در یکصد و سی وششمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد

موسوی روزان :پاداش‌ها باید سقف داشته باشد/رجبی: شهرداری باید چند پروژه ماندگار تعریف کند/نامگذاری دو خیابان در رشت به نام مدافعان حرم و فاتحان نبل و الزهرا/تغییر نام پارک نشاط

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در این جلسه لایحه کمیسیون فرهنگی در مورد نامگذاری خیابان گاز تا دانشگاه آزاد اسلامی به نام شهدای مدافع حرم، میدان گیل تا لشکر قدس سپاه پاسداران به نام بلوار فاتحان نبل و الزهرا مطرح شد.

شورای شهر رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا موسوی روزان به عنوان سومین ناطق یکصد و سی وششمین جلسه شورای شهر رشت هم با اشاره به اضافه پرداخت در خرود خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس از شرکت شورای شهر رشتسبلان خودرو گفت: من به این قرارداد اعتراض داشتم ولی بعد از تأیید نهادهای نظارتی اعتراض را تشویش اذهان عمومی می‌دانستم.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , موسوی روزان با بیان اینکه نباید همه مسئولیت‌ها را به گردن سازمان بازرسی بیاندازیم افزود : شهرداری در این قرارداد علاوه بر ۹ میلیارد توافق شده بیش از ۱ میلیارد تومان اضافه پرداخت کرده است.
وی به پاداش‌های مدیران شهرداری هم اشاره کرد و گفت: این پاداش‌ها برخلاف قانون نیست. اما بارها اعلام کردیم که پاداش‌ها باید سقف داشته باشد.
روزان در خصوص بودجه شهرداری نیز گفت: باید چند پروژه بزرگ در بودجه دیده شود و فقط نباید پروژه‌های کوچک مورد نظر شهرداری باشد.
مجید رجبی ویسرودی هم بودجه پیشنهادی شهرداری را موضوع سخنان خود قرا داد و گفت: بودجه باید براساس کل شهر نوشته شود. بودجه پیشنهادی نباید فقط به هسته مرکزی شهر توجه داشته باشد بلکه باید براساس مساحت و پراکندگی جمعیت تدوین شود.
وی ضمن انتقاد به ساختار بودجه در بخش عمرانی افزود:شهرداری به جای تمرکز بر تملک که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته است باید چند پروژه ماندگار تعریف کند.
در ادامه فرهاد شوقی از اعضای شورا در سخنانی با تاکید بر اینکه باید خدمت رسانی به شهروندان را ازمناطق محروم شروع کرد گفت : با اجرای طرح تفضیلی شهر رشت و اضافه شدن چند روستا به محدوده شهر در حالی که ار ساکنان آن نقاط عوارض شهری گرفته می شود اما این مناطق از خدماتی مانند آسفالت محروم هستند.
وی با اشاره به بازدیدهایی که محلاتی مانند سادات محله و لاکان شهر داشته افزود: با وجود مشکلات زیاد در این محلات میدان‌هایی در شهر رشت با وجود عمر دوساله و پیاده راه هایی با عمر ۶ ماهه در حال اصلاح هستند

نامگذاری دو خیابان در رشت به نام مدافعان حرم و فاتحان نبل و الزهرا

همچنین در این جلسه دو خیابان این شهر به نام مدافعان حرم و فاتحان نبل و الزهرا نامگذاری شد.
در این جلسه لایحه کمیسیون فرهنگی در مورد نامگذاری خیابان گاز تا دانشگاه آزاد اسلامی به نام شهدای مدافع حرم، میدان گیل تا لشکر قدس سپاه پاسداران به نام بلوار فاتحان نبل و الزهرا مطرح شد.
شوقی از اعضای شورا ضمن مخالفت با این نامگذاری گفت: باید نامی انتخاب کنیم که همه بتوانند تلفظ کنند در حالی که بسیاری از اعضای شورا هم در تلفظ این نام مشکل دارند در ضمن از سوی جنگ در سوریه هنوز ادامه دارد و ممکن است این منطقه زمانی به دست داعش بیافتد.
وی خواستار نامگذاری مسیر گاز تا پل تالشان به نام شهید مهدی کوچک زاده و مسیر میدان گیل تا لشکر قدس به نام شهدای مدافع حرم شد.
عباس صابر دیگر عضو شورا در پاسخ گفت: نمی‌توانیم از لحاظ فنی دو نام بر یک بزرگراه بگذاریم که محمود باقری در پاسخ عنوان داشت: سردار حق بین جانشین سپاه گیلان خواستار نامگذاری این بلوار به نام فاتحان نبل و الزهرا شده است و باید با این پیشنهاد موافقت کنیم.
امیرحسین علوی هم در این بحث ورود کرد و گفت: قرار است که دو یادمان در جلوی لشکر قدس به یاد شهدای مدافع حرم ساخته شود و همچنین میدان گیل تا لشکر قدس از حالت بزرگراه به بلوار تغییر پیدا کند.
پس از این مباحثات هر دو پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مورد موافقت قرار گرفت.
در این جلسه همچنین دو فوریت طرح نامگذاری خیابانی به نام آیت الله حجتی ، یک فوریت طرح اصلاحیه نرخ کرایه مینی بوس تحت نظارت سازمان اتوبوس رانی و کمک مالی به موسسه فرهنگی منادیان ظهور به طور عادی اعلام وصول شد.
در این جلسه اما پیشنهاد نام نشاط برای پارک تازه تأسیس محله رودبارتان تصویب نشد و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی تصوب شده که نام شهیدان مهدی و محمود نهی قناد را برای این پارک ارائه کرده بود.

tel final1

Share