مدیریت مدرن نیاز امروز صنعت شیلات

ندیمی:هنوز نتوانستیم آبزیان را جایگزین گوشت قرمز کنیم/لاهوتی:دولت نباید در تعیین نرخ ماهی در شمال دخالت کند/جعفرزاده:مناطق آزاد مکان مناسبی برای صادرات محصولات شیلاتی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صنعت شیلات در حال گذار از مرحله سنتی به صنعتی است و این نوید آینده روشن در این بخش را خواهد داد اما رسیدن به چنین جایگاهی در حوزه شیلات نیازمند تغییر نگاه کلان و شیوه های مدیریتی مدرن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت , صنعت شیلات در حال گذار از مرحله سنتی به صنعتی است و این نوید آینده روشن در این بخش را خواهد داد اما  رسیدن به چنین جایگاهی در حوزه شیلات نیازمند تغییر نگاه و شیوه های مدیریتی مدرن  است.

 برنامه مشخصی در صنعت شیلات وجود ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سازمان شیلات  درجه برآورد حداقلی دارد،گفت: افزایش تولیدات ماهی در زمان کشت برنج به سادگی امکان پذیر است.لاهیجان و سیاهکل (۳۰)nadimi

ابوذر ندیمی درباره توسعه صنعت شیلات در پساتحریم،گفت:سازمان شیلات باید در راستای ساماندهی  تالاب  ها با یک برنامه اصولی اقدام کنند؛زیرا ما می توانیم با  بهره گیری از موهبت طبیعی تالاب ها در زمینه پروش ماهی  در صنعت شیلات اقدام کنیم.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  از آب های پشت سدی کشور می توان در زمینه  توسعه صنعت شیلات بهره برد، تصریح کرد:برنامه ای  مشخص در صنعت شیلات وجود ندارد.

وی ادامه داد:ما باید در فضای پسا تحریم از فرصت های اقتصادی که درمنابع طبیعی کشورمان وجود دارد،استفاده بهینه کرد  و این درحالی است که ما نیازمند  توسعه منابع انسانی کارآمد در صنعت شیلات  هستیم.

 ندیمی افزود: تغییرات مدیرتی در سازمان شیلات مناسب نبود زیرا در بسیاری از موارد این تغییرات مثمرثمر نبوده است.

 وی ادامه داد:باید از فرصت های بین المللی آبی درفضای پساتحریم ،استفاده بهینه کرد و بنابراین برای استفاده از این ظرفیت ها باید صنعت صیادی کشورمان با تکنولوژی مدرن عجین شود.

نماینده مردم سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه  فارغ التحصیلان کشاورزی می تواند در صنعت شیلات  به نحو مطلوب حضور پیدا کنند، افزود: متاسفانه ما هنوز نتوانستیم آبزیان دریایی را جایگزین گوشت قرمز کنیم.

 ندیمی ادامه داد:صنعت شیلات نیازمند برنامه ای مدون در تکثیر ماهی است و درحالی که با سرمایه گذاری در تالاب های  کشور  به سادگی می توانیم تعداد آبزیان را افزایش دهیم.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صنعت شیلات نیازمند هدفمندکردن آبخیزداری است،یادآورشد:افزایش توان شیلات با سرمایه گذاری در تالاب ها  تحقق می پذیرد.

 سازمان شیلات برنامه جامعی برای صادرات خاویار ندارد

lahootia)نماینده  مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه  نرخ ماهی در شب عید کاهش می یابد،گفت: گرمی آب افزایش صید ماهی را در پی دارد،بنابراین در بازار شب عید شاهد کاهش نرخ ماهی هستیم.

مهرداد بائوج لاهوتی درباره وضعیت نرخ ماهی در بازار شب عید،گفت:برای تعیین نرخ ماهی نباید از وضعیت معیشتی صیادان غافل شویم،بنابراین دولت نباید در تعیین نرخ ماهی در شمال کشور دخالت کند؛زیرا این امر حساسیت ایجاد می کند.

 نماینده مردم لنگرود  در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه  افزایش صید در سواحل شمالی کشور با گرمی  هوا  رونق می گیرد،تصریح کرد:عرضه ماهی  بیش از تقاضا،کاهش نرخ ماهی را درپی دارد.

