در گفتگو با دیارمیرزا عنوان شد

نیزارهای تالاب انزلی دچار آتش سوزی شد/ضرورت برخورد دستگاه قضا با خاطیان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اکبر میغی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندرانزلی گفت: ظهر امروز در حاشیه تالاب انزلی واقع در روستای سنگاچین کمتر از یک هکتار از نیزارهای این تالاب دچار حریق شد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  اکبر میغی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بندرانزلی گفت: ظهر امروز در حاشیه تالاب انزلی واقع در روستای سنگاچین کمتر از یک هکتار از نیزارهای این تالاب دچار حریق شد.۶۳۵۹۰۴۷۲۳۳۷۴۲۷۴۳۶۲
وی با اشاره به بازدید میدانی خود از منطقه یادآور شد: به همراه مسئولین محلی و آتش نشانان در محل حاضر شدیم و تا عصر به طور کامل آتش مهار شد.

میغی افزود: محل آتش سوزی بسیار دور از جاده و رفت و آمد بوده بنابراین فقط موج هوای گرم موجب آتش سوزی نبوده و امکان دارد سهل انگاری صورت پذیرفته باشد.
وی تصریح کرد: فردا به کارشناشی و تحقیق خواهیم پرداخت و از دادستان نیز درخواست دارم عوامل این نوع سهل انگاری ها را مجازات نماید تا دیگر شاهد این موارد نباشیم.
منوچهر عاشوری بخشدار مرکزی شهرستان بندرانزلی نیز طی گفت و گو با خیرنگار دیارمیرزا گفت: این آتش سوزی با کمک عوامل آتش نشانی و مردمی خاموش شد ولی به دلیل عدم راه دسترسی کمی این کار به طول انجامید.
وی یادآور شد: بارها به دهیارها تذکر داده ایم که توجه ویژه ای در ایام وزش باد گرم داشته باشند و احساس می کنم آنها کار خود را به خوبی انجام داده ولی بر اساس سهل انگاری افرادی این موضوع رخ داده است.
بخشدار مرکزی انزلی با اشاره به اینکه علی رغم امکانات کم روستا مانع گسترش این آتش سوزی شدیم اظهار کرد: امیدوارم عوامل این سهل انگاری شناسایی و تحویل مراجع قانونی شوند.

گفتنی است تالاب بین المللی بندرانزلی با ۱۸ هزار هکتار مساحت در جنوب غربی دریای خزر واقع شده و یکی از زیستگاه های مهم کشور برای پرندگان مهاجر ، گونه های خاص آبزیان و گیاهان بوده است.


tel final1

Share