عضو کمیسیون تلفیق

مصوبه حذف یارانه دهک‌های پر درآمد ناپخته و پرابهام است/ امکان تفکیک دارایی از درآمد وجود ندارد/مردم نمی‌دانند پایان سال چه وضعیت درآمدی دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: مصوبه حذف‌ دهک‌های درآمدی ناپخته و پر ابهام است و امکان تفیکیک دارایی از درآمد وجود ندارد

nadimi_9261 (2)به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت , ایرج ندیمی، در مورد مصوبه حذف دهک‌های درآمدی از دریافت یارانه در مجلس و اینکه چگونه می‌توان تشخیص داد افراد سالانه ۳۵ میلیون تومان درآمد دارند، اظهار داشت: یکی از دلایل مخالفت همین درآمد ۳۵ میلیونی در سال است، اولاً فقط برای حقوق‌بگیران می‌توان مشخص کرد که سالانه چقدر درآمد دارد. ابتدا مشخص نبود که از حقوق مزایا است یا از هرگونه دریافتی که تصحیح شد و حقوق مزایا در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: ابهام دیگر اینکه ۳۵ میلیون در سال مربوط به مجموع درآمد خانوار یا سرپرست مدنظر است که در مصوبه سرپرست ملاک شد. نکته دیگر اینکه طبق عناوینی که در مصوبه ذکر شده اول سال تعیین درآمدشان قابل پیش‌بینی نیست.

عضو کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: چگونه می‌توان درآمد مشاغل آزاد را تعیین کرد، چه تضمینی وجود دارد که تا پایان سال اتفاقی رخ ندهد، بنابراین قابل تأمل است.

به گفته این نماینده مجلس، نمی‌توان ماه به ماه نیز درآمد را مشخص کرد. همچنین اگر فردی نداند که بیش از این درآمد دارد، اما در مجموع بیش از ملاک قانون درآمد کسب کند مجرم است و مشکل ایجاد می‌کند، زیرا مردم نمی‌دانند پایان سال چه وضعیت درآمدی دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مصوبه حذف دهک‌ها ابهامات زیادی دارد، بیان داشت:  هزینه‌ها براساس مشکلات شخصی، بیماری، ازدواج و امثال آن را چگونه می‌توان تشخیص داد و اصلا ملاک نیست.

وی ادامه داد: حذف یارانه بگیر در گذشته متمرکز به دارایی بود و تعریف خاص خود را دارد و اما اکنون نمی‌توان درآمد را از دارایی تفکیک کرد و تشخیص آن ممکن نیست و در اجرا مشکلاتی به همراه دارد و وزیر تعاون، کار و رفاه نیز در مجلس اعلام کرد، نمی‌تواند این مصوبه را اجرا کند.

ندیمی در مورد اینکه چرا چنین پیشنهاد غیراجرایی در مجلس مطرح شد، گفت: این مصوبه در کمیسیون تلفیق حداقل رأی را کسب کرد و در صحن نیز با قاطعیت رأی نیاورد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان ادعا می‌کنند، به حساب بانکی برای حذف غیرنیازمندان سرک نمی‌کشند، گفت: اگر حساب‌های بانکی هم بررسی شود، نمی‌توان دارایی با درآمد را تفکیک کرد، زیرا باید به درآمد استناد شود. این مصوبه در عمل ضمانت اجرایی ندارد و بسیار ناپخته‌ است.

Share