رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان

نیاز امروز اقتصاد ایران تشکیل تیمی شامل نخبگان اقتصادی است/تبعات مثبت و منفی اجرای طرح‌های اقتصادی باید مورد ارزیابی قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادت و کشاورزی گیلان گفت: برطرف شدن مشکلات اقتصادی ایران نیازمند ورود تیمی متشکل از نخبگان اقتصادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،هادی تیزهوش‌تابان با اشاره به اهمیت ورود بخش‌خصوصی و نخبگان این حوزه در برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور، اظهار کرد: نیاز امروز اقتصاد ایران تشکیل تیمی شامل نخبگان اقتصادی است.

tabanG_6779وی افزود: تدوین راه‌حل جامع به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای خروج از رکود اقتصادی و دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب بسیار مهم است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه الگوبرداری از اقتصاد معتبر و پیشرفته دنیا امری پسندیده است، تصریح کرد: انجام هر طرحی به‌ویژه در دنیای دقیق و حساس اقتصادی نیاز به مطالعه دارد.

وی تهیه پیش‌نیازهای اجرای طرح‌های اقتصادی را مهم خواند و گفت: تبعات مثبت و منفی اجرای طرح‌های اقتصادی باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گفته تیزهوش‌تابان، دولت برای جلوگیری از کاهش نرخ رشد اقتصادی تصمیم به تحریک تقاضا، پرداخت تسهیلات به بافت‌های فرسوده، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح‌های عمرانی، مهار آب‌های مرزی، و… دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت‌های قبلی و فعلی بسته‌های مختلف اقتصادی را با هدف بهبود شرایط تدوین و اجرا کردند، خاطرنشان کرد: اگر این بسته‌ها با هدف درمان بیماری اقتصادی کشور تدوین می‌شد احتمالاً رکود فعلی گریبان اقتصاد ما را نمی‌گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با تصریح بر اینکه شرایط پیامدهای برخی از تصمیم‌ها گریبانگیر مردم و بخش‌خصوصی فعال در فضای اقتصادی شده است، یادآور شد: تاوان اینگونه تصمیم‌ها را کسانی می‌دهند که در خلق آن تصمیم نقش مستقیم نداشته‌اند.

وی متذکر شد: به طور مثال هنگامی که به هر دلیلی درآمدهای ارزی دولت کاهش می‌یابد مسئولان با اتخاذ سیاست‌ها و رویه‌هایی به فکر جبران آن از طریق کسب مالیات و عوارض بیشتر می‌افتند و این همان هزینه‌ای است که از جیب مردم، کارآفرینان و فعالان اقتصادی پرداخت می‌شود.

tel final1

Share