‌عهده دارد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد ظهور اقتدار نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی هستیم، یادآور شد: این امر نشان‌دهنده توانمندی بالاست.

دهقان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را ایجادکننده دیپلماسی دفاعی قوی عنوان کرد.

وی افزود: این تجربه را به دنیا منتقل کردیم که اگر کشوری قصد تجاوز به ایران را داشته باشد، آنها از این اقدام پشیمان می‌کنیم.

وزیر دفاع نیروهای مسلح را مدافع ملت مسلمان دانست و تصریح کرد: امروز آمریکا و صهیونیستی با راه‌اندازی جنگ نیابتی مردم بی‌گناه را می‌کشند و قصد ناامنی منطقه را دارند.

وی گفت: هر جا در عالم نظام سلطه‌گر و در رأس آن نظام سیاسی آمریکا بخواهد علیه جبهه مقاومت اقدامی صورت دهد ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در مقابل آنها می‌ایستند.

دهقان با اشاره به اینکه نیروهای مسلح قصد تجاوز و توسعه‌طلبی در منطقه و فرامنطقه‌ای را ندارند، افزود: نیروهای مسلح این تجربه را منتقل کردند که اگر قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بخواهند چشم طمع به این کشور داشته باشند آنها را پشیمان می‌کنند.

قلب اروپا در معرض اقدام‌های تروریستی

وی با بیان اینکه جریان‌های قدرت از جریان‌های تروریستی حمایت می‌کنند، گفت: آنها بالاترین جنایت‌های بشری را در یمن، عراق، آفریقا، دامن زدند و حتی این جنایت‌ها به درون کشورهای به‌ظاهر پیشرفته و متمدن که فکر می‌کردند ادبیات و فرهنگ و نظام سیاسی آنها می‌تواند مانع از آشوب در درون آنها باشد نیز رخنه کرده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امروز قلب اروپا در معرض اقدام‌های تروریستی است، افزود: امروز نیاز به اجماع، اقدام، عزم و اراده برای مقابله با جریان‌های تروریستی است و جمهوری اسلامی در پیشاپیش این حرکت قرار دارد.

وی نیروهای مسلح ایران را دارای ایمان بسیار قوی دانست و خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح حاضر هستند در راه خدا جان خود را فدا کنند.

دهقان دستاوردهای ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه دفاعی و حفظ کرامت انسانی را با توکل بر خدا عنوان کرد و یادآور شد: آنچه در عرصه‌های مختلف تجربه کردیم و به دست آوردیم، با توکل بر خدای متعال بوده است.

وی تلاش فرماندهان و مدیران در نیروهای مسلح را تجهیز به دانش روز و تخصص دانست و افزود: نیروی مسلح ایران اسلامی دارای عنصر شجاعت و نهراسیدن در هیچ عرصه‌ای و غالب آمدن بر ترس و ریشه است.

این مقام عالی وزارت دفاع با تصریح بر اینکه نیروهای مسلح این توفیق را دارند که تحت فرماندهی فقیه عادل جامع‌الشرایط باشند، خاطرنشان کرد: ایشان با درک عمیق و درست و دوراندیشی دقیق هدایت مجموعه نیروهای مسلح را به عهده دارند.

امنیت‌آفرینی نیروهای مسلح ایران در منطقه

وی تبعیت نیروهای مسلح از فرمان فرمانده معظم کل قوا را از عوامل اقتدار نیروهای مسلح خواند و یادآور شد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در منطقه و جهان به عنوان مجموعه اثرگذار تلقی می‌شود که می‌تواند دفاع کند و حضور آنها امنیت‌آفرین و ایجاد کننده ثبات و امیدآفرین است.

دهقان با اشاره به اینکه ملت ایران شرایط سخت گذشته را به فرصت تبدیل کردند، متذکر شد: امروز ملت ایران فناوری‌ها و ابزار مورد نیاز خود را به‌کار تولید می‌کند و در تمام زمینه‌ها بهره‌مند از فناوری‌های روز دنیا و تجهیز هستیم.

وی نیروهای مسلح ایران را آینده‌نگر و با تشخیص درست خواند و گفت: می‌توانیم در مدت زمان کوتاه نیاز خود را برآورده و تولید کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ناامنی منطقه توسط دشمنان اشاره کرد و متذکر شد: تجریه نشان داده که دشمنان برای حفظ منافع خود هر جنایتی را مرتکب می‌شوند و در طول تاریخ کشورهای استکباری عامل ایجاد ناامنی در منطقه بوده‌اند.

وی بهترین راه حل برای برقراری امنیت در منطقه را خارج شدن کشورهای استکباری از جمله آمریکا از منطقه و تخلیه آن دانست و اظهار کرد: نیاز به حضور بیگانگان نیست و منطقه می‌تواند شرایط امنیت خود را تأمین کند.

tel final1

Share