وی با بیان اینکه  صادرات خاویار نیازمند بسته بندی نوین است،گفت:سازمان شیلات برنامه جامعی برای صادرات خاویار ندارد؛درحالی که این محصول می تواند برای اقتصاد ما ارزآوری داشته باشد.

بائوج  لاهوتی ،یادآورشد:کانال عرضه خاویار باید مشخص باشد تا شاهد عرضه قاچاق این محصول بسیار مهم و مولد درعرصه اقتصادی نباشیم؛چراکه صید  قاچاق  نمی تواند ارمغان اقتصادی برای ما بهمراه داشته باشد.

عضوکمیسیون عمران مجلس  با بیان اینکه ما در زمینه صادرات خاویار جدی  نیستیم،تصریح کرد:خاویار ایرانی نباید بنام کشورهای  دیگر به ثبت برسد،زیرا  خاویار باید با یک بسته بندی شکیل و شناسنامه دار که نشان  دهنده مبدا تولید باشد صادر شود؛ تا از سو استفاده افرادی که قصد دارند خاویار ایران را  بنام خود ثبت کنند،جلوگیری شود.

خاویار ایرانی نیازمند بسته بندی نوین

jafarzade_2016-03-10_13-29-18نماینده مردم رشت درمجلس با بیان اینکه ایران در پساتحریم  نباید بازارمصرف خارجی ها بشود، گفت: خاویار ایرانی باید با بسته بندی مناسب در فضا پساتحریم صادرشود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره وضعیت صادرات خاویار در فضای پساتحریم،گفت: در فضای  پساتحریم  باید  مناطق آزاد  را به عنوان محلی برای صادرات تبدیل کنیم؛زیرا بنادری همچون انزلی  و آستارا می توانند  صادرات محصولات شیلاتی  از جمله خاویار را  به عهده بگیرند  تا ما علاوه بر صادرات بهینه بتوانیم درآمدزایی مولد هم در این عرصه داشته باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه می توان با برنامه ریزی اقتصادی مناطق آزاد را از  واردات به سمت  صادرات  سوق داد،تصریح کرد:  شمال کشور با توجه به منابع دریایی خدادادی که دارد ؛می تواند در فضای پساتحریم در زمینه  صادرات محصولات  شیلاتی و صنایع دستی عملکرد مناسبی ایفا کند .

 وی با بیان اینکه صنعت شیلات نیازمند بسته بندی و هولوگرام اختصاصی است، یادآورشد:صنعت شیلات زمانی می تواند برای ما در فضای پساتحریم  به عنوان  صنعت مولد به شمار آید که ما بتوانیم از فرصت های منابع آبی در قالب یک بسته بندی مناسب که  علاوه  بر شکیل بودن بتواند محصولات را به نحو مطلوب نگهداری کند،برخوردار باشیم.

مناطق آزاد در شمال کشور مکان مناسبی برای صادرات محصولات شیلاتی هستند

جعفرزاده ایمن ابادی،تصریح کرد:ما در راستای تعاملات تجاری  باید از این نکته آگاهی داشته باشیم که کشورهایی که قصد ارتباطات تجاری دارند؛صرفا به دنبال  بازار مصرفی  هستند،بنابراین باید هوشیار بود که نه تنها بازار مصرف نباشیم؛بلکه با یک برنامه اصولی در زمینه صادرات محصولات شیلاتی همچون خاویار ایرانی که در دنیا  بی نظیر است؛در راستای صادرات هدفمند عمل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس بابیان اینکه ما در زمینه تولید داخلی وضعیت مناسبی داریم،بنابراین  باید در فضای پساتحریم  در صنعت بسته بندی سرمایه گذاری بهینه کنیم، یادآورشد: مناطق آزاد در شمال کشور مکان مناسبی برای صادرات محصولات شیلاتی هستند.

سازمان شیلات باید در راستای ساماندهی  تالاب ها،بسته بندی وصنایع تبدیلی کاربردی برای فضای پساتحریم  برنامه ریزی  بلندمدت  تعریف کند؛تا از ذخایر منابع دریایی کشورمان  در صنعت شیلات به نحوی استفاده شود که شاهد  افزایش  فرصت های اشتغال  در  این  صنعت  پردرآمد باشیم./

tel final1

Share