فرماندار رودبار مطرح کرد:

میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید در کانون توجهات قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،احمدی رشد و توسعه دو مقوله صنایع دستی و هنرهای سنتی را در سال اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت دانست و افزود در سال گذشته از ۹۵ کارگاه صنایع دستی بازدید صورت گرفت و برای ۱۰ هنرمند کارت شناسایی صادر گردید و به ۱۰ هنرمند نیز تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی و ۷۰ میلیون ریالی اعطا گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سید محمد احمدی فرماندار رودبار طی نشست خبری عملکرد این شهرستان را در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرمایه گذاری و حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی برای مردم تشریح کرد.

IMG_2041وی اظهار کرد: در عصر حاضر برخی کشورها سعی در بی هویت کردن فرهنگی مردم انقلاب اسلامی ایران را دارند و به همین علت می بایست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کانون توجهات قرار گیرد .

وی با اشاره به گستره بودن حوزه عملکرد مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در یک سال گذشته علاوه بر حضور مستمر در برنامه های مختلف شهرستان و برگزاری همایش ها و جشنواره های متعدد ، از ۲۰۱۴ محوطه تاریخی بازدید بعمل آمد و با دستگاههای قضایی جهت حفظ آثار تاریخی هماهنگی هایی نیز انجام شد و در این بین ۲۷ متخلف این حوزه دستگیر شدند.

احمدی در ادامه رشد و توسعه دو مقوله صنایع دستی و هنرهای سنتی را در سال اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت دانست و افزود در سال گذشته از ۹۵ کارگاه صنایع دستی بازدید صورت گرفت و برای ۱۰ هنرمند کارت شناسایی صادر گردید و به ۱۰ هنرمند نیز تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی و ۷۰ میلیون ریالی اعطا گردید.

وی از راه اندازی کارگاههای صنایع دستی در سال ۹۴ سخن گفت و تصریح کرد: کارگاه معرق منبت در منجیل و کارگاه عروسک بافی و دوخت البسه محلی در رستم آباد افتتاح گردید.

فرماندار رودبار توجه سیاست گذاران و برنامه ریزان کشور به صنعت گردشگری بعنوان یک استراتژی توسعه اقتصادی را بیش از پیش معطوف خواند و نگاه دولت تدبیر و امید نسبت به آثار اقتصادی در این زمینه را جدی ارزیابی کرد.

وی خاطر نشان کرد در سال ۹۴ طی دو مرحله بازدید از ۲۰ مورد تاسیسات گردشگری تحت امر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۱۳ پروانه بهره برداری در این زمینه صادر و تمدید گردید . سید محمد احمدی در پایان پیرامون سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان گفت در سال گذشته ۲۱۲ مورد پیشنهاد انجام عملیات عمرانی در بخش گردشگری داشتیم که پس از بررسی ها پاسخ آنها نیز داده شد.

tel final1

Share