به اتهام پول‌شویی و دور زدن تحریم‌های ایران

مشاور دولت ایران در آمریکا محاکمه می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یکی از ایرانیان مقیم آمریکا که به دفتر نمایندگی کشورش در سازمان ملل مشاوره می‌داده، ۳ هفته است که در بازداشت به سر می‌برد و حالا باید به اتهامات پول‌شویی و دور زدن تحریم‌های ایران پاسخ دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،«احمد شیخ‌زاده» از ایرانیان مقیم آمریکا که به دفتر نمایندگی دائم دولت در نیویورک مشاوره می‌داده، حالا به دور زدن تحریم‌ها و فرار مالیاتی متهم شده و باید در برابر قاضی دادگاه نیویورک از خود دفاع کند.

۱۳۹۵۰۱۰۵۰۰۰۱۱۸_PhotoAبر اساس گزارش رویترز، «استیو زیسو» وکیل آقای شیخ‌زاده گفته که این فرد دقیقا به «نقض تحریم‌ها، پول‌شویی و مسائل مرتبط با مالیات متهم شده است.»

در اوین جلسه دادگاه که پیش از این با موضوعیت این پرونده تشکیل شده بود، شیخ‌زاده تمامی اتهامات وارده را رد کرده بود؛ بر اساس قانون جزایی آمریکا، در صورتی که یک فرد گناهکار در ابتدای روند دادرسی، اعلام بی‌گناهی کند، مجازات سنگین‌تری را خواهد چشید.

«پاملا چن» قاضی دادگاه فدرال نیویورک، وثیقه‌ای ۳ میلیون دلاری برای آقای شیخ زاده تعیین کرده است و حکم داده که این ایرانی فعلاً حق پا نهادن در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل را ندارد.

«تالی فرهادیان» دستیار دادستان آمریکا به قاضی گفته که شیخ‌زاده «برای یک دولت متخاصم کار کرده است.»

احمد شیخ زاده ۳ هفته گذشته را در بازداشت سپری کرده است.

در مورد مشابهی که برای ۱۰ تفنگدار آمریکایی رخ داد و این نظامیان بنا به گفته خودشان، به اشتباه وارد آب‌های سرزمینی ایران شده و روانه بازداشت موقت شدند، وزیر خارجه آمریکا طی ۱۰ ساعت ۵ بار به همتای ایرانی خود تلفن زد و تفنگداران بالاخره پس از ۱۴ ساعت آزاد شدند.

tel final1

Share